شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۲ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفت‌وگو با دیباچه:
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و هنر در بودجه سال 1402 مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و به دنبال اصلاحاتی در این رابطه هستیم.

معصومه شمسینی غیاثوند : فرهنگ و هنر با وجود جایگاه مهم و ارزشمندی که در جامعه دارد همواره مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است، سهم ناچیز فرهنگ و هنر در بودجه سال ۱۴۰۲ حاکی از این است که فرهنگ و هنر کشور امسال هم مورد بی‌مهری قرار گرفته ، در حالی که در سال‌های اخیر بسیاری از کسب و کار‌های حوزه فرهنگ و هنر به دلیل کرونا و نا آرامی‌های اخیر در کشور متضرر شدند، اما سهم فرهنگ و هنر در مقایسه با دیگر حوزه‌ها کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است.

 به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه فرهنگ و هنر متناسب با رشد بودجه عمومی کشور نبوده و کمتر از رشد بودجه عمومی کشور است؛ آمارها نشان می‌دهد که اعتبارات بودجه فرهنگ وهنر نه تنها نسبت به تورم موجود در جامعه رشد نداشته بلکه ضمن روند کاهشی آن ،قرار است که اصلاحاتی بر اعتبارات بودجه فرهنگ و هنر در کمیسیون تلفیق و در نهایت در صحن علنی مجلس شورای در نظر گرفته شود.

بودجه فرهنگ و هنر در سال 1402 مورد بی‌توجهی قرار گرفته است/ به دنبال اصلاح بودجه فرهنگ و هنر هستیم  

علی اکبر بسطامی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی به جایگاه بودجه فرهنگ و هنر به دیباچه می‌گوید : متاسفانه فرهنگ و هنر در بودجه سال ۱۴۰۲ مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و به دنبال اصلاحاتی در این رابطه هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر در کشور گفت : در نشستی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان صدا و سیما و همچنین اعضای کمیسیون‌های مرتبط با فرهنگ و هنر داشتیم، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که بودجه فرهنگ و هنر، حوزه عترت و قرآن و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مورد پیگیری قرار بگیرد.

نماینده مردم ایلام ایوان، سیروان، چرداول و مهران در مجلس شوای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد کاهش اعتبارات برای فرهنگ و هنر بوده‌ایم عنوان کرد: علاوه بر بودجه باید منابع و اعتبارات هم برای حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته شود که این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که مشکلات فرهنگ و هنر کشور را با قرار دادن ردیف بودجه مناسب برای آن، مرتفع کنیم، فرهنگ و هنر از جایگاه مهمی برخوردار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، در نشستی هم که با مسئولان مختلف فرهنگ و هنر داشتیم قول‌های مساعدی برای حل مشکلات فرهنگ و هنر داده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار