شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۳۳۷
تاریخ انتشار : ۳۳ : ۱۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، در این شماره از خبرهای حوزه سینما و تئاتر ، ایتدا به سراغ آواتار جیمز کامرون می رویم که این روزها در صدر اخبار سینمای جهان قرار گرفته است ؛ ثبت رکورد تازه ای از آخرین ساخته جیمز کامرون در فروش جهانی اش ثابت کرد که اساسا ساخت قسمت های چندگانه همیشه منتهی به شکست در گیشه نمی شود و اگر کارگردانی مانند « کامرون » اثری را بسازد ، بدون شک تماشاگران زیادی به استقبال آثار او می روند . 

اخبار کوتاه حوزه تئاتر و سینما  / درخشش آخرین ساخته جیمز کامرون و ثبت یک رکورد در فروش جهانی!

گفته می‌شود فیلم آواتار ۲، درحالی فروش جهانی خود را به عدد ۱.۴ میلیارد دلار رساند که از فروش آخر هفته  سال جدید میلادی قسمت اول آن عبور کرد. طبق پیش بینی رسانه‌ها، انتظار می‌رود  نمایش آواتار ۲، در روز‌های آینده با فروش بیش از ۴۴۰ میلیون دلار در آمریکا به پایان برسد؛ این درحالی است که قسمت  اول این فیلم در سال ۲۰۰۹، در گیشه آخر هفته سال نوی میلادی فروش ۳۵۲ میلیون دلاری را رقم زده بود.

طبق گزارشی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده ،بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کمپانی «Comscore»، فروش کلی سینمای آمریکا درسال ۲۰۲۲ به ۷.۴ میلیارد دلار رسیده که ۶۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است اما ۳۸ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹، آخرین سال قبل از همه گیری کووید-۱۹ است.

در «آواتار: راه آب» بازیگرانی چون «سم ورتینگتون»، «زویی سالدانا»، «کیت وینسلت» و «سیگورنی ویور» ایفای نقش می‌کنند و به داستان بیش از یک دهه پیش از قسمت اول این فیلم می‌پردازد.

خبری که راما رائو جونیور از ساخت NTR 30  داد

«ان. تی راما رائو جونیور» ستاره هندی که عمدتاً در سینمای تالیوود (زبان تلوگو) کار می‌کند، پروژه بعدی خود را با عنوان NTR ۳۰ در ماه فوریه آغاز خواهد کرد.

راما رائو جونیور از پردرآمدترین بازیگران هند که در رسانه‌ها از او به عنوان ببر جوان تالیوود یاد می‌شود، به ورایتی گفته این فیلم یک درام انتقام‌جویانه است.

جزئیاتی از داستان این فیلم در دست نیست و شعار مرموزی دارد؛ «وقتی شجاعت به بیماری مبدل می‌شود.. تنها درمان آن ترس است.»

اخبار کوتاه حوزه تئاتر و سینما  / درخشش آخرین ساخته جیمز کامرون و ثبت یک رکورد در فروش جهانی!

با این فیلم، راما رائو جونیور بار دیگر با کوراتالا سیواکارگردان جاناتا گاراژ که آخرین فیلم او آچاریا با بازی چیرانجیویستاره سینمای هند و رام چاران ستاره RRR متحد می‌شود.

طبق اعلام خبر ایرنا ، NTR ۳۰ که به زبان تولوگو ساخته خواهد شد، قرار است پنجم آوریل ۲۰۲۴ در سراسر جهان اکران شود. با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که راما دارد این فیلم احتمالا برای اکران در تمام گروه‌های اصلی زبان هندی دوبله خواهد شد.

این ستاره سینمای هند جوایز متعددی از جمله دو جایزه فیلم‌فیر جنوب، دو جایزه ناندی و چهار جایزه CineMAA را به دست آورده ‌است.

نام او از سال ۲۰۱۲ در فهرست ۱۰۰ سلبریتی فوربز هند قرار دارد.

چه خبر از  اجرای نمایش «ناگفته‌های هشت سال زنانگی»

اجرای نمایش «ناگفته‌های هشت سال زنانگی» نوشته مزدک صالحی به کارگردانی سمیه آباده و تهیه کنندگی امیرحسین شفیعی در سالن استاد سمندریانِ تماشاخانه‌ی ایران‌شهر آغاز شد.

 نمایش «ناگفته‌های هشت سال زنانگی» که داستان زندگی زنانی را روایت می‌کند که در یک کارخانه‌ی یخ مشغول کمک رسانی به رزمنده‌ها هستند با بازی سمیه آباده، سارا جمالی، فاطمه صفری، زهرا توکلی، باران رفیعی، معصومه اسدی، شمیم نوری، فاطمه غفاری، حدیث ارمغان، آرام رفیعی، سوگل قیصر، هستیا درخشانی، آیسودا عابدی، مهدیس زارعی، کژال ربیعی، مبینا جلال هر روز ساعت 18 در سالن استاد سمندریان این تماشاخانه به روی صحنه می‌رود.

اخبار کوتاه حوزه تئاتر و سینما  / درخشش آخرین ساخته جیمز کامرون و ثبت یک رکورد در فروش جهانی!

علاقه‌مندان جهت پیش خرید بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سامانه‌ی تیوال یا وب‌سایت تماشاخانه‌ی ایران‌شهر مراجعه نمایند.

آغاز اکران فیلم « ملاقات خصوصی » از ۱۴ دی ماه

اکران فیلم «ملاقات خصوصی» با ثبت قرارداد در شورای صنفی نمایش از ۱۴ دی‌ماه آغاز می‌شود.

«ملاقلات خصوصی» اولین ساخته امید شمس است که به تهیه‌کنندگی امیر بنان سال گذشته در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و از فیلم‌های پرمخاطب جشنواره بود.

قرارداد این فیلم در شورای صنفی نمایش ثبت شده و طبق تایید شورا و دست‌اندرکاران فیلم، سرانجام «ملاقلات خصوصی» پس از یک وقفه نسبتا طولانی از روز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه روی پرده می‌رود.  پیش‌تر گمانه‌زنی‌ها براین بود که این فیلم از ابتدای پاییز امسال اکران می‌شود.  

اخبار کوتاه حوزه تئاتر و سینما  / درخشش آخرین ساخته جیمز کامرون و ثبت یک رکورد در فروش جهانی!

در «ملاقات خصوصی» هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار نقش‌های اصلی را ایفا کرده‌اند و در کنار آن‌ها ریما رامین‌فر،  رؤیا تیموریان،  سیاوش چراغی‌پور،  نادر فلاح و شیرین آقاکاشی از دیگر بازیگران هستند.

در هفته‌های گذشته شنیده می‌شد که علاوه بر «ملاقات خصوصی»، رایزنی‌هایی برای رفع مشکل برخی فیلم‌ها از جمله «چپ راست» نیز در حال انجام است تا با اکران فیلم‌هایی که برای مخاطب جذابیت بیشتری دارند، گیشه سینما به روز‌های پررونق تابستان برگردد، اما فعلا خبری از وضعیت نهایی این فیلم نیست.  

امضای تفاهم‌نامه میان جشنواره بین المللی «فیلم۱۰۰» و انجمن سینمای جوانان ایران

 نشست امضای تفاهم‌نامه میان سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ و انجمن سینمای جوانان ایران با حضور حمیدرضا جعفریان رییس شورای سیاست‌گذاری جشنواره و رییس سازمان سینمایی سوره، یوسف منصوری دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ و مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان روز گذشته ۱۱ دی ماه در سالن کنفرانس سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

یوسف منصوری دبیر سیزدهمین دوره جشنواره «فیلم۱۰۰» پیرامون امضای تفاهم‌نامه و مفاد آن گفت: به لطف خدا و همراهی آقای آذرپندار و همکارانشان در انجمن سینمای جوانان، امروز تفاهم‌نامه‌ای را امضا خواهیم کرد تا جریان حرکت علاقه مندان به حوزه فیلمسازی که در گام‌های نخست رسیدن به هدفشان قرار دارند، پس از برگزاری جشنواره فیلم ۱۰۰ نیز متوقف نشود.

اخبار کوتاه حوزه تئاتر و سینما  / درخشش آخرین ساخته جیمز کامرون و ثبت یک رکورد در فروش جهانی!

دیر انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به اینکه با توجه به اشتراک اهداف انجمن سینمای جوانان و جشنواره، علاقه‌مند به تقویت و تداوم جشنواره «فیلم۱۰۰» هستیم، اضافه کرد: با تلاش‌های آقای یوسف منصوری و حمایت‌های آقای جعفریان امیدواریم که جشنواره پررونقی را رقم بزنیم و در همین راستا تصمیم به این همکاری مشترک گرفتیم. امیدواریم نفع امضای این تفاهم‌نامه به جریان فیلمسازی جوانان نوظهور در کشور برسد و به رونق و بهتر دیده شدن استعدادهای حاضر در جشنواره کمک کند. همچنین امیدوارم جشنواره ۱۰۰ تقویم ثابت خود را پیدا کرده و هرساله برگزار شود، تا افراد زیادی فیلم بسازند و به کشف استعداد دانشجویان و افراد تازه نفس کمک کند و ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

این مدیر سینمایی در پایان گفت: ما با جشنواره‌های دیگری هم تعاملات این چنینی داشتیم؛ ولی جشنواره «فیلم ۱۰۰» به این دلیل آنکه با هدف شناخت استعدادها که وظیفه ذاتی انجمن است، برگزار می‌شود، پرداخت به آن برای ما جدی‌تر است و امیدواریم در موعد مقرر برگزاری این رویداد، اتفاقات خوبی را رقم بزند.

سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی «فیلم ۱۰۰» به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره ۹تا ۱۲ اسفند برگزار خواهد شد.

شرایط بحرانی ستاره هالیوودی پس از تصادف

«جرمی رنر» بازیگر آمریکایی نامزد جایزه اسکار پس از تصادف در حین برف‌روبی، در شرایط بحرانی اما پایدار قرار دارد.

سخنگوی این ستاره هالیوودی تائید کرد که وضعیت سلامتی «جرمی رنر» در وضعیت بحرانی اما پایدار است و جراحات او ناشی از تصادفی است که در حین حرکت با ماشین برف روبی رخ داده است.

ددلاین گزارش داده که «رنر» پس از وقوع تصادف با هواپیما به بیمارستان منتقل شده است.

اخبار کوتاه حوزه تئاتر و سینما  / درخشش آخرین ساخته جیمز کامرون و ثبت یک رکورد در فروش جهانی!

این بازیگر ۵۱ ساله در طول دوران بازیگری خود برای بازی در فیلم های «هرت لاکر» و «شهر» نامزد دریافت جایزه اسکار شده است و همچنین به خاطر بازی در نقش ابرقهرمان «کلینت بارتون» معروف به هاوکی در فیلم‌های مارول و برای بازی در مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» به شهرت رسیده است.

«ثور» (۲۰۱۱)، «انتقام‌جویان» (۲۰۱۲)، «انتقام‌جویان: عصر اولتران» (۲۰۱۵)، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (۲۰۱۶)، «انتقام‌جویان: پایان بازی» (۲۰۱۹) «ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح» (۲۰۱۱)، «میراث بورن» (۲۰۱۲)، «هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر» (۲۰۱۳)، «حقه‌بازی آمریکایی »(۲۰۱۳)، «ماموریت: غیرممکن - ملت یاغی» (۲۰۱۵) و «ورود» (۲۰۱۶) از جمله دیگر فیلم‌های سینمایی «جرمی رنر» هستند.

«جرمی رنر» دارای مزرعه‌ای در بالای دریاچه تاهو در کوه‌های سیرا نوادا است، منطقه ای که در شب سال نو با طوفان زمستانی که شاهد قطع برق ۳۵ هزار خانه بود، گرفتار شد. بخش اعظم ایالات متحده در هفته گذشته تحت تاثیر کولاک قرن قرار گرفته است و حداقل ۶۰ نفر در سراسر کشور جان خود را از دست داده اند.

در ۱۳ دسامبر، این بازیگر عکسی از برف در این منطقه در توییتر به اشتراک گذاشت و نوشت: «بارش برف دریاچه تاهو شوخی نیست».

«جرمی رنر» قرار است در فصل دوم سریال «شهردار کینگستاون» ظاهر شود که پخش آن از دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار