پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 18 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ : ۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
مقداد مومن نژاد از تهیه کنندگان رئالیتی شوی خوش نمک با دیباچه مطرح کرد؛

دیباچه-زهرا فرود: این روز‌ها مردم تمایل چندانی به دیدن سریال‌هایی با مضامین کلیشه‌ای ندارند و بیشتر به سمت تماشای برنامه‌های مستندگونه روی آورده اند، برنامه‌هایی که در ژانر رئالیتی‌شو ساخته شده‌اند، این سبک برنامه‌ها جزو پربینده‌ترین برنامه‌های حال حاضر هستند. ناگفته نماند که گونه ی برجسته‌ای از این برنامه‌ها به ژانر مسابقات، همراه با سرگرمی برمی گردد که افرادِ شرکت کننده در آن باید با گذراندن چالش‌هایی خاص و مراحل مسابقه، خود را به مرحله پایانی برسانند. "خوش نمک" نمونه‌ای از این سبک برنامه هاست که به تهیه کنندگی" مقداد مومن نژاد "و "مسعود رجبیان" با شعار: " ما دوست داریم صدای خنده‌های از ته دلِ مردم، از تمام خانه‌های ایران به گوش برسد"، تهیه و تولید شده است و روز‌های سه شنبه تا جمعه هرهفته با اجرای "میلاد صالح پور" حوالی ساعت ۲۳ ازشبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

خنده بدون سلبریتی! /

"مقداد مومن نژاد" تهیه کننده مجموعه برنامه "خوش نمک" به خبرنگار دیباچه گفت:"خوش نمک " یک رئالیتی شو است که همچون دیگر برنامه‌هایی که با این سبک و سیاق تهیه شده اند، مسیر تولید را پشت سر گذاشته و در این مجموعه، شرایطی که شرکت‌کنندگان با آن مواجه خواهند شد و وظایفی که باید انجام دهند از قبل، توسط گروه محتوا، کارگردانی و مربیان طراحی و آماده شده و آنچه شرکت کنندگان انجام می‌دهند، مبتنی بر متنِ از پیش تعیین شده نیست، بلکه کُنِش و واکنش طبیعی و آمیخته با خلاقیتِ شرکت کننده‌ها در فضای برنامه است که پیشِ روی بیننده قرار می‌گیرد.

او افزود: مهمترین چالش‌های این مجموعه، صرفا به روایت مَباحثِ طنازانه ازسوی شرکت کنندگان خلاصه نمی‌شود، چرا که در "خوش نمک" علاوه بر شوخی‌های کلامی از شوخی‌های وابسته به حرکات و زبان بدن نیز بهره گرفته شده که این حرکات هم، مانند گفتارِ شرکت کننده ها، هرچه خلاقانه‌تر و در عین حال غافلگیرانه‌ تر باشد و بتواند خنده ی بیشتری از تماشاگر بگیرد، به سَکوی موفقیت در مسابقه و برنده شدن نزدیک می‌شود.

"مومن نژاد " ادامه داد: مهمترین شاخصه این برنامه آن است که برای اجرا‌های طنازانه و نشاندن لبخند روی لب‌های مخاطبان،  از سلبریتی در اجرای برنامه و شرکت کنندگان استفاده نکرده و تمام تلاش خودرا بکار بسته ایم تا با فاصله گرفتن از خنداندن و لودگی به هر قیمت، باعث شادی همه هموطنان با هرقومیت و فرهنگی باشد.

در این برنامه رفاقت بر رقابت غلبه می‌کند 


"مومن نژاد" که با همکاری "مسعود رجبیان " تهیه کنندگی خوش نمک را برعهده داشته، پیرامون وجه تمایز این برنامه با دیگر آثاری با این سبک و سیاق اظهارداشت: شاید مهم‌ترین وجه تمایز" خوش‌نمک" این باشد که در این برنامه رقابتی در کار نیست و هرچه هست، رفاقت است. بیشترین سعی ما بر این بوده که فرهنگِ شوخ‌طبعی و پذیرشِ شوخی را گسترش دهیم؛ ما در این برنامه تلاش کرده‌ایم با ساده‌ترین موقعیت‌ها و بازسازی بازی‌های نوستالژیک، لحظات شادی را بسازیم و امیدواریم خانواده‌های ایرانی بتوانند با انجام این بازی‌ها در دورهمی‌های خانوادگی خود، دقایق خوشی را در کنار هم تجربه کنند.

خنده بدون سلبریتی! /

او در ارتباط با این موضوع که "خوش‌نمک" را چقدر می‌توان ادامه برنامه خنداننده شوی شبکه نسیم دانست بیان کرد: این برنامه به هیچ وجه ادامه خنداننده شو نیست، چرا که به لحاظ محتوا و حتی شرکت کنندگان تفاوت بسیاری با خنداننده‌شو دارد، شرکت کنندگان از تمامی اقشار جامعه هستند، حتی از میان افرادی که هرگز پیش‌زمینه کمدی یا تجربه هنری مشابهی نداشته‌اند؛همچنین نمی‌توان "خوش نمک" را در زمره تولیداتی، چون استعدادیابی در عرصه استندآپ کمدی دانست، چون نه تنها به لحاظ استاندار‌های موردنیاز بلکه به جهت موقعیت‌ها و چالش‌ها نیز هیچ ارتباطی با شاخه استندآپ ندارد.

" خوش نمک " با چاشنی طنز و شوخ‌طبعی، منشوری از فرهنگ اقوام مختلف ایران زمین است

"مومن نژاد" که تهیه کنندگی برنامه‌های دیگری چون" نفس" و "شوتبال" را نیز برعهده داشته، درباره نحوه گزینش شرکت کنندگان "خوش نمک" افزود: از آنجا که این برنامه برای تمام هموطنان از هرکجای این سرزمین با هر سن، عقیده و فرهنگی است، از این رو بعد از اعلان فراخوانِ خوش‌نمک در تلویزیون و فضای مجازی، افرادِ زیادی برای شرکت در برنامه ابراز تمایل کردند. اغلب آن‌ها با جمع‌های دوستانه ی خود به صورت گروهی ثبت نام کرده بودند؛ در مرحله اول با این افرادِ داوطلب، جلساتِ آشنایی ترتیب دادیم و بعد از تایید نهایی، آن‌ها را برای شرکت در برنامه دعوت کردیم. ما از تمام نقاطِ این سرزمین، شرکت‌کننده داریم و همین امر کمک نموده تا بتوانیم فرهنگِ ایران زمین را با چاشنی طنز و شوخ‌طبعی در قالب منشوری از اقوام مختلف به تصویر بکشیم.

او ادامه داد: با بازسازی بازی‌های نوستالژیک و همچنین تعریف بازی‌های امروزی‌تر، سعی کردیم در حدِ توان خود، رضایت مخاطبان را از سنین و فرهنگ‌های مختلف جلب کنیم؛و به طور کل، تماشای آن هیچگونه محدودیت سنی ندارد، چرا که یکی از اهداف ما در تولید "خوش نمک"، خَلقِ لحظاتی خوش و به دور از دغدغه‌های روزمره برای مخاطب بوده است. امیدواریم این برنامه به نوبه خود بتواند لحظات دلچسبی را برای همه رقم بزند.

ازمعماری ایرانی برای زیربنای دکور خوش نمک بهره گرفته شده

تهیه کننده "خوش نمک" در ارتباط با طراحی صحنه و دکور این مجموعه بیان کرد: با توجه به هدف برنامه که نشاندن لبخند به لب مخاطبان است، ایده اولیه دکور هم با الهام از خطوط منحنی شکل گرفت. در ادامه سعی کردیم با ساده‌ترین طراحی و استفاده از اِلِمان‌های معماری ایرانی، کلیّت آن را به فضای دورهمی‌های خانوادگی نزدیک کنیم. یک نمایشگر LED هم در دکور وجود دارد که برای انجام بعضی بازی‌ها و نمایشِ امتیاز‌ها از آن استفاده می‌کنیم؛ ولی در نهایت مهم‌ترین عنصر این دکور، اتمسفرِ حضور مردم به عنوان تماشاچی و داور برنامه است.

او تصریح کرد: شرکت‌کنندگان بعد از طی سه مرحله به فینال می‌رسند. همچنین به فینالیست‌ها و نفراتِ برتر، یک هدیه نفیس در کنار تندیس یادگاری برنامه، اهدا خواهد شد.

خنده بدون سلبریتی! /

"مومن نژاد" در پایان، پیرامون فصل دوم این برنامه و وجه تمایز آن با سری اول خاطرنشان کرد:مهم‌ترین تغییر فصل دومِ این برنامه نسبت به فصل اول، بالاتر رفتنِ سطح کیفی بازی‌ها و تنوعِ مراحل است. رسالتی که ما بر عهده داشتیم، به ارمغان آوردن شادی بین هم‌میهنان عزیزمان بود و سعی کردیم این رسالت را به نحو ِاحسن انجام دهیم و توقع مخاطبان را برآورده سازیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران فریمانی
|
Romania
|
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
1
3
عالی و سرگرم کننده
فرینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
0
1
خیلی عالی اگه هر روز باشه بهتر هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار