سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ : ۱۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
عزت‌الله مهرآوران که این روزها به عنوان بازیگر سریال نوروزی «بیمار استاندارد» به کارگردانی سعید آقاخانی مطرح است، درباره‌ی مجموعه‌های طنز معتقد است: مخاطب امروزی هوشمندانه می‌خندد. پس از این همه کار در سریال‌های تلویزیون دریافتم که نمی‌توان با کارهایی که لوده‌اند و از آنها به عنوان طنز یاد می‌شود، هوشمندی مخاطب را کاهش داد؛ بنابراین باید به هوشمندی مخاطب احترام گذاشت.

دیباچه:

این بازیگر تلویزیون درباره مجموعه‌های طنز به ویژه مجموعه‌های نوروزی، یادآور شد: فکر می‌کنم مردم دوست دارند اتفاق نو در داستان‌های طنز، کمدی و حتی تراژدی بیفتد که از این نگاه کهنه بیرون بیایند و سریال نو داشته باشند.

وی ادامه داد: تلویزیون باید قبول کند که مردم دوست دارند نو بنگرند و نو بشنوند؛ بنابراین تلویزیون باید از کارها و کارگردانی استفاده کند که این نو بودن را به تلویزیون برگرداند.

دیباچه-عزت اله مهرآوران


مهرآوران در همین زمینه درباره مجموعه «بیمار استاندارد» اظهار کرد: این مجموعه یک نوع طنز پنهانی دارد که در طول قصه آشکار می‌شود و ایجاد شادمانی می‌کند و اگر بیش از این، این نوع طنز را مطرح کنیم تبدیل به کمدی و لودگی خواهد شد.

وی گفت: نوع داستانی که سعید آقاخانی کار می‌کند قصه خانوادگی اجتماعی است و خود قصه ایجاد طنز می‌کند و طنز هم حدودی دارد. اگر از آن عدول کنیم به گمراهی خواهیم رفت و نگرانی سعید آقاخانی هم به خاطر همین گمراهی است که اتفاق نیفتاد.

بازیگر سریال «بیمار استاندارد» در همین زمینه یادآور شد: معمولا بیشتر مجموعه‌های طنز تلویزیون از حوصله کمدی بیرون می‌رود و تبدیل به لودگی می‌شود.

وی سپس درباره نقش خود در مجموعه «بیمار استاندارد» توضیح داد: نقشی که من ایفاگر آن هستم، به عنوان پدر بهنام شخصیت اصلی سریال که بابک حمیدیان آن را ایفا می‌کند، در گیر و دار قصه حضور دارم و با همان هدایت‌هایی که آقای آقاخانی می‌کند امیدواریم بتوانیم طنز فاخر را نشان دهیم.

او با اعتقاد بر اینکه قصه «بیمار استاندارد» نو است، یادآور شد: چون قصه نو است و نوع نگاه آقای آقاخانی هم نو است و از طرفی بازی‌هایی که از ما گرفته است نو است فکر می‌کنم بتواند مخاطب را جذب کند و سفره نوروزی ما با این سریال پر از خنده و شادی شود.

سریال «بیمار استاندارد» درباره قهرمان داستان (بهنام) فردی تحصیل کرده بازیگری است که با این شیوه درمانی درگیر می‌شود و وارد ماجراهایی می‌شود که تا به حال تجربه شان نکرده ... .

بازیگران این سریال عبارتند از: بابک حمیدیان در نقش بهنام، جواد عزتی در نقش مسعود ، حسین محب اهری در نقش پوربنا، شیلا خداداد در نقش ترانه، پوریا پورسرخ در نقش حامد، روح اله کمانی در نقش شهاب و ، نیما شاهرخ شاهی در نقش مهرداد، عزت الله مهرآوران در نقش پدر بهنام، فریبا جدی کار در نقش مادر بهنام، افسانه چهره آزاد در نقش شهناز، علی رضا خمسه در نقش نصرت، مونا کرمی در نقش سحر، هومن حاجی عبداللهی در نقش داوود و امیر غفارمنش در نقش بابک، سیروس میمنت در نقش پدر سحر، امید روحانی در نقش دکتر نادری، بهناز اکبریان در نقش نگار، عاطفه باقری در نقش گلاره، افسانه ناصری در نقش مادر سحر، بهزاد کریمی در نقش شعبده باز، بهزاد خرازی در نقش بیژن، علی میلانی در نقش اسماعیلی و ... .

ایسنا نوشت: این مجموعه‌ی نوروزی به نویسندگی بهرام توکلی و با کارگردانی سعید آقاخانی توسط مسعود ردایی در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه سه در نوروز 95 در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صداوسیما تهیه و تولید می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار