پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ : ۰۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
محسن چاووشی درباره دانلود غیر قانونی آلبوم جدیدش گفت که چیزی نمی‌شود به افرادی که آهنگ‌ها را برای دانلود قرار می‌دهند گفت چون آنها کار خودشان را می‌کنند.



دیباچه:محسن چاووشی درباره دانلود غیر قانونی آلبوم جدیدش گفت که چیزی نمی‌شود به افرادی که آهنگ‌ها را برای دانلود قرار می‌دهند گفت چون آنها کار خودشان را می‌کنند.

محسن چاووشی پس از انتشار آلبوم «امیر بی‌گزند» به خبرنگار ما درباره انتشار آلبوم و روند دو ساله انتشار گفت: وسواس زیادی داشتم؛ می‌خواستم بهترین قطعات در آلبوم باشند و می‌دانید تعدادی زیاد قطعه آماده شده بود اما در نهایت برای این 12 قطعه به نتیجه رسیدم و این شد که می‌بینید و می‌شنوید.
چاووشی در پاسخ به سوالی درباره تغییر نام آلبوم تصریح کرد: ابتدا یعنی سال گذشته قرار بود نام آلبوم «چنگیز» باشد اما با در نظر گرفتن جمیع جهات و بررسی جوانب نام‌گذاری آلبوم تصمیم گرفتم نام آلبوم «امیر بی گزند» باشد.
متاسفانه بعضی سایت‌ها برای بالا بردن تعداد بازدید خود اقدام به چنین کارهایی می‌کنند. در پاسخ به آنها چه می‌توانم بگویم. هیچ. هر چه ما بگوییم آنها کار خودشان را می‌کنند.
تجربه سال‌ها فعالیت به من می‌گوید به این سرعت نمی‌شود تشخیص داد کدام آهنگ و کدام قطعه بر دل‌ها نشسته و زیاد شنیده می‌شود یا اصلا مردم نادیده‌اش گرفته‌اند. کمی باید از انتشار آلبوم بگذرد تا جا بیفتد و مشخص شود مردم با آهنگ‌های آلبوم چگونه برخورد داشته‌اند، خوششان آمده یا اصلا دوست نداشته‌اند. باید بعدها مفصل درباره آلبوم حرف بزنیم اما اکنون خود موسیقی باید حرفش را بزند.

نکته جالب توجه درباره انتشار این آلبوم این است که از نخستین ساعت‌های انتشار این آلبوم بعضی سایت‌ها آن را برای دانلود رایگان روی درگاه خود قرار دادند.

 

دیباچه - محسن چاووشی 1
چاووشی همچنین پیشتر به سایت موسیقی ما درباره این آلبوم گفته بود: «امير بی‌گزند» در واقع برآمده از خَلَجان‌های روحی آدم‌هاست. آدمی كه می‌تواند من باشد يا هر كس ديگری. حالی كه هر لحظه به شكلی به آدم عارض می‌شود. از سرخوشی تا اندوه، از قبض تا بسط. به سامان رسیدن اين حال‌ها در قالب يک آلبوم واقعا كار دشواری بود كه بدون هم‌كاری و هم‌فكری به ثمر نمی‌رسيد.»
چاوشی در ادامه خاطرنشان کرده بود: به نوبه خودم سعی كردم هر چه در توان دارم و تا اين لحظه یاد گرفته‌ام را به حال و هوا و البته منطق اين آلبوم اضافه كنم. هر اثر هنری از یک لحظه حال و ذوق به وجود می‌آید اما صرفاً اين حال و ذوق كافى نيست. سعی كردم به اندازه خودم چيزی كه خواندم و در طول این دو سال با آن زندگی كردم را بفهمم و اميدوارم توانسته باشم اين موضوع را در «امير بی‌گزند» با ديگرانی كه می‌شنوند شریک شوم. امیدوارم مورد رضایت صاحب این حال و البته گوش و هوش مردم هم قرار بگیرد.

 

دیباچه-محسن چاوشی

«امیر بی گزند» پس از «من آن سیزدهم» دومین آلبوم چاوشی است که در آن از اشعار کلاسیک استفاده شده است و این نشان دهنده رویکرد جدید این خواننده به آثار ادبی عرفانی و کلاسیک ایران است. چاووشی سعی دارد بیانی جدید از این اشعار به مخاطبانش ارائه دهد.
تنظیم کنندگان این آلبوم «محسن چاوشی»، «بهروز صفاریان»، «فرشاد حسامی»، «کوشان حداد»، «عادل روح نواز» و «بابک نقوی» می باشند. همچنین از اشعار «مولانا»، «سعدی»، «علی اکبر یاغی تبار»، «پدرام پاریزی» و «حسین صفا» در این آلبوم استفاده شده است.

دیباچه-محسن چاوشی2

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳