شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش دیباچه،در این شماره از خبرهای کوتاه سینما، ابتدا به خبری از اکران فیلم سینمایی « پروا » دومین فیلم بلند سینمایی « مهران مهدویان » میپردازیم.

مهران مهدویان دومین فیلم خودش را با عنوان » پروا ، از روز چهارشنبه سوم خردادماه در گروه هنر و تجربه همراه با مخاطبان این فیلم تماشا می کند. 

خبر‌های کوتاه از سینمای ایران و جهان / «پروا» دومین تجربه کارگردانی «مهدویان» را در سینما ببینید / خداحافظی با یک رفیق تئاتری

پیش از این ، مهدویان اگزما را ساخته بود که به موضوع اجتماعی می پرداخت و در اثر جدیدش « پروا » نیز دغدغه جامعه پیش روی او باعث شد تا به سراغ ساخت این فیلم برود. 

در خلاصه داستان پروا آمده : «خسرو امیری ۳۰ ساله، شغل چندان مناسبی ندارد. او تلاش می‌کند که شرایط شغلی خودش را تغییر دهد. اما در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود.»

مهدویان با پروا تاکنون توانسته در جشنواره های جهانی مختلفی از جمله یونان، آمریکا، اسپانیا و جشنواره‌های آسیایی حضور پیدا کند و جایزه Film Future فستیوال «آکولاد» در کالیفرنیای آمریکا را از آن خود کند.

اعلام زمان خداحافظی با یک رفیق سینمایی و تئاتری

از زمانی که خبر درگذشت رضا حداد کارگردان تئاتر منتشر شد، بسیاری از چهره های هنری و غیر هنری در فضای مجازی با انتشار عکسی از این هنرمند به سوگ او نشستند. 

حالا خبر رسیده که مراسم تشییع و بدرقه پیکر این هنرمند،روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ از مقابل خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد، سپس مراسم تدفین آن مرحوم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می شود.

خبر‌های کوتاه از سینمای ایران و جهان / «پروا» دومین تجربه کارگردانی «مهدویان» را در سینما ببینید / خداحافظی با یک رفیق تئاتری

همچنین مراسم یادبود این هنرمند تئاتر روز سه شنبه ۲ خرداد ماه و از ساعت ۱۷تا ۱۸:۳۰  در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می شود.

روز شنبه ششم خرداد ماه نیز از ساعت ۱۴ مراسم یادبودی در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

یک خبر خوب برای علاقه مندان به سینمای مستند!

مستندهای شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت، خرداد در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی روی پرده می‌روند.

 دور تازه نمایش آثار در مرکز گسترش با نمایش سه مستند «کشیم عاشق»، «اسپانک» و «غیرمسکونی» شروع می‌شود.

خبر‌های کوتاه از سینمای ایران و جهان / «پروا» دومین تجربه کارگردانی «مهدویان» را در سینما ببینید / خداحافظی با یک رفیق تئاتری

دوشنبه اول خردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ مستندهای «آت اوغلان» (هادی شریعتی)، «عزیز» (مهدیه سادات جعفری) و «پیله ابریشم» (محسن آقایی) در سالن حقیقت مرکز گسترش نمایش داده خواهند شد.

دور تازه نمایش آثار مستند در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به اکران مستندهای حاضر در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در خردادماه اختصاص دارد. پس از آن مستندهای دوره پانزدهم در تیرماه روی پرده خواهد رفت. هر ماه، اختصاص به نمایش آثار یک دوره در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی دارد.

شرکت در این جلسات برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

چه خبر از فروش «جان ویک: فصل ۴»؟

«جان ویک» حالا به طور رسمی یک مجموعه میلیارد دلاری است.

فروش بلیت مجموعه اکشن کمپانی لاینزگیت با بازی کلیدی کیانو ریوز در گیشه‌های جهان از یک میلیارد دلار گذشت. با فروش موفق فیلم چهارم مجموع فروش این ۴ فیلم به رقم ۱.۰۱۱ میلیارد دلار رسید.

خبر‌های کوتاه از سینمای ایران و جهان / «پروا» دومین تجربه کارگردانی «مهدویان» را در سینما ببینید / خداحافظی با یک رفیق تئاتری

فیلم «جان ویک: فصل ۴» با فروش ۴۲۵ میلیون دلاری بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است. آخرین فیلم این مجموعه که با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده و گران‌ترین فیلم این مجموعه است، در ماه مارس کارش را با افتتاحیه ۷۳.۵ میلیون دلاری شروع کرد و رکورد جدیدی را در فروش فرنچایزهای هالیوودی در داخل آمریکا ثبت کرد.

«جان ویک» از محدود مجموعه فیلم‌های سینمایی است که در هر قسمت موفقیت بیشتری کسب کرده است. اولین فیلم این مجموعه فروشی ۸۶.۱ میلیون دلاری را در سال ۲۰۱۴ کسب کرد، اما در بخش خانگی به موفقیت خوبی دست یافت. دنباله آن در سال ۲۰۱۷ با ۱۷۴.۳ میلیون دلار کارش را به پایان برد و «پارابلوم » که فیلم سوم بود سال ۲۰۱۹ با ۳۲۸.۳ میلیون دلار در سراسر جهان از صفحه‌های نقره‌ای پایین آمد.

جو دریک، رئیس کمپانی لاینزگیت این فیلم را نقطه عطفی دانست که تایید کننده کار خارق‌العاده چاد استاهلسکی و کیانو ریوز، در کنار باسیل ایوانیک و اریکا لی است. وی افزود: آنها ماموریت خود را پیشی گرفتن هر فیلم از فیلم قبلی می‌دانند و ما نمی‌توانیم بیشتر از این از تماشاگران سینمای جهانی سپاسگزار باشیم که ما را به این دستاورد باورنکردنی رساندند.

چاد استاهلسکی آخرین فیلم «جان ویک» را هم کارگردانی کرده است و در آن جان ویک به مبارزه خود علیه سازمانی قدرتمند ادامه می‌دهد.

گفته شده پنجمین ماجراجویی «جان ویک» هم ساخته می‌شود اما هنوز هیچ چیز از سوی کمپانی سازنده آن تایید نشده است. با این حال یک اسپین‌آف با عنوان «بالرین» هم در فضای فیلم در دست ساخت است که ریوز و سایر بازیگران برمی‌گردند تا در این فیلم که با بازی آنا دی آرماس ساخته می‌شود، نقش‌آفرینی کنند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار