پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۷۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ : ۰۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
تهیه‌کننده «دیرین دیرین» ضمن تشریح جریان فروش بی‌اجازه عروسک‌های خمیری این انیمیشن، اعلام کرد به زودی عروسک‌های این اثر به صورت قانونی عرضه می‌شود.

دیباچه:

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده انیمیشن‌های «دیرین دیرین» با اشاره به اینکه یکی از سایت های اینترنتی اقدام به فروش غیرقانونی عروسک های این انیمیشن کرده بود، گفت: چهارشنبه شب هجدهم فرودین ماه متوجه شدیم که یکی از سایت های مطرح فروش کالای اینترنتی در حال فروش عروسک های خمیری «دیرین دیرین» بدون اجازه گرفتن از ما به عنوان سازندگان این شخصیت ها است. در این سایت انواع و اقسام عروسک های خمیری شخصیت های این انیمیشن برای فروش گذاشته شده بود و حتی تعدادی از آن ها تخفیف هم خورده بود.

دیباچه-دیرین دیرین


وی ادامه داد: بعد از تماس با مسئولان این سایت، همان شب لینک فروش این عروسک ها از سایت حذف و فروش آثار متوقف شد و از ما برای چنین اتفاقی عذرخواهی کردند، در نهایت مشخص شد که کارشناس فروش این سایت، مدارک تولیدکننده عروسک را به درستی بررسی نکرده بود.

این تهیه کننده انیمیشن توضیح داد: در حال حاضر، تکنولوژی در حال پیشرفت است و سیستم های جدیدی برای فروش در نظر گرفته شده است و مردم از طریق اینترنت خرید می کنند. در حال حاضر در ایران نزدیک به ۱۴ هزار فروشگاه آنلاین در کشور وجود دارد که دست به فروش کالاهای مختلف می زنند و من نمی دانم که دقیقا چه نظارتی روی این نوع سایت هاو فروش ها اعمال می شود.

وی تاکید کرد: فکر می کنم در شرایط فعلی و توسعه بازار خرید و فروش های اینترنتی، بحث کپی رایت باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلاتی از این دست رخ ندهد.

تهیه کننده انیمیشن «دیرین دیرین» بیان کرد: البته شرکت مورد نظر اعلام کرده بود که این عروسک ها به صورت دستی و زیر ۱۵۰ عدد ساخته شده است و براساس قانون این تعداد تولید نیازی به دریافت مجوز ندارد و به نوعی از تولیدات صنایع دستی به شمار می رود که فکر می کنم که همین مساله نیز خود به نوعی ضعف قانونی به شمار می رود.

مهر نوشت: ابوالحسنی در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا محصولات جانی از انیمیشن «دیرین دیرین» توسط صاحب امتیاز این اثر به بازار عرضه می شود یا خیر، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است بعد از آشنایی مردم با شخصیت های «دیرین دیرین» محصولات آن را به بازار عرضه کنیم. در مهر ماه سال جاری لوازم التحریر شخصیت های این انیمیشن وارد بازار می شود و در تابستان نیز عروسک های آن در دسترس مردم قرار می گیرد.
برچسب ها: دیباچه ، دیرین دیرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار