شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۵۹۹
تاریخ انتشار : ۳۲ : ۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

اعتماد سازی در افکار عمومی، در روزگاری که نقش رسانه ملی در تنویر افکار عمومی و روشنگری در مقابل امواج  بیگانه ماهواره ها بیشتر از هر زمان دیگری است، یک الزام و باید است. 



در سالهای گذشته  با سیاست های اتخاذ شده باعث شده بود که اقبال عمومی کمی رو به افول گذاشته و اعتماد مخاطبان کاهش یابد اما در هفته گذشته انتصاب یک کارشناس ارزشمند و در عین حال آگاه به نکات فنی به ریاست این سازمان مهم این امید را در دل دوستداران فرهنگ ایرانی - اسلامی زنده کرد که بازگشت صدا وسیمای جمهوری اسلامی به مرجع قابل اتکای اطلاعات آغاز شده و دیری نخواهد پایید که امواج پاک این سازمان، جای موج ناپاک رسانه های ماهواره ای بیگانه را بگیرد و بمباران فرهنگی دشمنان را خنثی کند  هرچند این تغییرات را در مدت  کوتاه از این مدیریت نمی توان انتظار داشت اما برنامه دیشب گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما جای نقد اساسی دارد.


دعوت از میهمان محترمی که مدیرعامل شرکتی است که پرونده ای باز در تخلف واردات محصولات خانگی دارد بعنوان کارشناس برنامه و تخطئه تمام کارشناسان دولتی که با وجود اطلاع از پرونده قاچاق مزبور سعی  می کردند آبروداری کنند نمونه اش از آن است که مدیر جدید سازمان، برای پاک کردن تفکر قبلی نیازمند صرف توان و وقت مضاعف است. شاید باید کارشناسان تلفنی و نماینده محترم مجلس که در قامت مهمان دوم برنامه حاضر شده بود، حرمت را آنقدر نگه نمی داشتند و از یکی از ده ها پرونده قاچاقی مفتوح این روزهای گمرک میگفتند که قرار بوده محموله ساید بای ساید ساخته شده دوو با روش اختفا پشت قطعات SKD در 52 کانتینر وارد کشور شود و  در این میان ادعای مبارزه با قاچاق و فریاد سر دادن که واحدهای تولیدی بدلیل نقص قوانین و قاچاق در حال ورشکستگی هستند، از هر کسی پذیرفتنی باشد ولی مطمئنا از مدیرعاملی که شرکتش متهم به تخلف است مسموع نیست، از سوی دیگر حتی در همان  52 کانتینر  مورد اشاره  مجری برنامه محتویات کانتینر نه بدنه ساخته شده یخچال ( که تعرفه گمرکی  76 درصدی دارد) که قطعات یخچال ( که با تعرفه 8 درصدی قابل ورود است) اظهار شده است. دعوت از این مهمان عجیب تر می شود وقتی که توجه شود در این پرونده خاص، بد اظهاری و قاچاق توامان گریبانگیر صنعت این مرز و بوم شده و مهمان محترم،  با فرافکنی سایرین را به جرمی محکوم می کند که خود متهم به آن است (رطب خورده چرا منع رطب می کند) و قوانین را راهگشا نمیداند و جلوگیری از قاچاق را در گرو تدوین دستورالعمل ها و جزییاتی میداند که بصورت فاندامنتال جلوگیری از قاچاق را تصحیح کند و نهایتا نتیجه گیری می کند که بایستی ایجاد این دستورالعمل ها در اختیار سندیکاهایی باشد که اتفاقا ایشان در قامت مدیر از همان سندیکا ها فعالیت می کند . آیا صاحب نظران حق ندارند فکر کنند که تمام این هیاهو ها برای مجاز نمودن اختفای  محصولات ساخته شده در کانتینر قطعات است؟


کوتاه سخن اینکه بنظر می رسد در دوران مدیریت جدید سازمان صدا و سیما بایستی فیلترهای جدیدی برای مدعوین تدبیر کرد تا دقت مضاعفی در چگونگی دعوت از مهمانان و کارشناسان بکار بسته شود تا برنامه هایی که باید رنگ و بوی کارشناسی داشته باشند و اطمینان بینندگان را جلب کند. تبدیل به محلی برای تاخت و تاز متهمان به همان جرم نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار