جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۴۹ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱

« علیرضا بختیاری»  که به عنوان جوان ترین مجری در برنامه "آوا نوا" با مخاطب در ارتباط است و نماینده دهه هفتادی ها و جوانان بوده می گوید : کلام و بیان مجری پیشانی یک برنامه است و سهم بسزایی در اجرای یک برنامه دارد چرا که کلمات و الفاظی که او در حین اجرا به کار می‌برد در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد.

علیرضا بختیاری مجری برنامه" آوا نوا" در گفت و گو با دیباچه گفت: حدود ۲ سال بنا بر اعتماد علی کرمی عزیز تهیّه کننده ی خوش ذوق و جوان، به اجرای برنامه ی زنده ی “ آوا نوا “ که یکی از پُرمخاطب ترین برنامه های شبانگاهی و بامدادی تلویزیون است، می پردازم .


همچنین خیلی خوشحال و خرسند هستم که این برنامه با هدف آرامش به مردم تهیه و تولید شده، برای دقایق و ساعاتی میتوانم با اجرای این برنامه ،از مشکلات و دغدغه ها یشان کم کنم و در کنار مردم ایران زمین خاطره بازی کنم و در نهایت تا حدودی حس آرامش را برای مخاطبان رقم زنم.
این برنامه مخاطب خاص ندارد، به گونه ای که مخاطب عمومی از اقشار مختلف جامعه را دربرمیگیرد و در کنار آن ها حتّی مخاطبانی که بیننده ی پر و پا قرص برنامه های ماهواره ای هستند به تماشای این برنامه می‌نشینند.

مجری سابق برنامه "قرار"  از شبکه ۴ سیما در ادامه افزود: بارها بوده که بینندگان عزیز انقدر با برنامه ارتباط برقرار کردند در  فضای مجازی و در  کوچه و خیابان و حتّی در سفرم به استان ها و روستاهای مختلف بنده را با لطف و مهربانی شرمنده ی خود کردند و نسبت به من لطف و مهربانی داشتند و در کنار این عزیزان، مخاطبانی داریم  که انتقاد های سازنده دارند و کاملا به جاست و حتّی عزیزانی که بعد از اتمام برنامه بعد از چندین ساعت اجرا تماس می گیرند و به من و عوامل سازنده برنامه "آوا نوا" انرژی می دهند.

بختیاری  با اشاره به اینکه بعد از ۹ سال تجربه ی گویندگی و اجرا را در برنامه های مختلف رادیویی ، تلویزیونی و فضای مجازی را دارد ، بیان کرد:  برنامه "آوا نوا" را  نقطه ی عطفی در اجرای خود میدانم و بعد از اجرا در برنامه های مختلف مذهبی ، روستا و گردشگری ، شبانه ، صبحگاهی ، مناسبتی ، آیتم ، تبلیغات و … میتوانم  بگویم  که این برنامه ی ادبی - موسیقایی تأثیر زیادی بر من و مردم داشته چراکه این برنامه به نوعی یک برنامه ی رادیو - تلویزیونی محسوب می‌شود  و میتوان گفت رادیو آوا که پُرشنونده ترین رادیو در ایران است  با پخش تصاویر فاخر از ایران و جهان ، دیدنی و قابل تماشا کرده و از طرفی چون برنامه در بازه ی زمانی شبانگاهی تا اوّلین لحظات روز پخش می‌شود نیز قابل توجّه است.

وی که  اجرای برنامه "همدلی" از شبکه افق سیما را بر عهده داشته، در ادامه گفت: برنامه "آوا نوا"هر شب از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح از شبکه آموزش روی آنتن میرود در کنار مردم ایرانِ جان هستیم ؛ و  این برنامه به طور کامل به صورت‌ موسیقایی و ادبی بوده  و مردم ایران که علاقه مند به هنر و ادبیات هستند نیز این برنامه را خیلی خوب و بادقّت دنبال می کنند.

او که گوینده شبکه های رادیویی آوا، ورزش، اقتصاد،  گفتگو،  معارف و ... است ، در ارتباط با نوع سبک های مورد علاقه خود گفت: از ابتدا که کار اجرا را شروع کردم نیز علاقه ای به تلویزیون نداشتم و  بنا به پیشنهاد یکی از برنامه سازان در این مسیر قرار گرفتم، در واقع بیش ترین علاقه و وابستگیم به هنر در ابتدا به گویندگی در رادیو و صداپیشگی بود ، ولی به مرور تفکّرم تغییر کرد و بعد از پیشنهادهای متعدّد دوستان برنامه ساز ، تصویر را  هم تجربه کردم ، به نحوی که در حال حاضر در کنار اجرا، در شبکه های رادیویی آوا ، ورزش ، اقتصاد ، گفتگو ، معارف و‌ … در تلویزیون هم افتخار همراهی با مردم عزیز را دارم. همچنین حوزه های اجتماعی ، مسابقه ، ورزش و ادبیّات را برای اجرا بیش از دیگر حوزه ها دوست دارم و همه ی این گونه ها را هم تجربه کردم .

بختیاری که با اجرای برنامه "آوا نوا" دوشنبه شب ها  ( بامداد سه شنبه ) از شبکه ی آموزش و بازپخش برنامه نیز از سه شبکه جام جم ۱ ، ۲ و ۳ میهمان خانه های مردم است، گفت:  مجری ، به نظرم فقط اجرا کننده ی یک برنامه نیست بلکه مجری پیشانی و کامل کننده ی یک برنامه ی تصویری است به طوری که مردم، تک تک رفتار مجریان را می سنجند  و به کوچک ترین نقاط ضعف ،قوّت و  کلامشان دقّت می کنند تا این حد که تیکه کلام یک مجری و حتّی شروع و پایان متفاوتش در یک برنامه در ذهن مردم ماندگار می‌شود مجری میتواند تاثیر زیادی  در موفّقیّت و تاثیرگذاری یک برنامه، به ویژه در برنامه های مستقیم و زنده داشته باشد.

جوان ترین مجری برنامه "آوا نوا" در خصوص اینکه یک مجری باید در امر اجرا کارشناسی مسلط به موضوع اجرا را داشته باشد، بیان کرد: کاملاً با این پرسش موافقم، مجری به عنوان نماینده ی مردم در تلویزیون بر اساس موضوع برنامه و در هر حوزه ای که فعّال است باید اطّلاعات کافی از آن حوزه را داشته باشد، مردم به راحتی فرق یک مجری باسواد و کم سواد را متوجه میشوند و خیلی مشخّصه که یک مجری در آن حوزه ی خاص میتواند برنامه را به سمت جلو هدایت کند یا خیر، بارها هم دیدیم مجریانی را که شوربختانه اطلاعات کافی در حوزه ی اجرا را ندارند و بیش تر به متن خوانی و حفظ کردن می پردازند که اصلاً جالب نیست و برای مخاطب غیر قابل چشم پوشی است.
هر مجری در هر حوزه ای باید جُزء بهترین ها در آن حوزه ی خاص را داشته باشد تا تمامی قشر های جامعه از دیدن آن برنامه لذّت ببرند .

به نظرم یک اجرای خوب شامل مؤلّفه های مختلفی همچون داشتن چهره و صدای مناسب ، قامتِ مناسب ، سواد کافی ،داشتن اطّلاعات حدّاقلی از همه ی رشته ها ، فنّ بیان خوب و … را شامل می‌شود.

گفتگو از : دینا محمدی

برچسب ها: علیرضا بختیاری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
0
6
بسیازر مجری توانمند ی است واز اینده ای درخشان دارد بسیار خوش ذوق وخوش بیان باصدای دلنشین وبسیار توانمند است
از مجریان کم نظیر صدا وسیما میباشد
فن پیج علیرضا بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
0
6
سلام ، من یکی از فن پیج هاشون هستم و خیلی دوستشون دارم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲