پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ : ۰۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
رضا فیاضی از آماده سازی نمایش «پدر یک دقیقه ای» برای اجرا در تالار هنر خبر داد و عنوان کرد احتمالا نمایش «زن و شوهری با قامت متوسط» نیمه دوم سال در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.


دیباچه:

رضا فیاضی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت هایش در این حوزه در سال ۹۵ گفت: نمایشنامه «زن و شوهری با قامت متوسط» را که مدت ها است به دنبال روی صحنه بردنش هستم برای اجرا به تماشاخانه ایرانشهر ارایه داده ام. البته نیمه اول سال به نمایش هایی که در سال گذشته قول اجرا گرفته بودند، اختصاص یافته است و احتمالا این نمایش در نیمه دوم سال به صحنه خواهد رفت. من قول نیمه مساعدی برای اجرا گرفته ام اما هنوز نمی دانم زمان اجرای نمایش کی خواهد بود.

دیباچه-رضا فیاضی


بازیگر سریال «قصه‌های تابه تا» درباره داستان این نمایش توضیح داد: نمایش «زن و شوهری با قامت متوسط» دو پرسوناژ دارد و درباره زندگی زن و شوهری است که معضلاتی دارند. این دو سال ها در کنار هم زندگی می کنند اما هیچ اتفاقی در زندگی شان نمی افتد و در روزمرگی روزگار می گذارنند. بحران آخر داستان از اینجا آغاز می شود که ماشینی قرار است بیاید و آنها را با خود به جایی ببرد.

فیاضی درباره اجرای یک نمایش ویژه کودکان و نوجوانان بیان کرد: در حال حاضر مشغول آماده سازی و پیش تولید نمایش «پدر یک دقیقه ای» هستم. این اثر نمایشی نوشته خودم است و براساس مجموعه مطالب روانشناسی که پروفسور اسپنسر جنسون نوشته، به نگارش در آمده است. این نمایش کودک قرار است خرداد و تیر در تالار هنر به صحنه برود.

گرفتن تست بازیگری از بچه ها برای دو نقش

وی درباره مضمون و داستان این نمایش عنوان کرد: این نمایش اثری خانوادگی و درباره یک خانواده چهارنفره که دو فرزند دارند، است. آنالی شکوری و مهدی فرشیدی سپهر نقش پدر و مادر را در این نمایش ایفا می‌کنند و برای انتخاب نقش دو فرزند خانواده نیز در حال جستجو و گرفتن تست از بچه ها هستیم. «پدر یک دقیقه ای» نمایشی روانشناسانه درباره خانواده، رابطه والدین با فرزندان و رفتار فرزندان با پدر و مادرشان است بنابراین مخاطبانش هم خانواده ها و هم فرزندان هستند. در این نمایش مادر خانواده در یک منازعه خانوادگی می میرد و بچه ها پدرشان را مقصر این اتفاق می دانند. حالا پدر باید زیر بار غم از دست دادن همسرش بچه ها را نیز به درستی تربیت و بزرگ کند.

وی یادآور شد: امیدوارم بعد از چند سال دوری از تئاتر بتوانم این نمایش را به صحنه ببرم. متاسفانه اداره کل هنرهای نمایشی فعلا هیچ کمکی به ما نکرده و قرار است همه هزینه ها را به صورت شخصی پرداخت کنم.

فیاضی درباره دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: طرح ساخت برنامه ای را به شبکه نسیم ارایه داده بودم که متاسفانه بعد از کش و قوس های فراوان به دلیل بی تعهدی تهیه کننده تولید آن منتفی شد. در حال حاضر اجرای برنامه «کیوسک» را که در قالب برنامه «خانواده یک» پنجشنبه ها از شبکه اول سیما پخش می شود بر عهده دارم. این برنامه فرهنگی به موضوعات مختلفی در حوزه کتاب و فیلم و موسیقی می پردازد.

چند فعالیت در عرصه ادبیات

وی در پایان یادآور شد: همچنین مجموعه شعری با عنوان «آفتاب از نگاه تو بر می‌آید» را برای انتشار در اختیار نشر بوتیمار قرار داده ام که البته هنوز از انتشار آن خبری نیست. دومین رمانم با عنوان «پرسه در پاریس» نیز برای کسب مجوز به ارشاد ارایه شده است.

مهر نوشت: این بازیگر سینما و تلویزیون سال گذشته اولین رمان خود با عنوان «مردی با لاک قرمز» را از سوی انتشارات مروارید روانه بازار کرد که روایت داستانی از زندگی پیرمردی است که در جوانی مامور ساواک بوده و اینک در انزوا به مرور خاطراتش مشغول است.

برچسب ها: دیباچه ، رضا فیاضی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳