جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۷۲۶
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۲۱ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۵
در چندسال اخیر صدا و سیما به اندازه یکماه پایانی سال94 و روزهای آغازین سال 95 خبر ساز نبوده استدیباچه گزارش می دهد :

درسالهای اخیر حتی پس از ریاست محمد سرافراز بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران میزان انتقادات از این سازمان به حدی زیاد بودکه خیلی ها برخورد قهری با این سازمان را به عنوان بهترین گزینه برگزیدند ، از هنرمندان ومسولین تا بخشی از جامعه

اعلام چند باره بی پولی این سازمان و زاویه دولت با صدا و سیما ، سوءمدیریت برخی از مدیران میانی و ... تنها اندکی از موضوعات پیرامونی این سازمان بوده است .

رسانه ملی سالیان طولانی خاطره ساز روزهای شادی و غم ملت بوده ، بزرگترین رسانه تاثیر گذار کشور این روزها مظلوم تر از همیشه دستخوش حواشی می شودکه خواسته وناخواسته دراین بازار مکاره رقابت رسانه های داخلی و خارجی امیدوار است بتواند بار دیگر به آن قدرت بی بدلیش در بین رسانه های کشور باز گردد .

قطعاً هنوز می تواند با درایت به جا و جلوگیری از سوء مدیریت ها به همان جایگاه رفیعش در بین مردم برگردد و در این زمان همگی می بایست در جهت تحقق این هویت رسانه ملی هم افزایی کنیم.

البته این مهم نیز تنها زمانی میسر خواهدشدکه رییس  رسانه ملی نیز تغییراتی را در برخی از مدیریت ها میانی اعمال نماید اما نقش سایر رسانه ها و به خصوص اقشار هنرمند که اعتبار از قدرت رسانه ملی می گیرند را نمی توان نادیده گرفت و نبایدهرروز با ژست های من درآوردی در جهت تخریب این سازمان حرکت کرد .

برنامه سه ستاره یکی از برنامه های پر حاشیه سیما بود که به علت نوع داوری انتقاد خیلی از اهالی هنر را به همراه داشت و متاسفانه به دوری برخی از چهره های دوست داشتنی رسانه ملی دامن زد ، جواد رضویان یکی از هنرمندانی بود که برروی آنتن رسماً اعلام به کارنکردن برای تلویزیون نمود .

در حاشیه اعلام برگزیدگان تلویزیون ایران در سال 94، جواد رضویان اعلام کرد که دیگر در تلویزیون نخواهد بود.

در بخش بهترین بازیگر مرد، کامبیز دیرباز بیشترین آرا را به دست اورد و بعد از او به ترتیب محسن تنابنده و جواد رضویان قرار گرفتند.

جواد رضویان در حاشیه این برنامه در گفتگوی کوتاهی  گفت که در حوزه‌های دیگر کماکان نوکری مردم را خواهد کرد، اما دیگر در تلویزیون حاضر نخواهد شد. بازیگر سریال «در حاشیه» در حین خداحافظی با تلویزیون بغض کرد.

رضویان پیش‌ازاین برنامه‌ سه شو را به‌عنوان مجری اجرا می‌کرد که تهیه و پخش این برنامه متوقف شد.

بازگشت ضعیف فرزادحسنی یکی دیگراز اتفاقات اخیر سیما بود که امید آن می رفت بتواند روحی تازه به شبکه ی سه بدهد که متاسفانه آنطور که انتظارمی رفت نبودو نشد .

فرزاد حسنی گفت که برنامه‌های قیلی‌اش را ادامه می‌دهد و در سال جدید هم برنامه‌های تازه‌ای را برای صداوسیما اجرا خواهد کرد.

دراین بین مجری مغضوب این سال های تلویزیون ، رضا رشید پور مجدد به تلویزیون بازگشت .

رشیدپور گفت که ۷ سال است در یک برنامه زنده حضور نداشته و حالا خوشحال است که از شبکه‌ سوم که هیچ وقت در آن برنامه اجرا نکرده حضور دارد و با مردم حرف می‌زند.

رشیدپور گفت که در ایام عید یک برنامه‌ی گفت‌وگو محور دارد که شب‌ها از شبکه‌ی سوم پخش خواهد شد. او همچنین خبرداد که از اردیبهشت سال ۹۵ با یک مجله بامدادی به شبکه‌ی سوم سیما می‌آید.

دیباچه -صدا وسیما

در 2 ، 3 روز اول سال 95 با پخش شدن خبر غیبت 10 روزه سرافراز در رسانه ملی دوباره نظرها به این سازمان جلب شد که البته روابط عمومی سازمان اطلاعیه ای را صادر کرد :
در پی انتشار مطلبی با عنوان «عدم حضور رئیس صدا و سیما در محل كارش ۱۰ روزه شد» در صبح سه شنبه سوم فروردین ۹۵ كه در برخی پایگاه های خبری و شبكه های مجازی انتشاریافت، روابط عمومی صدا و سیما با هدف روشنگری نسبت به این شیطنت رسانه ای كه مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و بد اخلاقی است، ذكر توضیحاتی را ضروری می داند.

در حالی كه ۲ روز از آغاز سال جدید می گذرد بار دیگر شایعه پراكنی ها با هدف تضعیف و تخریب رسانه ملی از سر گرفته شده كه این بار برحضور نداشتن محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در روزهای پایانی سال ۹۴ درمحل كارش تاكید می شود. این در حالی است كه روزهای پایانی سال ۹۴ جزو پركارترین روزهای كاری سرافراز به شمار می رود كه از جمله می توان به دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در آخرین جلسه شورای معاونان صدا و سیما در ۲۵ اسفند اشاره كرد و یا حضور رئیس رسانه ملی به همراه معاون سیما در مراسم آغاز پخش اچ دی شبكه مستند در ۲۷ اسفند را نام برد و یا به انجام مصاحبه ایشان در خصوص برنامه های سال آینده رسانه ملی اشاره كرد كه هر سه رویداد در روزهای پایانی سال ۹۴ تحقق یافته بود و اخبار آن نیز در رسانه ها و ازجمله رسانه هایی كه اقدام به انتشار شایعه اخیر كردند، بازتابی گسترده داشت.


واقعیت این است كه رسانه های منتقد رسانه ملی كه چندی پیش طرح آنها در ایجاد شایعه استعفای سرافراز با شكست مواجه شد این بار این شایعه را با سرتیتر تازه ای ارائه كرده اند تا با عملیات جنگ روانی – رسانه ای، استراتژی حذف را پیش برده و از طریق دامن زدن به انواع شایعات به زعم خویش به تضعیف رسانه ملی و مدیریت آن بپردازند.


یكی از دلایل این شایعه سازی را می توان در استقبال مخاطب از ویژه برنامه های تحویل سال رسانه ملی دانست در حالی كه رسانه های منتقد بر تهی بودن دست رسانه ملی در ایام نوروز تاكید می كردند و اینكه صدا و سیما برای ایام نوروز، طرح و برنامه خاصی ندارد اما در این مورد نیز پس از استقبال مخاطبان از ویژه برنامه های تحویل سال به نتیجه نرسیدند و لذا با شایعه عدم حضور سرافراز در محل كارش، پروژه حذف و تضعیف را با استراتژی جدید پی گرفتند.


بی شك همانگونه كه ریاست سازمان صدا و سیما درآخرین مصاحبه خود بر آن تاكید داشت صدا و سیما همچنان قدرتمند و با تكیه بر اصول و منافع ملی به راه خویش ادامه داده و اهداف و آرمان های خود را استوارتر از پیش دنبال خواهد كرد. همچنین در این مسیر از ظرفیت و امكانات قانونی خود در طرح شكایت و پیگیری های حقوقی درباره شایعه پراكنی های اخیر كه منبع آن شناخته شده است، استفاده می كنیم.


آنچه مسلم است سازمان صدا و سیما در تکاپوی شروعی دوباره است که جریان یا جریاناتی نیز او را از این هدف منحرف می کندو باعث تیرگی روابط مردم و رسانه ملی می شوند که امید آن می رود با برخی از تصمیمات خون تازه ای به رگ های سازمان تزریق شود .


برچسب ها: دیباچه ، صدا وسیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲