پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۴۰۱
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه، در این شماره از خبرهای کوتاه حوزه تلویزیون ، ابتدا به سراغ خبری از علی نصیریان می رویم . 

در آستانه سالروز تولد علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، مستند پرتره زندگی این هنرمند در برنامه «مستند فرهنگ» امروز شنبه، هشتم بهمن ماه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

اخبار کوتاه تلویزیون / از پخش مستند پرتره‌ای از علی نصیریان تا معرفی قائم مقام سیما فیلم

برنامه «مستند فرهنگ»، مستندی درباره زندگی و فعالیت‌های علی نصیریان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است که ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز از رادیو فرهنگ روی آنتن می‌رود.

در این مستند بخش‌هایی از زندگی و فعالیت‌های هنری علی نصیریان قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازیگر ایرانی که بیش از پنج دهه در سینما، تئاتر و تلویزیون حضوری فعال و مستمر داشته، چهره ماندگاری که نقش‌هایش در فیلم‌های «هزاردستان»، «گاو»، «سربداران» و «بوی پیراهن یوسف» هرگز از یاد مخاطبانش پاک نخواهد شد پخش می‌شود. 

علی نصیریان ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ شمسی به دنیا آمد. او در سال ۱۳۲۶ به دبیرستان پیرنیا در چهار راه گمرک رفت و در آنجا با جمشید لایق، اسماعیل داورفر و مهدی فتحی همکلاسی شد و در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایش‌نامه‌نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد. فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی نخستین فعالیت سینمایی او بود. نصیریان در سال ۱۳۶۲ نقش قاضی شارح را در سریال «سربداران» بازی کرد، نقشی که بین تمام نقش هایش تا آن تاریخ منحصر به فرد بود. «آقای‌هالو»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «شیر سنگی»، «ناخدا خورشید»، «هزاردستان»، «سال‌های خاکستری»، «بوی پیراهن یوسف» و «میوه ممنوعه» از آثار قابل توجه و ماندگار اوست.

نصیریان در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان چهره ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد و نشان درجه یک هنری را دریافت کرد.

معرفی قائم مقام سیما فیلم

رییس مرکز سیما فیلم در حکمی مجتبی نقی‌ئی را به سمت سرپرست قائم مقامی این مرکز منصوب کرد.

 در حکم مهدی نقویان خطاب به مجتبی نقی‌ئی آمده است:

«نظر به سابقه و تعهد شما در امر تولید و تعامل سازنده با هنرمندان، به موجب این حکم به عنوان سرپرست قائم مقامی مرکز سیمافیلم منصوب می‌شوید.

اخبار کوتاه تلویزیون / از پخش مستند پرتره‌ای از علی نصیریان تا معرفی قائم مقام سیما فیلم

‌امید است در عصر تحول صداوسیما به دور از انحراف و انفعال، زمینه ساز این امر مهم باشید.»

مجتبی نقی ئی دانش آموخته رشته سینماست و پیش از این مدیر دوبلاژ صداوسیما بود.

آینده « به خانه بر میگردیم » چه  می شود؟

میثم ماه‌انباری یکی از تهیه‌کنندگان برنامه «به خانه برمی‌گردیم» درباره تصمیم جدیدی که برای پخش ادامه این برنامه در تلوبیون گرفته شده است، تاکید کرد: ما همچنان روی آنتن زنده هستیم. تنها به منظور بالا رفتن تعداد مخاطبان تصمیم گرفته شد که ادامه برنامه در شبکه آزمایشی تلوبیون پخش شود.

اخبار کوتاه تلویزیون / از پخش مستند پرتره‌ای از علی نصیریان تا معرفی قائم مقام سیما فیلم

او درباره‌ پخش زنده «به خانه برمی‌گردیم» در تلوبیون به ایسنا گفت: ما همچنان این برنامه را هر روز ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه عصر به شکل کامل روی آنتن زنده شبکه پنج داریم، ولی از زمانی که برنامه به اتمام می‌رسد، پس از تیتراژ پایانی بلافاصله برنامه را در تلوبیون به شکل زنده ادامه می‌دهیم. این بخش فعلاً حالت آزمایشی دارد تا ببینیم روند کار چگونه خواهد بود. بخش هنری و آشپزی‌مان که مخاطبان بیشتری دارد پس از پایان برنامه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در تلوبیون به طور زنده برای مخاطبان پخش شود.

پخش یک سریال معمایی از شبکه پنج 

سریال جدید پلیسی ـ معمایی «شهباز» به کارگردانی حمیدرضا لوافی از امشب شنبه، هشتم بهمن ماه از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود.

سریال «شهباز» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آشتیانی پور و مهدی علی نقی‌پور از امشب، هشتم بهمن ماه هرشب ساعت ۲۳ پخش می شود.

«شهباز» به نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

این مجموعه تلویزیونی درباره یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین‌المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمین برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آنها سوء استفاده شده و مورد طعمه افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می پردازد.

«شهباز» روایت زندگی دختری به نام نجوا دانشجوی نخبه در حوزه برنامه‌نویسی رایانه است. او به دلیل کنجکاوی و دانش فوق‌العاده خود ارتباطات گسترده‌ای در فضای وب پیدا کرده و معتقد است مرگ دوست صمیمی‌اش که به تازگی در یک سانحه از دنیا رفته، تصادف نبوده و ارتباط مستقیمی با یک شبکه مخفی خرابکارانه اینترنتی، به نام ارغوان دارد. نجوا به دنبال پیدا کردن مدارکی علیه شبکه ارغوان در فضای دارک وب شروع به برقراری ارتباط می کند. از سوی دیگر گروهی از نیروهای امنیت سایبری با رهبری مامور زبده‌ای به نام حسام در ماموریتی به اسم شهباز، سال‌ها است به دنبال کشف هویت گرداننده اصلی شبکه ارغوان هستند و ...

اخبار کوتاه تلویزیون / از پخش مستند پرتره‌ای از علی نصیریان تا معرفی قائم مقام سیما فیلم

تصویربرداری سریال «شهباز» از بهمن سال گذشته شروع و اوایل آذر ماه امسال به اتمام رسید. این سریال به دلیل محتوای سایبری از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای زیادی برخوردار است. حبیب خزائی فر ساخت موسیقی متن این سریال را برعهده داشته است.

مجموعه تلویزیونی «شهباز» هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۱ و ۱۹ خواهد بود.

برچسب ها: علی نصیریان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳