شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
در گفتگو با دیباچه مطرح شد؛
عرفان برزین که با نقش عرشیا در سریال شمعدونی به شهرت رسید، درمورد مشکلات سینمای کودک و نوجوان و فعالیت‌های خود در این روز‌ها توضیحاتی داد.

فاطیما میرزایی دخت : از سن کودکی وارد عرصه بازیگری شد؛ به طوری که ۴ ساله بود که در نقش بسیار کوتاهی به ایفای نقش پرداخت و در آثار مختلفی ظاهر شد.در سریال " شمعدونی " به دلیل فن بیان خوب و شیطنت‌های شیرین کودکانه اش، نه تنها توانست نظر مخاطبان بلکه کارگردان‌ها و تهیه کنندگان را جلب کند و پس از آن، در نقش‌های دیگری ظاهر شود.


عرفان برزین که بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی چهره شده است، در گفتگو با دیباچه، درمورد بیوگرافی خود گفت: متولد ۸۶ هستم و از سال ۹۰، یعنی از سن ۴ سالگی در حوزه بازیگری وارد عرصه بازیگری شدم و نحوه ورودم به آن از ۱۱ سال پیش کلید خورد؛ به طوری که با دیدن من و گرفتن تست بازیگری توسط یکی از کارگردان ها، برای ایفای نقشی کوتاه در اپیزودی از سریال " شاید برای شما هم اتفاق بیفتد " پذیرفته شدم و پس ازآن، در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری مثل " شمعدونی "، " لیسانسه‌ها "، " فوق لیسانسه‌ها " و... بازی کردم تا به امروز که علاوه بر درس خواندن به ورزش کردن هم می‌پردازم.

از مشکلات سینمای کودک و نوجوان تا فرصت طلبی برخی از آموزشگاه‌های آزاد سینمایی

او درمورد این که ورود به بازیگری در سن کم تا چه اندازه می‌تواند سخت و خسته کننده باشد، تصریح کرد: در سن پایین، بازیگری برای من خسته کننده بود، ولی الان، از این موضوع خوشحال هستم که در سن پایین، وارد حرفه بازیگری شدم و به ایفای نقش پرداختم چراکه از تجربیات بسیاری از همکارانم استفاده کرده و در همان محیط رشد کردم و با این موضوع که بازیگری از کودکی وارد این عرصه شود، مخالف نیستم.

این بازیگر نوجوان درمورد انتخاب رشته دبیرستان خود، ادامه داد: اگرچه هنوز انتخاب رشته نکرده ام، اما قصد دارم در رشته ریاضی و فیزیک ادامه تحصیل دهم.

او با اشاره به نقش عرشیا در سریال " شمعدونی " و همکاری اش با سروش صحت، ادامه داد: در ۴ سریال، افتخار همکاری با آقای سروش صحت را داشتم و درواقع، آقای صحت بسیار خوش قلب و خلاق هستند و علاقه زیادی به بازیگر ساختن، دارند و یکی از سریال‌هایی که با این کارگردان همکاری کردم " شمعدونی " بود و با نقش عرشیا در این سریال به شهرت رسیدم. هرچند که قبل از آن، در ۸ فیلم بازی کرده بودم و به دلیل این که ۷ ساله بودم نقش بسیار سحتی برای یک کودک بود و از طریق خانم بهاره رهما به آقای صحت معرفی شدم و او هم، به عنوان کارگردان، من را برای این نقش مناسب دانست.

عرفان برزین، در خصوص نحوه انتخاب کردن نقش هایش و چگونگی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها و حفظ کردن دیالوگ‌ها در دوران کودکی اش، افزود : در اولین تجربه‌های جدی کاری ام با جایزه دادن، از من بازی می‌گرفتند و بعد از آن، واقعا علاقه‌مند شدم و برای حفظ کردن متن دیالوگ‌ها نیز، متن‌ها را برایم می‌خواندند و من هم، آن‌ها را حفظ و اجرا می‌کردم.

این بازیگر، ورود به مرحله نوجوانی و تاثیر آن در انتخاب نقش هایش را موضوعی طبیعی دانست و تاکید کرد که بالا رفتن سن، روی انتخاب نقش‌ها هم تاثیر دارد چراکه نقش‌ها هم عوض می‌شوند.

او درمورد تعدا کار‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است و همکاری با هنرمندانی که مورد علاقه اش بوده اند، تصریح کرد: تقریبا در ۶۵ کار بازی کرده ام و در این میان، با اغلب بازیگران و کارگردان‌هایی که از کوکی آرزوی دیدن و همکاری با آن‌ها را داشتم کار کرده ام و در حال حاضر نیز، ارتباط نزدیک دارم. اما هنوز هنرمندانی هستند که دوست دارم با آن‌ها همکاری کنم و متاسفانه، این اتفاق نیفتاده است.

عرفان برزین، علاوه بر استعداد بازیگری، فن بیان خوب و شیطنت‌های کودکی اش را دلیل مهمی برای جلب نظر کارگردان‌ها عنوان کرد.

این بازیگر نوجوان، درمورد این روز‌ها و فعالیت‌های خود گفت: با چند پروژه تلویزیونی صحبت کرده ام و تا چند روز آینده، آن‌ها کلید می‌خورند.

او درمورد کلاس‌های بازیگری در ایران، تصریح کرد: واقعیت این است که کلاس‌های خوب بازیگری در کشور وجود دارند، ولی تعداد آن‌ها کم است و به همین دلیل، علاقه‌مندان باید در انتخاب کلاس بازیگری دقت زیادی کنند چراکه بعضی از آموزشگاه‌های بازیگری صرفا به دنبال سود و منافع خود هستند.

این بازیگر نوجوان، با اشاره به کیفیت نامطلوب جشنواره‌های فیلم در کشور، تاکید کرد: به نظرم، اگرچه ار کیفیت فیلم‌ها و جشنواره‌ها کاسته شده است، اما برگزاری جشنواره‌ها بسیار خوب و مهم است. زیرا باعث دیده شدن هرچه بیشتر افرادی می‌شوند که استعداد‌های درخشانی دارند.

عرفان برزین، درمورد این که تا چه اندازه اهل مطالعه و تماشای فیلم است، گفت: اهل مطالعه هستم و کتاب موردعلاقه ام " چهار اثر " از فلورانس اسکاول شین است و دلیلش هم این است که ذهنیت و نکات منفی را از ذهن انسان دور می‌کند، اما بیشتر از مطالعه به تماشای فیلم علاقه زیادی دارم.

او با اشاره فیلم‌ها و سریال‌ای موردعلاقه خود، تصریح کرد: همه سبک فیلمی می‌بینم، اما به سبک‌های درام، هیجان انگیز و کمدی علاقه بیشتری دارم و بهترین فیلم و سریال‌هایی که تا به حال دیده ام عبارتند از: " لئون "، " برکینگ بد "، " شاتر آیلند "، " دختر میلیون دلاری "، " من آن فایر "، " میان ستاره‌ای "، " سکوت بره‌ها "، " تاپ تن ۲ " که پیشنهاد می‌کنم این آثار دیده شوند.

عرفان برزین تاکید کرد که علاوه بر بازیگری، به نقاشی و موسیقی نیز، علاقه دارد و در حد مبتدی، گیتار می‌نوازد.

این بازیگر نوجوان با اشاره به مشکلات سینمای کودک و نوجوان در کشور، تاکید کرد: مشکلات سینمای کودک و نوجوان فراتر از حد تصور هستند تا جایی که اندک فیلمی ساخته شده است که مخاطبانش، کودکان و نوجوانان هستند و آن هم هم، از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و به همین دلیل، باید به این سیما توجه بیشتری شود.

عرفان برزین با بیان این که ملاک‌های زیادی برای انتخاب نقش‌ها برای او مهم هستند، خاطرنشان کرد: ملاک‌های زیادی برای انتخاب نقش‌ها وجود دارند که از آن جمله می‌توان به مدت زمان پروژه، محل فیلمبرداری، بازیگرانی که در آن کار بازی می‌کنند، رسانه‌ای که کار از آن پخش می‌شود و بودجه آن اشاره کرد، اما مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب نقش برای من، کارگردان و فیلمنامه هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار