جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۷۸۲
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۰۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۴
شراره رخام جزو بازیگرانی است که با وسواس زیادی کار می کند و در این سالها کارنامه درخشانی در بازیگری داشته است.

اختصاصی دیباچه:

*جشنواره فجر امسال را چطور دیدید؟

متاسفانه امسال به دلیل  بازی در فیلم نتوانستم درجشنواره شرکت کنم.

*مدتی است که شما را کمتر در سینما و تلویزیون می بینیم پیشنهاد کاری خوب ندارید یا تمایل به کار کردن در فیلم های خاص را دارید؟

بازی در سریال های تلویزیون شرایط بخصوصی دارد و بازی کردن بعضی از سریالها حواشی زیادی به همراه دارد. باید بگویم پیشنهاد برای بازی وجود دارد،اما ترجیج می دهم در سریالهای بازی کنم که مرا وادار به حواشی نکند.

*با این تفاصیر پس مایل نیستید که بیشتر به بازیگری بپردازید؟

در پروژهایی که حواشی نداشته باشد چراکه نه با کمال میل شرکت می کنم. دوست دارم در سریالهایی که شرایط مطلوب دارد بازی کنم.در این مدت پیشنهاد بازی در سریال های مختلف را داشتم، اما بنا به دلایلی قبول نکردم. این موضوع به این دلیل نیست که من کم کار شدم یا اینکه پیشنهاد بازی ندارم.

*درمورد تهیه کنندگیتان توضیح دهید؟

تهیه کنندگی را به صورت حرفه ای از سال 87 شروع کردم و در حال حاضر 8 تله فیلم را تهیه کنندگی کردم که در کنار این کار به بازیگری هم مشغول هستم، اما به این معنی نیست که تهیه کنندگی را به بازیگری ترجیح می دهم. من بازیگری هستم که در کنار فعالیت هنریم به تهیه کنندگی هم مشغول هستم.

*به عقیده شراره رخام رمز ماندگاری یک فیلم در چه چیزی است؟

درمورد ماندگاری سریالهای ما فیلمنامه حرف اول را میزند. شاید شما برای فیلمی که قرار است بسازید بهترین بازیگران را انتخاب کنید، اما اگر متن خوبی نداشته باشید هرچقدر هم که بازیگران مطرح باشند فیلم ماندگار نمی شود. در کنار فیلمنامه خوب عواملی همچون بازی بازیگران، کارگردان و پشت صحنه خوب و.... می تواند در ماندگاری فیلم موثر باشد. به اعتقاد من اگر روح کار عالی باشد این انرژی خوب به مردم منتقل می شود و فیلم در ذهن مردم ماندگار می شود.

*در خصوص تاکید شما درمورد متن خوب به نظرشماآیا نویسنده خوب در ایران وجود ندارد؟

در ایران نویسنده خوب وجود دارد، اما اگر منصفانه نگاه کنیم متوجه می شویم فیلمهایی که در ایران پربیننده بودند به نوعی کپی سریالها وفیلمهای موفق خارجی بوده است. به عقیده من فیلمی که موفق وکپی نباشد در ایران بسیار کم است. نمی گویم کپی بد است.گاهی کپی به روند فیلم کمک می کند، اما کپی کردن همیشه خوب نیست وماباید در کارهایمان خلاقیت داشته باشیم.

*نظرتان درباره بازیگرانی که نقش تکراری بازی می کنند چیست؟ آیا شراره رخام هم نقش تکراری بازی می کند؟

شاید یکی از مهم ترین دلایلی که من در سال گذشته 10الی 16 تله فیلم را رد کردم همین موضوع بوده است. بازی کردن نقش تکراری برای بازیگر منوط به شرایطی مثل فیلمنامه قوی و کارگردانی خوب است. به اعتقاد من یک بازیگر باید به کارش مسلط باشد وبتواند در نقش تکراری هم بدرخشد و طوری آن نقش را بازی کند که تکراری به نظر نرسد، اما متاسفانه کارخوب سهمیه بندی شده ومخصوص عده خاصی است.

دیباچه-شراره رخام


 

*باتوجه به مشکلاتی که بیان کردید آیا امکان دارد از دنیای بازیگری خداحافظی کنید؟

نه به هیچ وجه از دنیای بازیگری خداحافظی نمی کنم مگر زمانی که ایران زندگی نکنم و به کشور دیگری مهاجرت کنم. در غیر این صورت ایران می مانم و بازی میکنم . به اعتقاد من برای انسان های درست همیشه کار وجود دارد.با اینکه کم کار هستم، اما زمانی که مردم مرا می بینند من را با کارهایی که در سال های گذشته بازی کردم می شناسند.

*چقدر با نقشی که بازی می کنید ارتباط برقرار می کنید؟

سبک بازی بازیگر زندگی در نقش است. شاید در مدت کوتاه مرا تحت تاثیر قرار دهد، اما این موضوع همیشگی نیست .بستگی به نقشی که بازی می کنم دارد و اینکه نقش چقدر مرا از نظر احساسی درگیر می کند. تمامی کسانی که بازی مرا دیدند می گویند آنقدر طبیعی بازی می کنید که به نظر نمی رسد مشغول بازی هستید.در سریالی نقش دختری رابازی کردم که قرار بود رضایت دهد واعضای پدرش را اهدا کند. بعد از اتمام کار زمانی که به پشت صحنه رفتم متوجه شدم تمام عوامل صحنه تحت تاثیر قرار گرفتند وگریه می کردند.

*آیاتا به حال از عدم پذیرقتن نقشی پشیمان شده اید ؟ دوست داشتید بجای چه کسی نقشی را ایفا می کردید؟

بله. یک سریال خیلی قدیمی به نام مردان آنجلس که من بنا به دلایلی نتوانستم در این کار حضور پیدا کنم و خانم مهتاب کرامتی به جای من این نقش را ایفا کردند. سریال دیگری که به من پیشنهاد شد و در آن زمان من برای بازی این کار در ایران حضور نداشتم سریال او یک فرشته بود که خانم بهاره افشاری فوق العاده این کار را بازی کردند، اما همیشه دوست داشتم در سریال به کجا چنین شتابان نقش خانم نگین صدق گویا را بازی کنم.

*چقدر تئاتری که روی صحنه هست را دنبال می کنید؟

دوستان تئاتری من همیشه به بنده لطف می کنند ومرا برای تماشای تئاتر دعوت می کنند.من به شخصه اعتقاد دارم تئاتر پیچ ومهره بازیگر را محکم می کند. زمانی که تئاتر بازی می کنید فاصله کمی با مخاطب دارید و از طریق صورت احساس را به مردم منتقل می کنید.

*عجیب ترین شایعه ای که در مورد خودتان شنیدید؟

یک تله فیلم به نام جاده چالوس را بازی کردم. در این فیلم من در جاده چالوس بر اثر تصادف کشته می شوم. یکی از خبرنگاران خلاق در روزنامه این موضوع را این گونه تیتر زد " مرگ شراره رخام در جاده چالوس" بعداز انتشار این موضوع خیلی ها بامن تماس گرفتند که ببینند این خبر چقدر صحت دارد.

*درمورد آخرین کارتان برایمان بگویید؟

یک تله فیلم به نام دریا دلان را کار کردم. در حال حاضر مشغول بازی در سریال 12 قسمتی در رشت هستم.
برچسب ها: دیباچه ، شراره رخام
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار