جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
امیر حسین رستمی که قرار است در ادامه کاراکتر بهروز در «پادری» محمد حسین لطیفی ظاهر شود، می‌گوید: در ادامه سریال «دودکش» در این مجموعه، نقش برادر کوچک هومن برق‌نورد را بازی می‌کنم



دیباچه :

امیر حسین رستمی قرار است در ادامه کاراکتر بهروز در «پادری» محمد حسین لطیفی ظاهر شود.


به گزارش دیباچه این بازیگر درباره ایفای نقش در جدیدترین ساخته محمدحسن لطیفی می‌گوید: در ادامه سریال «دودکش» در این مجموعه، نقش برادر کوچک هومن برق‌نورد را بازی می‌کنم. بهروز این‌بار قرار است پشت برادرش باشد و به او کمک کند در حالی که قالیشویی جمع شده و آنها به‌فکر از دست ندادن مشتری‌هایشان هستند.
وی مهمترین دلیل پذیرش ادامه این نقش را حضور محمدحسین لطیفی در مقام کارگردان و تیم بازیگری آن دانسته می‌گوید: بودن این افراد می‌تواند به تو این اطمینان خاطر را بدهد که همه چیز سرجایش است و حساب‌شده و درست پیش می‌رود.


رستمی3


رستمی سهم فیلمنامه را در این اثر بسیار مهم می‌داند و تاکید می‌کند: در کنار یک کارگردانی خوب که میزانسن‌های بی‌نظیری را در یک اثر خانوادگی می‌چیند سهم نویسنده بسیار مهم است. در هر دو سری چه در زمانی که برزو نیک نژاد این شخصیت‌ها را پدید آورد و چه اکنون که کوروش نریمانی آن را ادامه می‌دهد ما با داستانی استخوان‌دار روبرو هستیم. شاید به جرات بگوییم فیلمنامه‌نویسی که بتواند یک قصه را درست دربیاورد و تا آخر اسکلت آن را حفظ کند کم داریم. اما می‌بینید که هر دوی این نویسندگان روی شخصیت‌پردازی کاراکترها بسیار وقت گذاشته‌اند و کاملاً درست و اصولی به آنها پرداخته‌اند. در واقع همه شخصیت‌ها شناسنامه‌شان کامل است و یک نقطه شروع و سرانجام مشخص دارند و سرنوشتشان معلوم است.
بازیگر نقش بهروز در «پادری» ادامه می‌دهد: برخلاف «دودکش» که نقش بهروز در کنار فیروز و نصرت بود و بیشترین بار قصه بر دوش شخصیت فیروز برادر بهروز بود اکنون نقش بهروز هم همپای فیروز پررنگ شده‌است و تا دلتان بخواهد سکانس‌های فیروز و بهروز داریم که سختی کار را برای من دوچندان کرده و فشردگی کار سبب شده بدون استراحت سکانس‌ها را بگیریم. که البته این اتفاق در کنار دوستان لذت بخش است و واقعا باید توانایی هومن برق‌نورد را تحسین کرد که بخش مهمی از سریال بر دوش اوست.


وی تاکید می‌کند: در «دودکش» با علم به اینکه قرار نیست بهروز خیلی به چشم بیاید کار را قبول کردم به دلیل اینکه در انتخاب‌هایم سعی می‌کنم جغرافیای نقش برایم اولویت نداشته باشد بلکه قصه و کمیت آن مهم است. آن زمان با وجود اینکه می‌دانستم بهروز شخصیتی است که جای مانور چندانی ندارد و هنگام اجرا دستم خیلی باز نیست، نقش را قبول کردم و حالا هم خوشحالم که در «پادری» نقشم پررنگ‌تر شده‌است.


رستمی با اشاره به عادات رفتاری خاص بهروز در این سریال می‌گوید: وقتی صحبت از باورپذیری یک نقش می‌شود باید دید بازیگر از یک متن نوشته شده و دیالوگ چه برداشتی می‌کند و چکونه به آن جان می‌دهد.اصلا تفاوت میان بازیگر باتجربه و کم‌تجربه هم در ارزیابی همین اتفاقات است که کم‌کم به ویژگی او بدل می‌شود.
وی می‌افزاید: در «دودکش» بهروز از دو کلمه در صحبت‌هایش بسیار استفاده می‌کند؛ سر خوردن و کندن یا بعد از هر حرف بی‌مورد یا نامربوط یا هر کار نادرست سرش را بالا می‌برد و به آسمان نگاه می‌کرد. مسلما من با هدایت و مشورت کارگردان و نویسنده این نقش را به سرانجام رساندم و صیقل دادم. این ویژگی بداهه نبود بلکه در من آمده بود و من هم هیچ وقت سعی نکردم ویژگی دیگری به آن اضافه کنم چون این کار را توهین به نویسنده می‌دانم به‌نظرم نویسندگی هم مانند سایر گرایش‌های هنر یک رشته تخصصی است.


رستمی2


بازیگر نقش بهروز در «پادری» در پایان با اشاره به تیم تولید این مجموعه می‌گوید: یکی از خرسندی‌های من در این مجموعه حضور تهیه کننده‌ای کاربلد و حرفه‌ای است که در میان خستگی‌ها و سختی‌های کار برای ما قوت قلب بود. وقتی تیمی از درون رضایت داشته‌باشد حتما خروجی کارشان هم مثبت است و مخاطب حس می‌کند همه چیز سرجایش است. امیدوارم مخاطبان هم از دیدن این سریال در این ایام خاص لذت ببرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲