پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۰۷ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
تهیه کننده برنامه «دستپخت» شبکه یک از حضور داوران خارجی دیگری در این برنامه در سال ۹۵ خبر داد و بیان کرد که پخش مسابقه از سه روز در هفته به پنج روز افزایش یافته است.

دیباچه:

شاهرخ امیرمعزی با اشاره به برنامه «دستپخت» که از شبکه یک سیما پخش می شود و به نکات مختلفی در کنار آشپزی توجه می کند، گفت: ما از ابتدای شکل گیری برنامه تصمیم داشتیم همه فاکتورهای ضروری برای چنین برنامه ای را در نظر بگیریم.

دیباچه-دستپخت


وی با اشاره به این فاکتورها بیان کرد: یکی از معیارهای اصلی مورد نظر ما محیط زیست بود و براساس آن تفکیک زباله، مصرف آب، برق و گاز را هم در نظر گرفتیم. مخصوصا از جمله نکات مورد نظر ما مواد دور ریز در برنامه بود. اینکه کسی که آشپزی می کند دورریز نداشته باشد و یا اگر از مواد اولیه در آشپزی او چیزی باقی ماند به چه شکل از آنها استفاده کند. ما در برنامه «بهونه» نیز که از شبکه سه سیما پخش می شود به این موارد توجه کردیم.

 

تهیه دستورهای غذایی اورجینال

امیرمعزی با اشاره به تیم تحقیقاتی و اتاق فکر این برنامه یادآور شد: تیم اتاق فکر برنامه «دستپخت» از بهمن ۹۳ فعال شد و برنامه شان این بود که روی انواع دستورهای غذایی، فرمول های اجرای مسابقه و همین نکات مطرح شده کار کنند. این تیم تحقیقاتی که شامل هفت نفر می شود هنوز هم فعال است و ما از تجربیات و دانش آنها در بخش های مختلف طراحی و اجرای مسابقه استفاده می کنیم.

تهیه کننده برنامه «بهونه» با اشاره به یکی از اقدامات این تیم عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلی این تیم تهیه دستورهای غذایی است که زمان زیادی را برای آن صرف می کنند چون باید این دستورها اصل و اورجینال باشند. همانطور که می دانید دستورهای غذایی در طول تاریخ و از شهر به شهر تغییر می کنند و ما به عنوان یک مرجع می خواهیم یک دستور غذایی بومی اصل را معرفی کنیم.

 

افزایش داوران بین المللی در مسابقه

وی با اشاره به حضور داوران حرفه ای و بین المللی در این مسابقه اظهار کرد: طبیعتا وقتی صحبت از یک مسابقه خوب می شود داوری هم باید در همان سطح باشد. شرکت کنندگان ما دانش آموزان مدارس آشپزی، دانشجویان دانشگاه های آشپزی و آشپزهای حرفه ای هستند بنابراین ما به داورانی نیاز داشتیم که افرادی با دانش خوب را بتوانند سنجش کنند و خودشان هم حرفه ای باشند. در میان داورانی هم که داریم یک نفر فرانسوی است و چند نفر دیگر هم که ایرانی هستند از موسسات و دانشگاه های معتبر بین المللی فارغ التحصیل شده اند و یا تجربه بسیاری دارند. همچنین داوران ما در جشنواره های خارجی بسیاری هم به عنوان داور حضور داشته اند.

 

اعزام برنده مسابقه به موسسه «شف کات»

این تهیه کننده برنامه های تلویزیون در ادامه درباره حضور بیشتر داوران بین المللی در «دستپخت» بیان کرد: ما در هر سال یک برنده نهایی انتخاب می کنیم که قرار است به دوره های معتبر موسسات خارجی اعزام شود. هم اکنون ارتباط ما با موسسه «شف کات» The Chef's Cut برقرار است و برنده سال ۹۴ به این موسسه اعزام خواهد شد که در بیشتر کشورها نمایندگی دارد و به تبع آن قرار است در سال ۹۵ ما هم از داوران و نفرات برگزیده این موسسه استفاده می کنیم.

وی درباره تغییرات ساختاری مسابقه در سال جدید نیز عنوان کرد: مسابقه با همان گروه های ۹ نفره پیش خواهد رفت که البته به جای ۶ روز در ۱۰ روز رقابت می کنند. همچنین فرمول مسابقه حذفی است و بعد از روز سوم به ترتیب در هر روز یک نفر حذف می شود. این کار برای ۱۸ گروه در طول سال تکرار می شود و در نهایت این ۱۸ نفر با یکدیگر رقابت می کنند و ۹ نفر باقی می مانند.

این تهیه کننده گفت: هر یک برنامه ما در ۱۰ ساعت انجام می شود و مخاطبان می توانند در ۵۰ دقیقه ببینند. همچنین «دستپخت» پیش از این در سه روز پخش می شد و در سال جدید پنج روز در هفته پخش می شود. این برنامه یکشنبه تا پنجشنبه هر شب ساعت ۱۹:۴۵ روی آنتن شبکه یک می رود.

مهر نوشت: امیرمعزی در پایان با اشاره به طراحی ها و ساختار این مسابقه که ایده آن به تنهایی به خود «دستپخت» تعلق دارد، بیان کرد: دکور برنامه «دستپخت» توسط تیم برنامه طراحی شده است و از نظر محتوا ما یک مسابقه آشپزی هستیم که فکر نمی کنم ساختارهای این مسابقه از جمله رقابت در طول یک سال در برنامه دیگری وجود داشته باشد.
برچسب ها: دیباچه ، دستپخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳