سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۵۸ : ۱۶ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، احمد رضا موسوی از مجریان جوان تلویزیون است که علاوه بر کاراجرا در زمینه استندآپ کمدی و بازیگری نیز آثاری را در کارنامه کاری خود ثبت کرده، او که هم اکنون دانشجوی رشته بازیگری است، در زمان خدمت سربازی، با هنر استند آپ آشنا شد، "موسوی که با اجرای استند آپ در برنامه های "شب کوک " و "خنده بازار" شناخته شد بازی در آثاری چون "ایراندخت"، "زن ها فرشته اند 2"، "ایکس لارج" ، "دشمن زن"، را نیز تجربه کرده، معتقد است: مجری باید فارغ از نوع سبک اجرا،به گونه ای واقعی با مخاطب ارتباط برقرار کند؛ یعنی خود واقعی اش باشد، چون او مهمترین رکن اصلی یک برنامه است، بنابراین می طلبد نحوه عملکردش به گونه ای باشد که موجب پس زنندگی مخاطب نشود.

احمد رضا موسوی مجری در گفت و گو با دیباچه در ارتباط با اینکه شوخی و کمدی یک عنصر اصلی در بهبود خلاقیت محسوب می شود گفت: از آنجا که مردم کشور در این روزها خیلی سخت خنده به لبانشان جاری می شود، به تبع این موضوع، برای من و همکارانِ طناز، این دغدغه به وجود آمد که بتوانیم حتی برای ثانیه ای لبخند را بر روی لبان مردم کشورم جاری سازیم.

مجری برنامه "دو نبش" در شبکه ایران کالا گفت: از آنجا که در زمان قدیم در کشور های دیگر، هر فردی بر آن بوده که با خلاقیت های جدید و نو ،عملکردی داشته باشد، من نیز در این چند سال کار هنری خود همیشه تلاش کردم متفاوت عمل کنم و با سبکی جدید اجرا داشته باشم و اصطلاحا شِکَر روی شیرینی نریزم و یا به قول قدیمی ها نَمَکش را زیاد نکنم و با اجرای خودمونی و راحتِ سبک خودم، اجرای برنامه را در دست بگیرم و همیشه در تمام برنامه ها ی خود، چه در صحنه و چه رسانه، اینگونه اجرا میکنم که گویا خانواده خودم آن را به تماشا نشسته اند و همین امر باعث می شود که هم احترام و بزرگی پدرها و مادرها را حفظ کرده و هم خواهر برادر های عزیزم و کودکان و نوجوان که در سنین های مختلف هستند بتوانند بر این شادی سهیم باشند و نشاط خود را حفظ کنند.

مجری بر اساس دانش خود می‌تواند برنامه را در دست بگیرد/ در اجرای برنامه ، خود واقعی ام هستم

او که در برنامه "بچه های ايران" از شبکه جام جم نیز به عنوان میهمان، اجرا داشته بیان کرد: بنده در تمام سنین، هوادار و ابراز محبت را توسط همه مردم کشورم لمس کردم و سبک جدید من، خودمونی بودن در کنار آن اجرای آواز ، موزیک های خواننده های جدید و قدیم با لحن خودم و گاهی تغییر شعر ها بوده است و مهمترین شاخصه یک کمدین می‌تواند زمینه و هدف گذاری درست برای رشد و هدایت برنامه به سمت جلو باشد. اگر دنبال این هستیم مردم به موضوعی که ما مطرح میکنیم، بخندند و یا حداقل لبخند بزنند، باید موضوعی باشد که مخاطبان آن را درک کنند و لمس کرده باشند. به عنوان مثال، پدر شما در منزل کاری انجام میدهد که باعث خنده شما و اعضای خانواده میشود، من اگر به عنوان کمدین آن موضوع را هر چند با هیجان تعریف کنم، چون شما پدر من را ندیده اید، درک نمیکنید اصلا خنده دار نمیتواند باشد. منظور به خاطره گفتن برای عموم است.

موسوی که در مجموعه " افسانه هزار پایان" به ایفای نقش پرداخته، در ادامه افزود: گاهی وقت ها ما خاطره سازی میکنیم، منظور درست کردن یک خاطره طنازانه است، ولی همه مردم واقعا در زندگی خود این مورد را دیده اند؛ مثل خاموش کردن کولر توسط پدرها و یا لباس پوشیدن مردها در تمام عروسی ها که تغییری نمیکند.
بنابراين سعی دارم، همیشه در هر برنامه ای که به من پیشنهاد میشود ،خود واقعی ام باشم و با همین خود واقعی اجرای برنامه را در دست بگیرم. و دیگر فرقی نمی‌کند آن برنامه مسابقه باشد و یا طنز محور؛ حتی در ایام محرم بنده برنامه های مذهبی هم اجرا کردم ولی بیشتر دوست دارم به اجرای برنامه هایی بپردازم که با مخاطب نزدیک باشم چون در این حالت است که می‌توانم تماشاچی داشته باشم.

این مجری جوان ، که در برنامه "دلویزیون" به تقلید صدا و اجرای برنامه پرداخته، اظهار داشت: به هر حال دوست دارم اجرا به گونه ای باشد که ضمن آن از مشکلات و دغدغه ها بگویم چون خاصیت استند آپ این است که مشکلات جامعه را به صورت طنز بیان کند، البته به گونه ای که به کسی بر نخورد و مردم نیز به این غم می‌خندند و این امر از سالهای میلادی قدیم در جهان مرسوم بوده و رواج داشته است.

موسوی، پیرامون اینکه سهم یک مجری در موفقیت یک برنامه چقدر است، بیان کرد: به نظرم مجری مهمترین رکن اصلی یک برنامه است، شما فرض کنید برنامه "خندوانه" با دکور زیبا، طراحی عالی موضوع آیتم یک و بی نظیر و مهمان خوب، اما با اجرای رامبد جوان نبود آیا این برنامه، برنامه میشد.؟

در رسانه ملی خیلی برنامه های جذابی با دکور زیبا و مجری گری دوستان خوبم داریم که مورد پسند مردم عزیز کشور هم قرار گرفته، ولی گاهی وقت ها دیده شده که برنامه های ترکیبی با دکور های عالی و تجهیزات به روز اما با اجرای کسانی است که بیننده را جذب نمیکند و به نظرم باید هر مجری در جایگاه و سبک خود اطلاعاتی در زمینه و سبک اجرای خود داشته باشد. مثال برنامه "آشپزی با مامان" از شبکه پنج سیما پخش میشد و  کارشناس برنامه خودش مجری برنامه هم بود که بسیار جذاب و زیبا اجرا میکردند و من از اجرایشان بسیار لذت بردم و یا در یک برنامه فوتبالی،  اگر مجری برنامه در خصوص فوتبال و فراز و نشیب های این حوزه مهم، اطلاعات نداشته باشد  برای مخاطب چندان جذاب نیست.

موسوی در ادامه گفت: گاهی وقت ها در بعضی از برنامه ها که به صورت گفتگو محور و کارشناسی شده روی آنتن می‌رود، صد در صد باید یک مجری ای انتخاب شود که نسبت به آن برنامه اطلاعات عمومی، سواد رسانه ای و  نیز اجرای کارشناسی شده و همچنین بر محتوای برنامه تسلط داشته باشد تا بتواند آن برنامه را با به سمت جلو هدایت کند.

موسوی که در مجموعه طنز "دست انداز" به نقش آفرینی پرداخته، در پایان خاطر نشان کرد:  امید به خدا تا پایان سال به فکر ساخت یک برنامه بسیار بسیار متفاوت هستیم  و به احتمال زیاد در سال آینده برنامه جدیدی را تولید خواهیم کرد تا دوباره مردم کشورم بخندند و شاد باشند. از همین جا از مدیران عزیز رسانه ملی خواهش میکنم تا با حمایت از برنامه های طنزو کمدی و سرگرم کننده، سعی بر ساخت چنین برنامه هایی داشته باشند تا مردم کشورم شاد و سر زنده بمانند. 

گفت و گو از دینا محمدی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
0
1
بهترین مجری تلویزیون به نظر من ایشونن کاش همش یه برنامه زنده بود و مجریش اقای موسوی بود
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
1
من نظرم اینه که اقای موسوی عالی بازی کردندومیکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
1
آقای موسوی هم بهترین یازیگره وهم بهترین مجری که تاحالا دیدم یعنی هم بازیشون عالی و درجه یکه وهم اجراشون می تونم به جرئت بگم که ایشون خیلی بی نظیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار