جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۳۶
تاریخ انتشار : ۳۹ : ۱۶ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
عواملی که باعث جدایی مرد پرتغالی از استقلال می‌شوند

هیلدا سادات حسینی خواه: استقلال حتی فصل قبل هم که قهرمان لیگ برتر شد چنین روزهای حساسی را تجربه نکرده بود. از یک سو غائله بی پایان حذف از آسیا، از یک سو تقلای قهرمانی در لیگ برتر با حضور در دو رقیب سرسخت سپاهان و پرسپولیس و از سویی دیگر آینده مبهم و نامعلوم ریکاردو ساپینتو. اتفاقاتی درون باشگاه استقلال در حال رخ دادن است. از برخی آنها آگاهی کامل داریم اما گویا در روزهای آینده مرکز توجه همه حواشی ریکاردو ساپینتو خواهد بود.

نزدیک شدن به خط پایان

مرد ناآرام پرتغالی همان روزهای نخست حضورش در استقلال، تولیدکننده بزرگ ترین حواشی بود. از قبل هم روایت های مختلفی درباره روحیات ناآرام ساپینتو به گوش میرسید، از جمله اینکه بسیار پرحاشیه است و در کنار خط طولی زمین مدام با این و آن درگیر می شود و تنش ایجاد می کند. با چنین روحیاتی و با چنین حواشی متعددی به نظر نمی رسید که استقلال با او به سرانجامی خوش برسد اما چنین نشد و استقلال در فاصله کمی مانده تا پایان لیگ صدرنشین است هر چند که این صدر به شدت از سوی دو رقیب نزدیک به نام های سپاهان و پرسپولیس تهدید می شود. اما این روزها که همه چشم به مدعیان قهرمانی دارند ساپینتو به تدریج به پایان حضور خود در استقلال نزدیک می شود.

شمارش معکوس برای جدایی ریکاردو ساپینتو

نارضایتی شدید ساپینتو

ریکاردو ساپینتو به شدت ناراضی است. هم بابت اتفاقات درونی باشگاه و هم بابت اینکه پرداخت مطالباتش مدام امروز و فردا می شود و آخر سر هم خبری نیست که نیست. ساپینتو سه بار به مدیران باشگاه هشدار داد که هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات او جدیت به خرج بدهند اما تا این لحظه خبری نیست. واقعیت این است که حتی اگر مطالبات این مربی همین امروز پرداخت شود او تا پایان فصل رفتنی است. در واقع شاهد آخرین هفته های حضور این پرتغالی در استقلال هستیم.

ماجرای دستمزد یک و نیم برابر

شمارش معکوس برای جدایی ریکاردو ساپینتو

نخستین دلیلی که ساپینتو دیگر تمایلی به ماندن در جمع آبی پوشان تهرانی ندارد به عدم پرداخت مطالباتش برمیگردد. اما موضوع مهم تر به خواسته های او برای فصل های آینده برمی گردد. قرارداد او دو ساله است اما او با استناد به برخی از بندهای قراردادش نه تنها می تواند آن را فسخ کند که برخی از مفاد درون آن را تغییر دهد. بر این اساس او می خواهد دستمزد دریافتی اش برای فصل 1403-1402 بیشتر شود این در حالی است که هنوز سرنوشت قهرمانی استقلال برای این فصل مشخص نیست. بر اساس آخرین اخبار مطالبه ساپینتو معادل یک و نیم برابر آن چیزی است که در این فصل دریافت کرد. در واقع اصلا می توان گفت که دلیل اصلی جدایی قریب الوقوع ساپینتو از استقلال این است که او نسبت به این موضوع آگاهی دارد که باشگاه با خواسته های مالی رو به افزایش او موافقت نخواهد کرد.

هیچکس جز بازیکنان

شرایط درون باشگاه استقلال تا حدودی گره خورده به نظر می رسد. ساپینتو فقط با بازیکنان تیم تحت هدایت خود ارتباط خوبی دارد اما از حواشی این روزهای باشگاه استقلال اینطور بنظر می رسد که رابطه او با اعضای هیات مدیره اصلا خوب نیست.روایت است که ساپینتو چندی پیش به محض رویت پرویز مظلومی در لابی هتل محل اقامت بازیکنان استقلال در هتل المپیک از اطرافیانش خواسته بود که به اطلاع مظلومی برسانند سریع آنجا را ترک کند و دور و بر تیم نباشد. همین اختلاف شدید با اعضای هیات مدیره دلیل دیگری برای جدایی ساپینتو است.

شمارش معکوس برای جدایی ریکاردو ساپینتو

البته مرد سابقا ناآرام پرتغالی این روزها سعی می کند آرامش ظاهر خود را حفظ کند. او قصد دارد به هر شکل ممکن با استقلال قهرمان شود. خوب می داند تیمش در چه شرایط حساسی قرار دارد و حداقل ملاحظه این روزها را می کند. اما خدا می داند بعد از قطعی شدن وضعیت استقلال در لیگ برتر چه طوفانی قرار است در باشگاه استقلال پیش بیاید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲