جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۴۵۱
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۰۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
تغییر و تحول سازمان صدا و سیما گرچه برای برخی از شبکه ها خیلی خوب شد اما شبکه سه که زمانی پرمخاطب ترین شبکه سیما بود را با سرعت نور به انتهای جدول برد .

دیباچه :

شبکه ای که به واسطه ی برنامه های جوان پسندش با حال و هوای معنوی توانسته بود با فاصله ی زیادی از رقبا حرکت کند و حتی در بین اقشاری که با تلویزیون قهر بودند نیز جایگاه ویژه ای داشت .

حالا اما اگر نود و ماه عسل و شیرین کاری های عیدانه ی علیخانی را از این شبکه حذف کنیم چیزی دستمان را نمی گیرد . در بدو ورود مدیر جدید این شبکه خیلی از برنامه ها دچار تغییرات غیر اساسی شدند ، مجریان این شبکه یکی پس از دیگری به شبکه های دیگر کوچ کردند و برنامه هایی به روی آنتن شبکه سه رفت که هیچکدام نتوانستند موفق باشند ، برنامه هایی همچون " امروز " با کلکسیونی از مجریان معمولی و با هزینه بسیار بالا ، برنامه " هفت " که توانست در همان چند برنامه اول آنچنان شکافی بین اهالی سینما و تلویزیون ایجاد کند که باید به آن زرشک  طلایی داد ! شنیده ها حاکی از آن بود مدیر شبکه سه به شدت به دنبال گرفتن مجوز برای فرزاد حسنی و رضا رشیدپور بود تا شاید بتواند این باخت را با  آوردن این ژنرال ها ی شکست خورده جبران کند ، برنامه ای به نام " اکسیر " به روی آنتن شبکه سه رفت که فرزاد حسنی آن را اجرا نمود ، برنامه ای که با سر و صدای زیادی مدت های طولانی آن را تبلیغ کردند اما باز هم به علت انتخاب نادرست موضوع و محتوا ، زمان پخش و حتی مجری نتوانست مخاطب پیدا کند ، فرزاد حسنی هم که در نبودش در تلویزیون با خبرهایی همچون طلاق از آزاده نامداری ، کتک زدن همسر و ممنوع اتصویری و  ... در صدر اخبار بود حالا با ژست سلامت به اجرای این برنامه پرداخت و گویا هیچ اقبالی در بین تیترهای خبرگزاری ها و روزنامه ها نداشت چرایی آن نیز از قبل معلوم بود ، حسنی مجری توانمندی در اجرای برنامه های گفت و گو محور است نه برنامه پزشکی ! پس از این نیز نوبت به رشیدپور رسید ، مجری ممنوع اتصویری که در زمان نبودش خودش را از اذهان پاک نکرد و در هر کانال مجازی و غیر مجازی بود الا کانال کولر ، البته این از ذکاوت او بود ولی وی نیز در به چالش کشیدن میهمانان در آنور خطوط قرمز تبحر دارد ، خطوطی که صدا و سیما حتی از یک کیلومتری آن نمی تواند رد شود ، رشیدپور در این 7 سال ممنوعیتش بارها صدا و سیما را شست و پهن کرد اما به یکباره دعوت به کار شد ، برنامه ای با عجله که عیدانه از شبکه سه پخش می شد و نگرفت و حالا " حالا خورشید " که به زعم خودش متفاوت است که نیست و مدیر شبکه آنچنان دستش را باز گذاشته که با شلوار جین و پیراهن باز روی تی شرت برنامه اجرا می کند به امید جذب مخاطب ! مشکل این لباس ها نیست مشکل اینجاست که آنچه تا کنون برای صدا وسیما تابو بوده و سالها بر آن پافشاری داشته چگونه ناگهان نادیده گرفته می شود ؟

قطعاً اسامی آدم ها و هنرمندان در بین مردم کارگشا نیست بلکه آنچه هنرمند را برجسته و مشهور می کند فکر و محتواست و ای کاش به راحتی آتش به بیت المال نزنیم و به جای هیجانات دوران طفولیت با درایت برنامه سازی کنیم و با محتوا مخاطب جذب کنیم وگرنه کانال های بی هویت آنور آبی به اندازه کافی پیراهن باز و شلوار جین نشان می دهند .

دیباچه - رضا رشیدپور
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲