جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۵۲ : ۰۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
حجت الله ایوبی اعلام کرد سینماهای سیاری در طرحی با عنوان «سینما سلام» در مناطق محروم بدون سینما راه اندازی خواهد شد.

دیباچه:


رییس سازمان سینمایی چهارشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۲۰ با حضور در بخش اخبار فرهنگی و هنری شبکه چهارم سیما درباره فروش ۱۶ میلیاردی فیلم ها در نوروز گفت: امسال برای سینما سال خوبی خواهد بود زیرا پر از انرژی مثبت آغاز شد. همانطور که می دانید سال گذشته فروش فیلم ها تا ۱۴ فروردین ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما امسال به ۱۶ میلیون رسید که این امر نشان از روند رو به رشد مخاطب در سینما دارد.


حجت الله ایوبی با بیان اینکه مخاطبان سینما زیاد شده اند ، ادامه داد: در سال ۹۴ فروش بیش از ۷۴ میلیارد تومان فیلم ها در گیشه ها نشان داد جریان جدیدی در سینمای ایران آغاز شده است. در جشنواره فیلم فجر نیز شاهد صف های طولانی برای دیدن فیلم ها بودیم که این امر نشان داد که امسال تولیدات خوبی داریم.


دیباچه-حجت الله ایوبی


وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم سینما با مردم و هم مردم با سینما آشتی کردند به همین دلیل باید به سینماگران تبریک گفت. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از مهمترین تولیدات ما کالاهای فرهنگی هستند بنابراین ما هم باید از این تولیدات به بهترین شکل استفاده کنیم.


رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: از اتفاقات بسیار مهم دیگر این است که مردم از بین همه شبکه ها و فیلم هایی که در دست دارند فیلم تولید ملی جمهوری اسلامی ایران را که از مدیران همین کشور مجوز گرفتند برای دیدن انتخاب می کنند که این افتخار بزرگی برای سینماگران ما است.


وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه برای استمرار این روند چه برنامه هایی دارند؟ پاسخ داد: باید آهنگ حضور مردم را حفظ کنیم. بر خلاف سال های گذشته که تنها ۲ماه (عید فطر و عید نوروز) پر مخاطب بودیم، در سال گذشته همه ماه ها فروش خوبی داشتیم و حتی در بهمن ماه که جشنواره فیلم فجر برگزار شد باز هم فروش فیلم ها خوب بود بنابراین می توان گفت دیگر ماه مرده در سینما نداریم زیرا هجوم مردم به سینما نشان داد که آنها سینما را دوست دارند.


ایوبی ادامه داد: در این فضای احترام آمیزی که برای اهالی هنر بوجود آمده است مردم نشان دادند که اگر فیلم خوب ساخته شود استقبال خواهند کرد.


وی درباره سالن های سینما نیز گفت: همه سالن‌ها بهسازی شدند و هر ماه سالن های متفاوتی را در شهرستان ها افتتاح می کنیم زیرا سینما تنها جایی است که همه اهالی خانواده با هم می تواند بروند.


ایوبی درباره کمبود سینما و سالن در شهرستان ها نیز گفت: صنعت سینمای ما عالی کار می کند و ظرفیت تولید خوبی دارد اما درحال حاضر ۱۰۰۰ شهر بی سینما داریم و در ۲ سال گذشته ۱۰۰ پرده سینما اضافه کردیم و ۱۰۰ سالن هم در دست ساخت است که با حضور بخش خصوصی این روند بسیار امیدارکننده است اما باید باور کنیم که مردم و خانواده ها به سینما اعتماد کردند و سینما یک مدرسه است و باید نهضت سینماسازی راه بیاندازیم.


وی همچنین یادآور شد: ۱۰۰ سالن سینمایی در حال اضافه شدن به ظرفیت سینمایی کشور است. طرح دیگری هم آماده کردیم که قرار است آنرا از استان های محروم آغاز کنیم سینماهای سیار با نام «سینما سلام» است که به زودی این نوع سینماها را افتتاح خواهیم کرد تا به مطالبات مردم پاسخ دهیم.


وی ادامه داد: سالن های فراوانی در کشور داریم که می توانیم آنها را احیا کنیم و ۲۰۰ مجتمع فرهنگی نیز آماده داریم اما تجهیز آنها و تبدیلشان به سینما مشکل را حل نمی کند زیرا اداره آنها کار سختی است و ما باید سالن هایی که این امکان را دارند که به ناوگان سینمایی بپیوندند، آغاز کنیم.


ایوبی درباره نگرانی در رود تولید فیلم ها نیز گفت: اگر به سبد تولیدات سینمایی و شورای پروانه ساخت و نمایش توجه داشته باشیم و با توجه به شوراهایی که بنیاد سینمای فارابی و حمایت هایشان می توان گفت سینمای ایران یکی از پاک ترین سینماها است و کارنامه قابل قبولی دارند به همین دلیل تلاش می کنیم سینمایی درخور کشور داشته باشیم.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره موضوع سینما و استفاده از سلایق مختلف در زمینه دفاع مقدس نیز گفت: بنده بارها اعلام کردم که موفقیت سینما مدیون توجه رهبری است زیرا ایشان فیلم می بینند و سینما را می بینند که همین امر موجب شده چراغ سینمای ایران روشن بماند. وزیر فرهنگ و ارشاد همه سخنان رهبری را به من و دستگاه های مختلف ابلاغ کردند ضمن اینکه ما به به دیدگاه هایشان اعتقاد داریم و سعی می کنیم دغدغه های ایشان در فیلم ها دیده شود.


مهر نوشت: رئیس سازمان سینمایی همچنین خاطرنشان کرد: از اتفاقات مهمی که امسال پیش رو داریم جشنواره جهانی فجر است که هفته اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و دیگری اینکه با کمک صدا و سیما در حوزه شبکه نمایش خانگی VOD راه اندازی شد که امیدواریم با اینکار محصولات ملی را به همه خانه ها ببریم تا مردم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار