جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۸۸۸۹
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۰۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

فیلم مستند «این سه زن» به کارگردانی مصطفی امامی، برای اولین بار در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.




این+سه+زن

دیباچه:


فیلم مستند «این سه زن» به کارگردانی مصطفی امامی، برای اولین بار در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

به گزارش دیباچه به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، به گفته مصطی امامی کارگردان این مستند، «کوچه سادات یکی از مهمترین کوچه‌های شهر تاریخی نهاوند است و سه زن؛ از جمله یک مادر و دو دختر او در مهمترین خانه این کوچه که از اعتبار زیادی نزد اهالی محل برخوردارست، زندگی می‌کنند.»

وی افزود: متاسفانه خانه‌ای که طی سالیان سال میزبان مراسم عید نوروز و آیین‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و... بوده، هم‌اکنون در حال تخریب است و این سه زن نمی‌توانند کاری برای حفظ آن انجام دهد و به نوعی در انتظار مرگ خانه نشسته‌اند!

این مستندساز یادآور شد: در طول ساخت این فیلم، هر لحظه خود را جای آنها قرار می‌دادم که چطور می‌شود در خانه‌ای زندگی کرد که هر لحظه امکان فرو ریختن دارد و نتوان کاری هم برای آن کرد.

امامی تصریح کرد: این خانواده پول ساخت خانه را دارند و چون خانه ۷۰۰ متری آنها در محدوده میراث فرهنگی قرار دارد اجازه ساخت بیشتر از ۷ متر آن را ندارند. از آنجا که خودم در آن شهر زندگی کرده ام و از نزدیک با صاحبان این خانه آشنا بودم حس غریبی داشتم که این خانه زمانی برج و بارویی داشته و آقا بزرگ این خانه یکی از معتمدین این محل بوده اما حالا به این حال و روز در آمده است.

این مستندساز با اشاره به اینکه این فیلم مستعد روایت سیاه و تاریک بود، اذعان کرد: من تلاش کردم در میان تمام این سختی ها که برای اهالی این خانه وجود دارد، امید به زندگی را نشان دهم.

وی در پایان گفت: این مستند در مدت زمان 40 دقیقه تهیه شده و تصویربرداری آن یک سال و نیم به طول انجامید چرا که ما باید مرحله به مرحله همه ایام مهم سال را از جمله عید نوروز، ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را در این کوچه و خانه دنبال میکردیم و از مراسم های مختلف آن تصویربرداری می کردیم.

عوامل تولید مستند «این سه زن» عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: مصطفی امامی، تصویربرداران: مسعود امینی‌تیرانی و مجید پیرافکن، صدابردار: مهرداد دادگری، صداگذار: آرش آریاپور، تدوین: شهرام میراب‌اقدم، نویسندگان گفتار متن: مصطفی امامی و شهرام میراب‌اقدم، گوینده متن: الهام قادری، مدیر تولید: حسن قیاسی، منشی صحنه: مژگان مردانی، تدارکات: حمید رشیدی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

«این سه زن» شنبه 15 خرداد ساعت 21 برای اولین بار در قالب مجموعه «سینما حقیقت» از شبکه مستند سیما پخش می شود و در روزهای یکشنبه 16 خرداد ساعت 9، سه شنبه 18 خرداد ساعت 24 و جمعه 21 خرداد ساعت 17 در نوبت بازپخش قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار