شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ : ۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
ساجد قدوسیان درباره برنامه «رادیو جمعه» که به جای «جمعه ایرانی» آمده است توضیح داد که در این برنامه موسیقی مدرن تر شده است و فرم های اصلی برنامه صبح جمعه رادیو ایران پابرجاست.





ساجد قدوسیان تهیه‌کننده برنامه «رادیو جمعه» با اشاره به این برنامه که از سال گذشته روی آنتن رادیو ایران رفته است و شباهت هایی هم با برنامه هایی از جمله «صبح جمعه با شما» و «جمعه ایرانی» دارد، گفت: فرم موسیقایی و نمایشی که در برنامه صبح جمعه رادیو ایران وجود دارد، ثابت است و مخاطب در آن ساعت چیزی غیر از این فرم را نمی خواهد.

مهر نوشت وی ادامه داد: ما این فرم را با ترانه ها و متناسب با شرایط روز تغییر دادیم و افراد دیگری هم به عنوان بازیگر به برنامه وارد شدند که البته به دستور مدیر شبکه هیچ منعی برای همکاری با بازیگران و هنرمندان «صبح جمعه با شما» و «جمعه ایرانی» وجود ندارد و هرکدام که مایل به همکاری باشند، می توانند در برنامه حضور داشته باشند و ما استقبال می کنیم.

پیامک هایی که شخصیت های قبلی برنامه های صبح جمعه رادیو ایران را می خواستند

قدوسیان درباره زمان ابتدایی شکل گیری این برنامه اظهار کرد: در ابتدای شکل گیری «رادیو جمعه» ما با هجمه ای از پیامک ها رو به رو شدیم که خواستار دیالوگ ها، تیپ ها و شخصیت های قبلی برنامه «جمعه ایرانی» بودند و حتی گاهی اسم یک شخصیت را می بردند و پیشنهاد می دادند او در برنامه حضور داشته باشد اما خوشبختانه بعد از چند هفته که برنامه روی آنتن رفت حجم این پیامک ها کمتر شد و ما بازخوردهای خوبی گرفتیم.

تهیه کننده برنامه «رادیو جمعه» اضافه کرد: حالا بعد از چند ماه مردم برای ما لطیفه هایی می فرستند که براساس شخصیت ها و تیپ هایی است که ما در این برنامه ساخته ایم و پیشنهاد می دهند که آنها را در برنامه استفاده کنیم.

وی درباره اینکه چرا با هنرمندان قبلی برنامه صبح های جمعه رادیو ایران همکاری نمی شود، اظهار کرد: در طول این مدت چند نفر از دوستان از ما خواستند که در برنامه حضور داشته باشند که به کمی مشکلات اداری برخورد کردند. ما با آنها مذاکره ای کردیم تا مقدمات برای نوع همکاریشان فراهم شود. ما سمت هیچ کدام از دوستان «جمعه ایرانی» نرفتیم چراکه فکر کردیم ممکن است در تعارف بمانند اما به شکل رسمی اعلام شد تا هر کسی مایل بود به برنامه بیاید.

همکاری با هنرمندان «جمعه ایرانی»

قدوسیان با اشاره به اینکه چند تن از این هنرمندان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: تاکنون چند نفر اعلام آمادگی کرده اند که از میان آنها می توان به عباس محبی اشاره کرد که پیش از این در خبرها اعلام شد.

این برنامه ساز در ادامه با اشاره به حضور مردم در استودیوی رادیو ایران در هنگام ضبط «رادیو جمعه» عنوان کرد: برنامه ما از ابتدای اردیبهشت با حضور مردم ضبط شد. مردم می توانند برای حضور در استودیو به برنامه پیامک بزنند و دوستان ما این فضا را برایشان فراهم می کنند.

وی از علاقمندی مردم شهرستان ها برای حضور در هنگام ضبط برنامه سخن گفت و بیان کرد: از مردم شهرستان هم پیامک های زیادی برای ما ارسال می شود که مشکلاتی برای حضورشان وجود دارد و هماهنگی ها برای ما سخت است که در حال بررسی این مسایل اداری و هماهنگی ها هستیم.

قدوسیان درباره تاثیر حضور مردم در استودیو ضبط برنامه تصریح کرد: نکته ای در برنامه های طنز اهمیت دارد و آن بازخوردی است که می توانیم از مردم دریافت کنیم. زمانیکه برنامه بدون مردم روی آنتن می رود با تاخیر می توان فیدبک ها را دریافت کرد و ما بعد از یک یا دو ماه می فهمیم که مردم چه نقش ها و شخصیت هایی را بیشتر دوست داشته اند اما زمانیکه مردم در استودیو حضور دارند در لحظه می توان فهمید چه قسمت هایی را بیشتر دوست داشته اند.

دیباچه - صبح جمعه با شما

مشورت با شیشه گران از موسسان برنامه های صبح جمعه رادیو ایران

تهیه کننده «رادیو جمعه» اضافه کرد: اجرای نفس به نفس با مردم خلاقیت دوستان بازیگر را بیشتر می کند و ما اکنون فضایی را فراهم کرده ایم که در اجرا چند میکروفن هم برای مردم گذاشته شود تا اگر نکته ای به ذهنشان رسید بیان کنند.

وی درباره شوخی هایی که در برنامه های کمدی رادیویی و تلویزیونی استفاده می شود و بعضا از شبکه های مجازی دریافت شده اند، توضیح داد: درست است که بعضی از شوخی ها ممکن است از شبکه های مجازی و لطیفه های میان مردم گرفته شده باشد اما نکته ای وجود دارد و آن، این است که زمانیکه شما لطیفه ای را می شنوید ۸۰ درصد لذت آن به دلیل کسی است که برای شما تعریف می کند و اینکه به چه نحوی شخص آن را تعریف می کند مهم است و شاید ما هم بتوانیم از یک نگاه و زاویه دیگر به این لطیفه ها بپردازیم.

وی گفت: ما هم ابتدا در برنامه «رادیو جمعه» از طنزها و شوخی های میان مردم استفاده کردیم اما الان آنها کمرنگ شده و سعی می کنیم از قصه هایی که برای شخصیت های برنامه طراحی کرده ایم، کمک بگیریم.

قدوسیان در پایان با اشاره به مشورت هایی که از پیشکسوت ها می گیرد، عنوان کرد: ما سعی کردیم مخاطب جوان را هم به این برنامه جذب کنیم و برای این منظور موسیقی را مدرن تر کرده و فقط از موسیقی های زرد استفاده نکردیم. آقای شیشه گران که از موسسان برنامه های صبح جمعه رادیو ایران است مشاوره های زیادی برای تولید برنامه به من داد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار