جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۳۹
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۷ - ۱۲ دی ۱۴۰۱
پس از جنجال و حواشی حضور حامدآهنگی در سری قبل پدرخوانده بررسی شد

به گزارش دیباچه،پس از حواشی حضور حامد آهنگی بعنوان یکی از بهترین بازیکنان در سری قبل پدرخوانده و به میان کشیدن بحث تقلب آشکار در این برنامه  توسط او، این خبر مثل بمب در فضای مجازی صدا کرد تا جایی که « آهنگی » اعلام کرد به خاطر احترام به حقوق مخاطبان این برنامه، دیگر در چنین برنامه ای با آن ساختار ضعیف حضور پیدا نمی کند .

تعداد بازدید : 0

با این اتفاق عجیب و البته گافی بزرگ ، بنظر می رسید سعید ابوطالب قید کارگردانی سری بعدی آن را بزند و سراغ ساخت یک اثری دیگر برود ؛ موضوعی که کم و بیش هم بنظر می رسید خود ابوطالب هم به این نتیجه رسیده باشد اما با تغییر محمدرضا علیمردانی و حضور مجدد کامبیز دیرباز در مقام اجرای پدرخوانده ، شاهد سری جدید این برنامه به کارگردانی سعید ابوطالب با همان تیم تقریبا تکراری بازیکنانش هستیم. 

رئالیتی‌شو پدرخوانده در سری جدید خود موفق ظاهر شد؟

شاید در حال حاضر زود باشد که در مورد کیفیت سری جدید پدرخوانده به تحلیل و ارزیابی بپردازیم و باید دورهای بعدی این رئالیتی شو را دید تا به یک نقد درست برسیم و در نهایت نقاط قوت و ضعف کارگردانی سری جدید پدرخوانده را مطرح کنیم.اما آنچه مشخص است ،ابوطالب با حضور مجددش در کسوت کارگردانی این پروژه ،دست به ریسک بزرگی زده و باید دید آیا نبود پلیر قوی و مهمی مانند حامد آهنگی در زمانیکه که بازدید از پلتفرم ها نیز چنگی به دل نمی زند تا چه اندازه ، تماشای این برنامه را تحت تاثیرخود قرار خواهد داد .

اما بدنیست نیم نگاهی به دور اول رئالیتی شو پدرخوانده داشته باشیم ؛ البته از زاویه دید رسانه « فیلم نیوز» که بیشتر جنبه های مثبت آن را در نظر گرفته است!که بیشتر به یک رپورتاژ آگهی شبیه است تا نقد!

دور اول رئالیتی شو «پدر خوانده» با انجام دو بازی گروه اول به پایان رسید.آنچه که در این دو بازی مشهود بود نزدیک شدن این رئالیتی شو به استانداردهای بازی جذاب «مافیا» ست. سعید ابو طالب با بهره‌گیری از تجربیاتی که در ساخت «شب‌های مافیا» داشت، به سراغ پدر خوانده آمد تا اینبار قرائتی حرفه‌ای از بازی مافیا داشته باشد.

رئالیتی‌شو پدرخوانده در سری جدید خود موفق ظاهر شد؟

او و تیم نویسندگانش با طراحی یک سناریو جدید ساختار مسابقه را به ورژن اصلی بازی مافیا نزدیک کردند و همین  عامل موجب شد تا جذابیت رئالیتی شو جدید آن‌ها ارتقا پیدا کند. از سوی دیگر ابوطالب در اجرا هم تمام تلاش خود را به کار برد تا سناریو طراحی شده به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن اجرا شود. از همین رو کاستی‌هایی که در«شب‌های مافیا» به پاشنه آشیل کار تبدیل شده بودند را برطرف کرد تا در نهایت یک اجرای شسته رفته و حرفه‌ای از بازی مافیا براساس سناریوی طراحی شده‌اش داشته باشد.

از آنجاییکه ،«پدر خوانده» قرار بود به استاندارد‌های بازی مافیا نزدیک باشد، نیازمند شرکت‌کننده‌هایی بود که می‌بایست علاوه برتسلط بر قواعد و قوانین بازی ، هوشمندی و زیرکی کافی هم برای انجام آن داشته باشند. بر همین اساس ابوطالب و گروهش تعدادی از برترین‌های شب‌های مافیا مثل «بهاره افشاری»،« مجید واشقانی»، «امیر علی نبویان» و… را دعوت به کار کرد و در کنار آن‌ها از چند چهره جدید از جمله «امیر حسین رستمی»،«شکیب شجره»، «باربد بابایی» هم بهره برد. این ترکیب در دور اول این رئالیتی شو تبدیل به یک ترکیب برنده شد، چراکه برخلاف «شب‌های مافیا» دوره توجیهی و تمرینات آن‌ها با حساسیت سپری شده بود و شرکت‌کننده‌ها با تسلط کامل به قوانین و شناخت از یکدیگر وارد بازی نهایی شدند. از سوی دیگر ابوطالب و گروهش برای اینکه شرکت‌کننده‌ها تمرکز کافی برای بازی داشته باشند، بین دو مسابقه زمان استاندارد و مناسبی را برای استراحت آن‌ها لحاظ کردند و مسابقات یک گروه را به مانند«شب‌های مافیا» به شکل پیوسته و در یک روز ضبط نکردند.

رئالیتی‌شو پدرخوانده در سری جدید خود موفق ظاهر شد؟

مجموع عواملی که در بالا با آن‌ها پرداختیم موجب شد تا شرکت کننده‌ها در یک ساختار حرفه‌ای پا به بازی بگذارند که نتیجه آن خلق دو بازی نفس‌گیر بین ‌آن‌ها بود. در این میان بازی بهاره افشاری و مجید واشقانی بیش از بقیه شرکت‌کننده‌ها به چشم آمد. آن‌ها با تسلط کافی بر بازی و آنالیز به موقع و درست رفتار دیگر شرکت‌کننده‌ها توانستند نبض این دو بازی را به دست بگیرند. مسیری که واشقانی در بازی اول طی کرد و موجب شد تا در نهایت یک بازیکن حرفه‌ای مثل امیر علی نبویان مقهور زیرکی‌اش شود از اتفاقات جذاب این رئالیتی شو بود. بهاره افشاری هم دیگر ستاره دو قسمت اول «پدر خوانده» بود. او که در «شب‌های مافیا» هم درخشش بی نظیری داشت در اینجا توانست بار دیگر تسلط و توانایی‌های خود را در این بازی به رخ بکشد. در قسمت اول افشاری پا به پای واشقانی جلو آمد اما درست در حساس‌ترین لحظه نبویان پشت او را خالی کرد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شهروندان برنده آن بازی نفسگیر می‌شدند. اما در قسمت دوم  افشاری آرام آرام و با شناسایی بازیکن‌ها نبض بازی را در دست گرفت و همشهریان بازی را با خود همراه کرد و موفق شد تا در نهایت پیروزی شهروندان را رقم بزند.

در این میان نباید از بازی خوب شکیب شجره و البته امیرکربلایی زاده  به راحتی گذاشت. بازیکن‌هایی که توانستند با بازی درست خود از چنددستگی شهروندان جلوگیری کنند.

دیگر اتفاق مهمی که در«پدر خوانده» رقم خورده حضور خوب و مسلط کامبیز دیرباز به عنوان گراداننده بازی است. او که تجربه این کار در یکی از فصول شب‌های مافیا را داشت در اینجا به حرفه‌ای ترین شکل ممکن بازی را  اداره کرده‌است. دیرباز به دور از خودنمایی و با حضوری به اندازه جریان بازی را در دست دارد، همین عامل موجب جلوگیری از هرج و مرج در بازی هم شده است.

رئالیتی‌شو پدرخوانده در سری جدید خود موفق ظاهر شد؟

رئالیتی شو «پدر خوانده» کاری است از پلتفرم «فیلمنت» که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید ابو طالب دوشنبه‌ها توزیع می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲