پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۰۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
شهرام زين العابدين، تهيه كننده برنامه «مجله پزشكي» كاري از گروه بهداشت و تندرستي ، فوق لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی است . اوحدود 19 سال است كه در شبكه هاي راديويي فعاليت می کند



 

دیباچه:

شهرام زين العابدين، تهيه كننده برنامه «مجله پزشكي» كاري از گروه بهداشت و تندرستي ، فوق لیسانس تربیت بدنی و علوم ورزشی است . اوحدود 19 سال است كه در شبكه هاي راديويي فعاليت می کند که 9 سال از این حضورش را به عنوان تهيه كننده با شبكه رادیويي سلامت همكاري دارد. از برنامه هاي وي مي توان به « نفس دوم»، «خونه زندگی»، «سپهر دانش» و «مجله پزشکی» اشاره كرد.
گفتگوی خبرنگار رادیو تلویزیون دیباچه را با وی می خوانید .

زين العابدين

پخش برنامه «مجله پزشكي» از چه سالی و با چه هدف و رويكردي آغاز شد؟
«مجله پزشكي» از سال 1392 با هدف تغيير باورهاي غلط و تاييد باورهاي درست در كنار پرداختن به موضوع پيشگيري و درمان بيماري ها از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
انتخاب نام برنامه بر چه اساسی بود ؟
به دليل آيتم ها و بخش هاي مختلف كه حول محور موضوع پزشکی است نام «مجله پزشكي» انتخاب شد. آيتم هايي چون طرح باور، گزارش، گام اول، پرسش و پاسخ، از دارو چه مي دانيد؟ ، پاسخ طلايي، گفتگوي پزشكي؛ در بخش طرح باور ، مطرح كردن باورهادر حوزه سلامت جسم كه تاييد مي شوند و يا اصلاح مي شوند، در بخش گام اول نیز ، نكته هاي اورژانسي در مورد موضوع برنامه مطرح مي شود و همچنین در بخش از دارو چه مي دانيد؟، مصرف بهينه و با تشخيص پزشك و داروهاي مرتبط با موضوع برنامه بيان مي گردد.
گزارش مردمي/ پاسخ طلايي پاسخ به باور/ پرسش و پاسخ:جواب به پرسشهايي مردمي/ گفتگو پزشكي در خصوص موضوع روز از ديگر بخشهايي اين برنامه است.
موضوعاتي که برای برنامه انتخاب می‌شود، بر چه مبنایی گزینش مي شوند؟
بر اساس ضرورت ها و نياز هاي جامعه و تصميمات اتاق فكر، موضوعات برای برنامه انتخاب می‌شوند. از اين رو هر روز همکاران اين برنامه راديويي مجلات، نشريات، خبرگزاري ها و ديگر رسانه هاي خبري كه اطلاعات مربوط به حوزه سلامت در آنها وجود دارد را رصد مي کنند تا درجریان موضوعات جديد و به روز اين حوزه قرار بگیرند تا با پرداختن به مسائل و موضوعاتي كه مخاطبان با آن مواجه هستند، بتوانیم خواسته هاي آن ها در حوزه سلامت را از طريق اين برنامه راديويي مرتفع كنيم.
از نگاه شما عمده ویژگی‌ها و رمز موفقیت اين برنامه رادیویی چیست؟
ويژگي مهم اين برنامه راديويي، رفع نيازهاي مردم در حوزه پزشكي است. رمز موفقيت برنامه مجله پزشكي، داشتن مخاطباني است كه مشتاقانه برنامه را گوش مي دهند و به سلامتي خود، خانواده و جامعه شان اهميت مي دهند.
با وجود این که سال‌های زیادی از پخش این برنامه می‌گذرد؛ اما تکراری یا کلیشه‌ای نشده ، این موضوع چه علتی می‌تواند داشته باشد؟
به دليل اينكه برنامه ، محوريت پزشكي و علمي دارد و علم هر روز در حال تكامل است اين برنامه نيز به دليل پرداختن به موضوعات حوزه سلامت و بيماري ها تكراري نشده است و هنوز مخاطبان خود را دارد.
به کدام یک از برنامه‌هایی که تهیه آن را بر عهده داشتید، علاقه‌مند هستید؟ چه عاملی باعث توجه شما به این برنامه‌ها بوده است؟
به تمام برنامه هايم علاقه مند هستم و قطعا از روي علاقه پذيرفتم از جمله برنامه هاي «مجله پزشكي»، «نفس دوم»، «خونه زندگی» و .... در واقع تهيه چنین برنامه هایی كه نياز مردم را برطرف مي كند و باز خورد آن را در همان لحظه مي بينم برايم لذت بخش است.
علاقه در کار تا چه حدودی می‌تواند در موفقیت افراد تاثیرگذار باشد؟
علاقه مهمترين بخش كار در راديو است . البته بنده خودم به دنبال توصيه پيشكسوتان، دوستان راديويي و رسانه اي خودم هستم و فكر مي كنم كه هر روز برايم در استوديو اتفاق جديد مي افتد و برايم آموزش جديد دارد و مهم ترين نكته كار در راديو اين است كه هيچ موقع آموزش در آن پاياني ندارد و هر موقع برنامه سازی احساس کرد ديگر كامل شده ، بداند كه ديگر براي راديو تمام شده است.
چه توصیه‌ای به برنامه‌سازان جوان دارید؟
توصيه بنده به دوستان و همكاران جوانم اين است كه به راديو احترام بگذاريد و به طبع، به كار و خودشان ارزش بدهند.
شایان ذکر است ، برنامه «مجله پزشكي» عنوان برنامه اي از گروه بهداشت و تندرستي راديو سلامت است كه هر روز از ساعت 15 به مدت 60 دقيقه با حضور كارشناسان و متخصصان موضوعات روز سلامت و بيماري ها را مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲