شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۲ : ۰۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
کارگردان سریال «قرعه» بیان کرد که با حذف سریال «پادری» و تغییر یکباره کنداکتور فضا به گونه ای شد که گویی عوامل سریال «قرعه» در برابر آنها قرار گرفتند.

دیباچه:


نشست خبری سریال «قرعه» یکشنبه شب ۱۵ فروردین ماه با حضور برزو نیک نژاد کارگردان، حمیدرضا آذرنگ بازیگر، محمود اتحادی تهیه کننده و چند تن دیگر از بازیگران این سریال برگزار شد.


برزو نیک نژاد در ابتدای نشست در پاسخ به پرسشی درباره تعداد زیاد شخصیت های این سریال و اینکه بعضی از آنها رها شده بودند، بیان کرد: حضور شخصیت های زیاد ویژگی سریال «قرعه» بود و ما به فراخور قصه به شخصیت ها نزدیک شدیم. سختی قصه، قرعه کشی اعضای یک محله بود و ما در بیشتر صحنه ها باید منتظر می ماندیم تا ۲۰ الی ۵۰ نفر گریم شده و سر کار حاضر شوند.


دیباچه-قرعه


وی افزود: اما این را می پذیرم که پیش تولید ما برای پرداختن به همه شخصیت ها کم بود و شاید اگر سریال «قرعه» با این تعداد از بازیگر به ۳۰ یا ۴۰ قسمت می رسید، می توانستیم شخصیت پردازی بهتری داشته باشیم.


در ادامه این نشست فروغ قجابگلی بازیگر این سریال اظهار کرد: ما واقعا کار گروهی داشتیم و آقای نیک نژاد در بسیاری از صحنه ها کار را به خود بچه ها واگذار می کرد و از ما می خواست که دیالوگ ها را به نوعی با زبان خود بیان کنیم. قطعا در چنین کارهایی گروه در روند کار و داستان بیشتر یکدیگر را می شناسند و هر چه زمان بیشتری می گذرد با یکدیگر هماهنگ تر می شوند.


خروجی «قرعه» تمام توان عوامل ما نبود


نیک نژاد در ادامه سخنان خود درباره مقایسه این سریال با مجموعه «پایتخت» که عوامل آن در ساخت «قرعه» نیز حضور داشتند، یادآور شد: سریال «قرعه» ۱۸۰ درجه با مجموعه «پایتخت» تفاوت دارد. ما این سریال را در ۶۱ روز تصویربرداری کردیم. ما پذیرفتیم که این کار را انجام دهیم و همه تلاش کردیم تا آن را به بهترین شکل تولید کنیم اما خروجی این کار تمام توان عوامل سریال نبوده است. من در «پایتخت ۱ و ۲» در کنار سیروس مقدم بودم با این حال باید بگویم که تعدد شخصیت ها، فضاسازی، نوع نگاه و حتی ساختار «قرعه» هیچ شباهتی با «پایتخت» ندارد. حتی موسیقی آن با اینکه آهنگساز یکی است با «پایتخت» متفاوت است.


وی اضافه کرد: دغدغه من، خانواده است و در سال «قرعه» این خانواده به یک محله تبدیل شد و گستردگی بیشتری پیدا کرد و اتفاقا من این سختی را دوست داشتم. «قرعه» یک کار شلوغ بود و به نظرم قیاس آن با هر سریال و یا داستان دیگری اشتباه است.


«جاده قدیم» بدترین کار تلویزیون بود


در ادامه این نشست حمیدرضا آذرنگ بازیگر مجموعه «قرعه» که نقش نصرت را ایفا می کرد درباره حضورش در کارهای تلویزیونی عنوان کرد: آخرین کار من در تلویزیون «جاده قدیم» بود که بدترین کار من بود. فکر می کنم وقتی دو قسمت ورودی یک سریال حذف می شود بهتر است آن سریال به یک آرشیو تبدیل شود و اگر پخش نشود لطف بزرگتری به عوامل سریال صورت گرفته است.


وی با اشاره به آزردگی خود در سریال «جاده قدیم» عنوان کرد: من برای آن کار بسیار اذیت شدم. تصور کنید که وقتی به سمت مدیری می روید که صاحب اثر است اما شما را به اتاقش راه ندهد چقدر می تواند آن شخص ضعیف باشد که از ترس اینکه موقعیت خود را از دست ندهد حتی نخواهد با شما روبرو شود.


این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره حضورش در سریال «قرعه» یادآور شد: بروز نیک نژاد طرح این سریال را برای من تعریف کرد و از آنجا که من، خودم دستی در نویسندگی دارم با خواندن یک طرح می توانم پیش بینی کنم که یک کار چقدر می تواند با مخاطبش ارتباط برقرار کند. اتفاقات اقتصادی که در داستان این سریال رخ می داد، تعاون و همیاری که در این سریال وجود داشت و ما امروز کمتر در جامعه خود شاهد آن هستیم از جمله موضوعاتی بود که مرا به این کار جذب کردم.


پیش تولید در جامعه ما به درستی تعریف نشده است


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به غفلت از پیش‌تولید اظهار کرد: پیش تولید در جامعه ما به درستی تعریف نشده است. وقتی فاصله تست گریم من به عنوان یک بازیگر و رفتن جلوی دوربین ۲ تا ۳ روز است مشخص است که بسیاری از اتفاقات را از جمله تحلیل و روانکاوی شخصیتی که می خواهم، بازی کنم از دست می دهم. این مساله متاسفانه در سینما هم رواج پیدا کرده است و بخش اعظمی از آن تنها به دلیل مسایل مالی است.


بازیگر سریال «قرعه» با اشاره به فضایی که با تغییر یکباره کنداکتور پخش سریال های نوروزی برای «پادری» به وجود آمد، گفت: با خبری که یکی از روزنامه‌ها منتشر کرد، فضای به شدت بدی حاکم شد، زیرا ما را به عنوان سریال‌ نوروزی به شمار نیاوردند و بعد زمانی که کنداکتور شبکه به ما داده شد، فضا به گونه‌ای شد که ما در برابر عوامل سریال «پادری» قرار گرفتیم. ناسزاهای زیادی به ما داده شد و من فکر می‌کنم چنین اتفاقاتی، صدا و سیما را از وجاهت خواهد انداخت. چرا رسانه ملی نباید این قدرت را داشته باشد که اجازه ندهد چنین فضایی به وجود بیاید.

ما را مقابل عوامل سریال «پادری» قرار دادند

نیک‌نژاد نیز در این باره بیان کرد: سری اول «دودکش» را من نوشتم بنابراین این مجموعه را بسیار دوست دارم. حتی هومن برق‌نورد که بازیگر آن است به سریال ما هم پیوست بنابراین چرا باید در برابر عوامل این سریال قرار بگیرد؟ من بسیار دلخور هستم. گروه سریال من با جوی که قبل از پخش در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده بود، با ناراحتی از پای میز گریم برای ضبط می‌آمد.

محمود اتحادی تهیه‌کننده سریال «قرعه» درباره بلاتکلیفی این سریال و اینکه شبکه پخش تا آخرین روزها مشخص نشده بود، عنوان کرد: تا آخرین لحظه به خود من بیان نکردند که باید کار را از کدام شبکه پخش کنم. با این حال ما برای شب عید تعهد داشتیم. اینکه چرا شبکه پخش زودتر مشخص نشد، صلاحدید خود مسئولان است. با این حال ما می‌دانستیم که برای نوروز کار می‌کنیم و اتفاقاً با توجه به قصه ای که داشتیم سریال ما مناسبتی این ایام بود.

«کلاه قرمزی» پخش نشد و حس کردم عید نیست

در ادامه این نشست نسرین نصرتی درباره نقش خود در این سریال بعد از «پایتخت»، عنوان کرد: بازی در این سریال برای من تجربه خوبی بود و یک حس خوب داشت که توانستم عادی صحبت کنم و روان حرف بزنم. کاش مجموعه‌هایی مثل «کلاه قرمزی» هم پخش می‌شدند چرا که وقتی این مجموعه نبود، من فکر می‌کردم اصلاً عید نیست.

آذرنگ نیز درباره نقش خود عنوان کرد: ما در این کار فرصت تحقیق و روانکاوی شخصیت‌ها را نداشتیم و غالب کارهای مناسبتی به همین شکل است. سوال من این است که مناسبت‌های ما در تقویم‌ها ثابت هستند پس چرا ما از ابتدای سال و با یک برنامه‌ریزی بیشتر، سراغ ساخت اثر برای این زمان‌ها نمی‌رویم تا نگران کار نباشیم.

نیک‌نژاد در ادامه درباره اینکه چقدر سریالش دیده شده است، بیان کرد: عید بیشتر از اینکه زمان سریال دیدن باشد، مردم دوست دارند، بیرون بروند و اتفاقاً در ماه رمضان برعکس است و همه می‌خواهند در منزل باشند. من اطمینان دارم نظر بسیاری از مردم در بازپخش این سریال و حتی باقی سریال‌های نوروز تفاوت خواهد کرد همانطور که بسیاری از سریال های نوروزی دیگر را هم بسیاری در زمان بازپخش تماشا کردند. فکر می‌کنم امسال بسیاری سریال ها را ندیدند. حتی زمانی که گفته شد «کلاه قرمزی» پخش نمی‌شود، عده‌ بسیاری بیان کردند که برنامه‌های تلویزیون را نخواهند دید.

امید به آینده مهمترین اتفاق سریال «قرعه» است

وی با اشاره به داستان «قرعه» بیان کرد: با این حال فکر می‌کنم «قرعه» به اندازه خود با مخاطبش ارتباط گرفت. این سریال حرف برای گفتن دارد و از با هم بودن و زندگی ایرانی سخن می‌گوید. امید به آینده مهمترین اتفاق این سریال است. اینکه اگر امروز شخصی برنده باشد، ماه آینده دیگری برنده خواهد بود.

مهر نوشت: کارگردان سریال «دردسرهای عظیم» در پایان اظهار کرد: امیدوارم سال ۹۵ سریال‌هایی بهتر از «قرعه» بسیار ساخته شود و ما این مجموعه‌ها را ببینیم و همچنین امیدوارم مردم مثل شخصیت‌های «قرعه» پشت یکدیگر باشند. ساخت این سریال سخت‌ترین کار زندگی من بود و ما زحمت بسیاری برای این کار کشیدیم. با این حال انتظار داشتم نتیجه بیشتری بگیرم و فکر می‌کنم با توجه به زمان و فشار کاری که داشتیم، این کار تنها ۳۰ درصد از توانایی ما را به خود اختصاص داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار