جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
«پیوند دوباره رسانه ملی با دیگر رسانه‌ها»؛ این عبارت از اولین تیترهایی بود که پس از روی کار آمدن محمد سرافراز در مقام رییس سازمان صداوسیما برایش انتخاب شد؛ چراکه اولین حضورش در یک مراسم رسمی، در اختتامیه‌ی نمایشگاه مطبوعات شکل گرفت که امیدها برای بهبود روابط میان بزرگترین رسانه کشور با دیگر رسانه‌ها را تقویت کرد.

دیباچه :

اگرچه سازمان صداوسیما در 18 ماه ریاست محمد سرافراز، دوران نسبتا پرحاشیه‌ای را گذرانده و از طرفی این رسانه تلاش کرده از طرق مختلف از جمله بیانیه، جوابیه و در ادامه کشیدن کاریکاتور، به منتقدان پاسخ دهد، اما حضور خود محمد سرافراز در مقام رییس سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران به ندرت اتفاق افتاده است.

ایسنا نوشت رییس سازمان صداوسیما در توضیح این رویه چنین گفته است: «رییس رادیو و تلویزیون که نباید مدام خودش را مثل بقیه‌ی مسؤولان حکومتی و دولتی بداند و مصاحبه پس دهد؛ خودم خبرنگار هستم و من باید از بقیه سوال کنم.»

دیباچه - سرافراز

اولین مصاحبه محمد سرافراز پس از انتصاب به سمت ریاست سازمان صداوسیما با خبرنگار ایسنا انجام شد. او در این مصاحبه‌ی کوتاه که در مراسم تودیع ضرغامی و معارفه‌اش، مقابل ساختمان شیشه‌ای شکل گرفت، تشکیل اتاق فکر در رسانه ملی را از نخستین کارهایی برشمرد که بعد از ورود به آن ساختمان قصد انجامش را دارد.

او تشکیل اتاق‌های فکر را راهی دانست برای اینکه صداوسیما ببیند در دنیای متحول رسانه‌ای چکار می‌تواند انجام دهد.

سرافراز پس از انتصاب به سمت ریاست سازمان صداوسیما، برای نخستین بار در 20 اسفند 93 در جمع خبرنگاران حاضر ‌شد و بر این نکته تاکید کرد که این سازمان به «ثبات» رسیده است.

رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تغییرات ساختاری در صداوسیما چه زمانی به ثبات می‌رسد؟ گفت،‌ «تغییرات ساختاری در صدا و سیما یک تغییر تشکیلاتی بود که انجام شد و در ادامه آن مکمل‌هایی وجود دارد که باید انجام شود، منتها از جهت نیروی انسانی و مدیریتی ثبات داریم.»

محمد سرافراز سوم خرداد 94 در حاشیه‌ی مراسم 24 ساعته شدن سیمای آذری شبکه جهانی سحر با این پرسش خبرنگار ایسنا مواجه شد که می‌گویند او فردی رسانه‌ای نیست و اینکه چه نظری درباره‌ی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها دارد و ترجیح می‌دهد به پرسش‌هایی که برای خبرنگاران حوزه تلویزیون و رادیو پیش می‌آید، چطور پاسخ دهد.

رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به این پرسش گفت، «خودم خبرنگار هستم و من باید از بقیه سوال کنم. رییس رادیو و تلویزیون که نباید مدام خودش را مثل بقیه‌ی مسؤولان حکومتی و دولتی بداند و مصاحبه پس دهد؛ من هم مثل همه شما خبرنگار هستم و هر زمان که لازم باشد به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌دهم و همکاری می‌کنم.»

سرافراز در این مصاحبه همچنین درباره‌ی مهم‌ترین مشکل آن روزهای صداوسیما که فکر می‌کند باید حل شود، اظهار کرده بود: اینکه نگاه فرهنگی در صداوسیما وجود داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

با صرف نظر کردن از مراسم تودیع و معارفه، محمد سرافراز در این 18 ماه یک بار دیگر هم در جمع خبرنگاران حاضر شده که به 27 مرداد 94 و حاشیه‌ی اختتامیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی برمی‌گردد.

رییس سازمان صداوسیما در این دیدار با این پرسش ایسنا مواجه شد که طی مدت 10 ماهی که وارد سازمان صداوسیما شده است، مهمترین کاری که انجام داده چه بوده و آیا از عملکرد خود در این بازه زمانی راضی است؟

سرافراز در پاسخ به این پرسش گفت: «این مساله را شما باید پاسخ بدهید که آیا راضی بوده‌اید، چرا که صداوسیما هر کاری که انجام می‌دهد از تلویزیون پخش می‌کند. ما طی این مدت 10 ماهه برنامه‌هایی که مورد رضایت مخاطبان باشد را پخش کردیم. ما طی این مدت در حوزه فیلم و سریال و همچنین برنامه‌هایی مثل «خندوانه» ایجاد شور و نشاط برای مردم را هدف قرار دادیم. همچنین برنامه‌های مختلفی با ساختارهای گوناگون را برای مخاطبان داشتیم که همین کارها بزرگترین اقداماتی بود که طی این مدت انجام دادیم.»

رییس سازمان صداوسیما از آن زمان تاکنون در مناسبت‌های تلویزیونی دیگری هم شرکت کرده است، اما به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه پاسخ مثبت نداده که در مقاطعی انتقاد رسانه‌ها را هم به همراه داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار