پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۲ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان از احتمال موفقیت در آسیا به دیباچه می‌گوید

دیباچه- تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در کنار تیم ملی مردان خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کند که این دوره به میزبانی جینجوی کره جنوبی برگزار می‌شود.

فدراسیون وزنه برداری دو هفته پیش بالاخره به جمع بندی نهایی رسید و نام پنج ملی پوش اعزامی به کره جنوبی در تیم بانوان را اعلام کرد. بر همین اساس ریحانه کریمی، فاطمه کشاورز، الهام حسینی، پریسا نورعلی و زینب شیخ حسن ارباب نفرات اعزامی هستند.

هدفی غیر از موفقیت وجود ندارد / امیدواریم حداقل یک مدال بگیریم!

مه سیما (معصومه سادات) بابایی مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان درباره شرایط تیم ملی وزنه برداری بانوان در آستانه اعزام به رقابت‌ها به خبرنکار دیباچه گفت: اردوی منظمی را در سمنان برگزار کردیم. شرط انتخاب این ملی پوشان ثبت رکورد‌های قابل قبول در تمرینات تیم ملی بود.

بابایی در رابطه با اینکه چه هدفی در قهرمانی آسیا دارند، عنوان کرد: هدفی غیر از موفقیت وجود ندارد، اما این را در نظر بگیرید که ما در قهرمانی آسیا حریفان بسیار قدرتمندی داریم. اما برای خود من نکته امیدواری این است که ملی پوشان با تمام قوا و توان تمرین کرده اند و آنچنان انگیزه دارند که قابل وصف نیست. در این میان انوشیروانی (رئیس فدراسیون) با حمایت هایش امید‌های این بچه‌ها را بیشتر کرده است.

مربی تیم ملی درباره اینکه تیم چند مدال خواهد گرفت نیز گفت: اصلا نمی‌توانیم درباره این موضوع صحبت کنیم. مدال آوری کار راحتی نیست. اما ما امید زیادی به الهام حسینی داریم. او قبلا هم موفق به کسب مدال در آسیا شده بود. اینبار توقعات از او بالاتر رفته و به نظرم درست نیست. بگذارید او در آرامش کارش را انجام بدهد.

بابایی در پاسخ به این سوال که چرا فاطمه یوسفی وزنه بردار ۱۹ ساله و پرامید دسته فوق سنگین در تیم ملی وزنه برداری بانوان حضور ندارد نیز گفت: ملاک ما حد نصابهای رکوردگیری در اردوی سمنان بود. فاطمه یوسفی با توجه به اینکه مصدوم بود، نتوانست آنطور که باید و شاید در تمرینات خوب ظاهر شود و فرصت حضور در قهرمانی آسیا را از دست داد. البته فرصت برای او زیاد است. سن کمی دارد و از طرفی استعدادش بر هیچکس پوشیده نیست. او می‌تواند در آینده خودش را به خوبی نشان دهد.

بابایی تاکید کرد:  ما نه تنها روی قهرمانی آسیا که بر روی بازی‌های آسیایی و البته کسب سهمیه المپیک نیز امید زیادی داریم و امیدواریم بتوانیم به تدریج به تمامی هدف‌های خود برسیم. الان فقط تمرکز بر روی قهرمانی آسیا است. امیدواریم که روند موفقیت آمیز وزنه برداری بانوان در کره جنوبی ادامه پیدا کند.

ترکیب معرفی شده برای حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی ریحانه کریمی در دسته ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز دسته ۶۴ کیلوگرم، الهام حسینی و پریسا نورعلی دسته ۸۱ و زینب شیخ حسن ارباب دسته ۸۷ است.

رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا اردیبهشت ماه در جینجوی کره جنوبی برگزار میشود. طبق اعلام سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه‌برداری، اعضای تیم‌های ملی وزنه‌برداری مردان و زنان کشورمان در قالب سه گروه عازم رقابت‌های آسیایی میشوند.

نخستین تیم اعزامی نیز روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت راهی کره جنوبی می‌شود.

گفتگو از: هیلدا حسینی خواه

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳