جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۷۷
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۰ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، چیزی تا برگزاری عجیب ترین دوره جشنواره فیلم فجر حداقل در سالهای اخیر! باقی نمانده است ؛ جشنواره چهل و یکم در این دوره با سکوت روابط عمومی آن، اما و اگرهای زیادی را در خصوص حضور فیلم های باکیفیت ، مشارکت فیلمسازان و اهالی سینما در بین اعضای هیات انتخاب و... مطرح کرد . کار به جایی رسید تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای اخیر عملا خود بعنوان دبیرجشنواره ، مدیر روابط عمومی به اطلاع رسانی در خصوص این رویداد مهم سینمایی بپردازد ؛ موضوعی که در بین اهالی رسانه به سوژه داغی تبدیل شد و برخی اینگونه اطلاع رسانی را مورد انتقاد قرار دادند. 

وقتی با سکوت خبری روابط عمومی، اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر ۴۱ بالاخره معرفی شدند!

برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر ، به اندازه کافی از زمان بندی های مرسوم همیشگی خود عقب مانده و آنقدر این موضوع عیان بوده که نیاز به توضیح اضافی هم ندارد . در جایی که حتی گفته می شود بلیت هایی که در این دوره پیش فروش می شود، فاقد نام فیلم ها خواهد بود و تنها زیرگروه،سینما و سانس نمایش فیلم ها بر روی آن ها قید شده است و مخاطبان چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر می توانند از هشتم بهمن ماه بر اساس جدول بندی های صورت گرفته اقدام به تهیه بسته های مورد نظرخود کنند. 

اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر 41 بالاخره معرفی  شدند!

همانطور که در برخی از کانال های تلگرامی اهالی رسانه،  در روزهای اخیر به تعدادی از اعضای هیات انتخاب اشاره شد ، در این دوره از جشنواره فیلم فجر شاهد حضور چهره هایی هستیم که به نوعی مطلوب جریان اصولگرا هستند. 

لحظاتی قبل دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر اسامی هیات انتخاب این دوره را اعلام کرد.

وقتی با سکوت خبری روابط عمومی، اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر ۴۱ بالاخره معرفی شدند!

او گفت : هیٲت‌انتخاب این دوره را آقایان حبیب احمدزاده (نویسنده و کارگردان)، دکتر رضا پورحسین (استاد دانشگاه و مدیر فرهنگی)، روح‌الله سهرابی (نویسنده، کارگردان و مدیر کل اداره نظارت بر عرضه و نمایش آثار سینمایی)، محمدرضا شرف‌الدین (تهیه‌کننده)، پرویز شیخ طادی (نویسنده و کارگردان)، محمدرضا عباسیان (دبیر اسبق جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و فیلمساز) و محمدحسین نیرومند (مدیر فرهنگی و عضو شورای پروانه نمایش) به عنوان یک جمع باتجربه تشکیل می‌دهند که همدلانه و مسئولانه آثار را بازبینی کردند و زحمات شبانه‌روزی آنها در این مدت جای سپاسگزاری دارد.

امینی ادامه داد: باید یک تشکر ویژه هم از تهیه کنندگان و فیلمسازان بابت تلاش‌ مثال‌زدنی‌‌شان برای رساندن فیلم‌ها به جشنواره در شرایط خاص داشته باشم چرا که امسال، اتفاقات رخ داده در جامعه، بر روند تولید آثار تاثیر گذاشته بود و همین شرایط هم، ما را به شکل اطلاع‌رسانی متفاوتی از همیشه رهنمون ساخت.امینی سپس به اعلام اسامی آثار سینمای کوتاه و مستند این دوره در اوایل بهمن اشاره کرد و درباره زمان نهایی اعلام آثار بخش مسابقه سینمای ایران گفت: امسال با توجه به آماده‌نشدن نسخه کامل برخی آثار برای بازبینی، تعداد بیشتری فیلم در فهرست نهایی قرار گرفته است.بازبینی آثار رسیده به بخش سودای سیمرغ به پایان رسیده و با توجه به مهلت داده شده برای تحویل نسخه نهایی آثار، جلسه جمع‌بندی هیٲت‌انتخاب نهایتا تا ۵ بهمن ماه برگزار و اسامی آثار بخش مسابقه سینمای ایران -سودای سیمرغ رسما اعلام خواهد شد.

وقتی با سکوت خبری روابط عمومی، اعضای هیات انتخاب جشنواره فجر ۴۱ بالاخره معرفی شدند!

حال باید دید این دوره از جشنواره با این چینش اعضای هیات انتخاب و این نوع اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر با چه سطح کیفی ای برگزار می شود. باید دید محمد خزایی که به واقع در این دوره از جشنواره به دلیل شرایط حاکم بر سینمای ایران  کار سختی را در پیش دارد ، چه دستاورد مثبتی را می تواند برای جشنواره فجر امسال به ثبت برساند.  بدون شک امسال متفاوت ترین رویداد سینمایی کشور را تجربه خواهیم کرد و امیدواریم هر آنچه در پایان این ماراتن شاهد خواهیم بود، در نهایت به نفع سینمای کشورمان و روزهای امیدبخش برای اهالی سینما و هنردوستان باشد . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲