شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۰۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
حبیب ایل بیگی گفت:خوشبختانه با پی‌گیری‌های مداوم شورا در مسیری قرار گرفته‌ایم که به اکران مجدد این فیلم بسیار امیدواریم. شورا تمام تلاش خود را می‌کند که «رستاخیزِ» احمدرضا درویش، سال 1395 اکران شود و باید این خبر خوش را بدهم که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، این فیلم بلاخره امسال اکران خواهد شد.



به گزارش خبرنگار سینمایی دیباچه؛اسفندماه سال گذشته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای جدید «شورای عالی نظارت» را منصوب کرد. شورایی که بنا بر گفته یکی از اعضایش، سال 1360 خورشیدی دایر ‌شده بود، ولی هرگز بستر مناسبی برای شروع کار به وجود نمی‌آید تا این‌که بلاخره با دستور مستقیم علی جنتی، شورا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حبیب ایل‌بیگی، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در کنار حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، حسام‌الدین آشنا، محمد‌علی حسین‌نژاد، حسین کرمی، محسن مهاجرانی و محمد‌مهدی عسگرپور با حکمی از سوی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای «شواری عالی نظارت» سازمان سینمایی معرفی شدند و شروع به کار کردند.

یکی از مسئله‌های مهمی که این شورا در دستور کار خود دارد، فیلم «رستاخیز» ساخته‌ی احمدرضا درویش است که وضعیت اکرانش از سال 1391 تاکنون مبهم مانده و همچنان هم تصمیم نهایی برای این فیلم گرفته نشده است.

حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و یکی از اعضای شورای عالی نظارت در مورد وضعیت فیلم «رستاخیز» به دیباچه گفت: «امیدواریم که هرچه زودتر شرایط برای اکران فیلم «رستاخیز» فراهم بشود و ما بتوانیم این فیلم را وارد چرخه اکران کنیم. خوشبختانه با پی‌گیری‌های مداوم شورا در مسیری قرار گرفته‌ایم که به اکران مجدد این فیلم بسیار امیدواریم. شورا تمام تلاش خود را می‌کند که «رستاخیزِ» احمدرضا درویش، سال 1395 اکران شود و باید این خبر خوش را بدهم که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، این فیلم بلاخره امسال اکران خواهد شد.»

حبیب ایل‌بیگی در مورد فعالیت‌های شورای عالی نظارت نیز می‌گوید: «از همان اوایل دهه‌ شصت، وجود شورای عالی نظارت در آیین‌نامه‌ پروانه‌ نمایش پیش‌بینی شده بود و در آیین‌نامه آمده است که اگر فیلمی در شورای پروانه نمایش با اصلاحاتی روبه‌رو شود و یا فیلم به طور کلی رد شود و باعث اختلاف نظر بین تهیه‌کننده و شورای پروانه نمایش شود، تهیه‌کننده و یا اعضای شورای شورای نمایش، می‌توانند موضوع را به شورای عالی نظارت بسپارند و در نهایت این شورای عالی نظارت است که تصمیم نهایی را در مورد فیلم مورد نظر خواهد گرفت. در واقع نظر شورای عالی نظارت، تصمیم نهایی در مورد وضعیت فیلم است و نظر قطعی را شورا صادر خواهد کرد.»

دیباچه-حبیب الله ایل بیگی


گفتنی است که فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش، فیلمی تاریخی/ مذهبی است که روایت‌گر روزهایی است که مردم کوفه با فرستادن نامه به امام حسین (ع) از او درخواست می‌کنند تا به کوفه بیاید. پس از عزیمت امام حسین (ع) و اطرافیانش سمت کوفه، لشکریان یزید، کاروان را به محاصره می‌کنند و...

«رستاخیز» در سی‌و‌دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ۱۱ بخش، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت در ۸ بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سیمرغ را دریافت کرد.

این فیلم، روز ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۴ با وجود داشتن مجوزهای شرعی از علما و مراجع تقلید و مجوز قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران عمومی درآمد اما تنها پس از چند ساعت، از پرده سینماها پایین کشیده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار