شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۰۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
مراسم رسمی آغاز به کار بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب با حضور رئیس‌جمهور شروع شد.

دیباچه :

مراسم رسمی گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه با طنین‌انداز شدن سرود ملی کشور و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور، نماینده رئیس‌جمهوری روسیه در امور فرهنگی، حسام‌الدین آشنا؛ مشاور فرهنگی‌ رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان؛ رئیس دفتر رئیس‌جمهور، علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف؛ شهردار تهران، سیدعباس صالحی؛ معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رئیس بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، رضا صالحی امیری؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، احمد مسجدجامعی؛ عضو شورای شهر تهران و جمعی از مسئولان کشوری، ناشران و اهل رسانه آغاز شد.

امسال آغاز کار نمایشگاه کتاب تهران با گشایش مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب هم‌زمان شده که گفته می‌شود از این به بعد قرار است محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران باشد.

دیباچه - نمایشگاه کتاب

دكتر حسن روحانی رییس جمهوری گفت: فضای پسابرجام با كتاب و فرهنگ و تعمق به مقصد نهایی می رسد. تنها اقتصاد و سیاست هدف ما بعد از برجام نیست. فرهنگ در راس امور است.


رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت نباید دولت در هر كاری دخالت كند. دولت برنامه ریز وسیاست گذار است و البته نظارت هم باید داشته باشد اما همین نظارت هم باید از طریق مردمباشد. باید كاری كنیم كه كتاب واقعا تراوش ذهن و اندیشه و تجربه یك اندیشمند باشد ، نه این كه هرگاه خواست قلم به كاغذ ببرد ذهنش متوجه صد جای نظارتی بشود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین گشایش این نمایشگاه افزود : وارد صحنه و صفحه جدیدی شده ایم وچه بخواهیم و چه نخواهیم دنیای پسابرجام با زندگی ما قبل از آن كاملا متفاوت شده است.
رییس جمهوری افزود : ملت ما در یك واقعه مهم تاریخی و در یك مذاكرات بسیار پیچیده در برابر قدرتهای جهانی به موفقیت بزرگی دست یافت كه به نفع همه بود.
وی خاطر نشان كرد معمولا در مذاكرات یكی پیروز و یكی شكست می خورد اما در گفت و گوهای مربوط به برجام وضع به نفع ما ، طرف مقابل و همه جهان شد.
رییس جمهوری ورود هیات های مختلف تجاری و سیاسی كشورهای مختلف به ایران برای سرمایه گذاری و گسترش مناسبات را از دستاوردهای موفق گفت و گوهای هسته ای و برجام عنوان كرد و گفت برخی طرح های بزرگ ممكن است بدون سرمایه خارجی هم انجام شود اما با صرف زمان طولانی تر ولی با ورود سرمایه های خارجی ساخت این طرح ها شتاب بیشتری می گیرد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار