پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۵۱۰
تاریخ انتشار : ۳۴ : ۰۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
آرش عباسی نویسنده و کارگردان این نمایش که چندی پیش این اثر را در تهران اجرا کرده بود، از اجرای این نمایش در چند شهر ایتالیا خبر داد.دیباچه:

این هنرمند تئاتر که مدتی است برای ادامه تحصیل در ایتالیا زندگی می‌کند، گفت: این نمایش از اواخر بهار آینده در چند شهر ایتالیا به صحنه می‌رود و تاکنون چند شهر در جنوب و شمال این کشور به ما سالن اجرا داده‌اند.

دیباچه-لادت مستوفی2




عباسی که چندی پیش همین نمایش را با بازیگرانی از کشورهای گوناگون در جشنواره تئاتر مقاومت اجرا کرده بود، ادامه داد: تفاوت اجراهای ایتالیا با اجرای ایران در این است که لادن مستوفی به گروه ما اضافه می‌شود و با حضور ایشان ترکیبی از بازیگران روسی، فرانسوی، ایتالیایی و ایرانی خواهیم داشت. البته از آنجاکه ایشان درگیر یک پروژه تصویری است، تا اردیبهشت به ما می پیوندد.

این کارگردان اضافه کرد: به دلیل حضور لادن مستوفی اپیزود جدیدی را نوشته‌ام و این اجرا در مقایسه با اجرای محدودی که در جشنواره تئاتر مقاومت داشتیم، تغییرات زیادی خواهد داشت. بر همین اساس یکسری تغییر و تحولات در قصه‌ها داریم و داستان‌های جدیدی هم اضافه می‌شود.

عباسی درباره اپیزودی که لادن مستوفی در آن بازی می‌کند، توضیح داد: این اپیزود مشخصا درباره یک ورزشکار ایرانی است که به زبان فارسی و با بالانویس ایتالیایی و انگلیسی اجرا می‌شود.

نویسنده نمایش‌نامه‌های«زیرزمین» و «پدرانه» که پیش از این در نمایشنامه دیگرش با نام «لابی» هم به مسایل ورزشکاران زن پرداخته بود، با اشاره به شرایط ورزشکاران زن ایرانی افزود: ورزشکاران زن در کشور ما شرایط خیلی ویژه‌ای دارند که هر چه به آن پرداخته شود، کم است.

وی خاطرشان کرد: در این نمایش مباحثی چون جنگ، مهاجرت، وضعیت خاورمیانه و ... مورد توجه است و مفهوم گسترده‌تری از رابطه پدران و مادران و فرزندان را خواهیم داشت.

آرش عباسی درباره اجراهای احتمالی این نمایش در دیگر کشورهای اروپایی توضیح داد: فیلم نمایش را به کشورهای دیگر هم ارایه کرده‌ایم و هرچند این نمایش در ایران کار چندان جذابی برای مخاطبان نبود، اما برای اروپاییان جذابیت زیادی داشت و تاکنون پیشنهاد اجرا در چند کشور اروپایی را داشته‌ایم که در حال رایزنی و گفتگو هستیم.

به گزارش ایسنا، نمایش «پدران، مادران، فرزندان» پروژه مشترک گروه نمایش موج و کمپانی متیچی ایتالیا به کارگردانی آرش عباسی هفته اول آذر ماه و در قالب جشنواره تئاتر مقاومت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

هنرنیوز نوشت: در این نمایش جمعی از هنرمندان فرانسوی، روسی و ایتالیایی ایفای نقش کردند.

بحران مهاجران در اروپا و شرایط ناگوار انسانی در اردوگاه‌های مهاجران و وضعیت بسیاری از پناهجویان موضوع اصلی این نمایش بین‌المللی است.
برچسب ها: دیباچه ، لادن مستوفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳