سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۷۶۲
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۵
بر اساس اعلام منابع ترکیه‌ای اولین فیلم مشترک هنرمندان ترکیه و ایران که در استان وان ترکیه فیلمبرداری شده است در ماه می اکران می‌شود.

دیباچه:

سایت رادیو و تلویزیون ترکیه در خبری اعلام کرد که قرار است در ماه می فیلمی در این کشور اکران شود که بنا بر اعلام آنها این اثر به طور مشترک بین هنرمندانی از ترکیه و افرادی از ایران ساخته شده است.

در خبری که سایت ترکیه‌ای مخابره کرده، آمده است: در چهارچوب توافق ساخت فیلم مشترک میان ترکیه و ایران، اولین فیلم مشترک هنرمندان ترک و ایرانی به نام «نام فردا چیز دیگری است» که در استان وان ترکیه فیلمبرداری شده است در ماه می اکران می‌شود.

دیباچه-محرم زینال زادهه


این فیلم در راستای بهبود روابط فرهنگی و هنری و با توجه به توسعه روابط تجاری بین دو کشور ساخته شده است. داستان فیلم را مصطفی دلازی و فیلمنامه اش را محرم زینال‌زاده، کارگردان ایرانی نوشته است.

کارگردانی این فیلم را که اکثر صحنه‌های آن در منطقه کوپرولر شهرستان ادرمیت استان وان ترکیه فیلمبرداری شده است مصطفی دلازی و زینال‌زاده به عهده دارند.

در نقش‌های اصلی این فیلم هنرمندانی چون محرم زینال‌زاده کارگردان ایرانی، وولکان کسکین، زلال دره، فرات تانیش، متین کچه‌جی و صلاح الدین تاش‌دوگن هنرمندان ترک حضور دارند.

مصطفی دلازی به خبرنگار آناتولی گفت: این فیلم اولین فیلم سینمایی مشترک بین ترکیه و ایران است. به دلیل مناظر طبیعی زیبای وانف در این شهر فیلمبرداری کردیم. فیلم را با محرم زینال‌زاده با هم کارگردانی کردیم. زینال‌زاده همچنان در نقش اصلی بازی می‌کند. فیلم شبیه ادامه فیلم «بای‌سیکل ران» زینال‌زاده است. هنرمندان ترک بیشتر در نقش‌ها بازی کردند و هنرمندان ایرانی در تصویربرداری فیلم نقش داشتند.

دلازی ضمن اشاره به اهمیت این فیلم از نگاه همکاری هنری بین دو کشور گفت: هنر همیشه در ایجاد نرمش در روابط بین ملت‌ها نقش اساسی دارد.

به گزارش مهر، محرم زینال‌زاده چند سال پیش در گفتگو با رسانه‌های ایرانی از همکاری با یک شرکت ترکیه‌ای برای ساخت فیلم خبر داده و گفته بود در این فیلم هم نقش اول مرد را بازی می‌کند و هم در نگارش فیلمنامه و کارگردانی هنری همکاری دارد.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار