جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۶۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۰ : ۱۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۵
کارگردان مجموعه تلویزیونی «قرعه» با اشاره به سبک زندگی گذشته بیان کرد که دوست دارد به همان زمان بازگردد و دوباره همگی دور هم باشند و با هم تفریح کنند.

دیباچه:

برزو نیک نژاد کارگردان تلویزیون که امسال سریال «قرعه» را برای شبکه سه در تلویزیون دارد، خاطرات زندگی گذشته خود را مرور کرد و گفت: من حدود ۲۴ سال است که به تهران آمده ام و قبلا جزو کسانی بودم که از زندگی ها  و جمع های دورهمی استقبال زیادی می کردم و البته هنوز هم دوست دارم اما بخشی از آن نوع زندگی در زندگی کنونی که داریم، تغییر کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه گواهینامه رانندگی ندارد، عنوان کرد: من هنوز هم در محله با همسایه ها ارتباط دارم و هر از گاهی با آنها احوالپرسی می کنم. من بیشتر علاقه دارم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنم زیرا به این ترتیب می توانم با مردم در ارتباط باشم و شخصیت هایم را هم بر اساس ویژگی های واقعی مردم طراحی می کنم و به همین دلیل دنبال گواهینامه هم نمی روم. به این ترتیب مخاطب هم با شخصیت های سریال هایم همذات پنداری می کند و بسیار پیش آمده است که به من بیان کرده اند به طور مثال فلان شخصیت شبیه خانواده، دوست یا فامیل مخاطبانمان بوده است.

دیباچه-برزو نیک نژاد


 

کارگردان فیلم سینمایی «زاپاس» اضافه کرد: من همیشه تلاش کردم شخصیت هایم را باورپذیر طراحی کنم و برای این باورپذیری هیچ مشاوری بهتر از مردم و آدم های زنده پیرامون پیدا نکردم. وقتی برای ایران کار می کنیم باید به ویژگی های انسان ها و روابط پیرامون خود نگاه کنیم و معضلات و مشکلات و امیدهایی را که در همین پیرامون وجود دارد، بررسی کنیم.

 

نیک نژاد با اشاره به زندگی گذشته خود و دورهمی هایی که در جامعه امروز دیگر وجود ندارد، اظهار کرد: من در یک خانواده کاملا سنتی زندگی می کردم و ما همیشه ماه رمضان، شب های یلدا، ایام نوروز و... دور هم بودیم. روز طبیعت هم اکثر فامیل با چندین فرش بیرون می رفتیم اما اکنون از آن سبک زندگی دور شده ام اما همچنان سبک زندگی سنتی را دوست دارم یعنی اگر قرار باشد ناهار را بیرون صرف کنم ترجیح می دهم به جای یک فست فود به یک دیزی سرا بروم.

 

مهر نوشت: نویسنده سریال «دودکش» با اشاره به اینکه بخشی از این نوع زندگی فست فودی اجبار است، عنوان کرد: شاید بعضی مثل نسل جدید دوست دارند فرمی از زندگی جدید را تجربه کنند اما بخشی از مردم هم همچنان حسرت زندگی گذشته را می خورند. من اطمینان دارم در آینده نزدیک متوجه خواهیم شد که فرم زندگی ما اشتباه است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه زیاده خواهی باعث این نوع زندگی شده است، اظهار کرد: پدر و مادر من فرهنگی بوده اند و تیپ و سبک زندگی آنها مشخص بود اما امروزه هر کسی را که نگاه می کنید انگار تاجر و پولدار هستند و اتفاقا همین افرادی که سطح زندگی متوسطی هم دارند به دلیل زیاده خواهی همیشه ناراضی هستند. با این حال من دوست دارم، بتوانم به همان زندگی دورهمی بازگردم اما اینجا و در تهران با چه کسی می توان این نوع زندگی را تجربه کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار