شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ : ۰۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
یوسف باپیری از اجرای نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» و برپایی «کارگاه شکسپیر» در تالار قشقایی خبر داد.

دیباچه:

سرپرست گروه تئاتر "تازه" که گروهش قرار است سال آینده براساس برنامه جدید تالار قشقایی پروژه‌ای را اجرا کند، در این‌باره توضیح داد:‌ طبق فراخوانی که سال گذشته برای سالن قشقایی منتشر شد، دو نکته یعنی گروه‌محوری و پروژه‌محوری برای ما حائز اهمیت بود و بر آن اساس پروژه‌ای را طراحی کردیم و برنامه‌ریزی می‌کنیم تا زمانی را سال آینده برای اجرایی کردن طرح خود در اختیار بگیریم.

دیباچه-هوتن شکیبا


او با اشاره به برنامه‌ای که در مدت دو هفته قرار است هر گروه در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر از صبح تا شب اجرا کند، گفت:‌ مقدمات پروژه‌ای که در نظر گرفته‌ایم به حدود چهارماه برنامه‌ریزی نیاز دارد و در آن قرار است کارگاهی را با محوریت شکسپیر و فراخوانی که برای حضور تعدادی کارگردان جوان و خلاق و نیز اساتید این رشته ارائه خواهیم کرد، برگزار کنیم.

باپیری توضیح داد: با توجه به اینکه اجرای آثار شکسپیر در ایران در سطح دانشگاه و تئاتر حرفه‌ای بسیار زیاد بوده به دنبال این هستیم تا چگونگی آشنایی ایرانیان با آثار شکسپیر و نگاه کارگردانان ایرانی به آن‌ها را بررسی کنیم. در واقع از آنجا که پیش از انقلاب تعداد اجراهای محدودی از آثار شکسپیر در ایران به صحنه رفته بود تلاش می‌کنیم تا نگاهی را که ایرانیان از گذشته به شکسپیر داشته‌اند تا اجراهای جدید به نحوی بررسی کنیم.

دیباچه-ستاره پسیانی


این کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه رویکرد این پروژه پژوهشی است افزود: کارگردان‌هایی که در مدت چند ماه اجرای پروژه ما حضور خواهند داشت، چگونگی نگاه خود را به صحنه‌هایی از آثار شکسپیر که مشخص خواهند شد مکتوب می‌کنند و پس از آن در نشست‌هایی که با حضور مخاطبان عادی نیز برگزار خواهد شد نتایج به دست آمده به بحث گذاشته خواهد شد.

ایسنا نوشت: باپیری با بیان اینکه در نتیجه این بررسی‌ها می‌توان به شکل جدیدی از اجرای آثار شکسپیر دست یافت، گفت:‌ در بخش دیگری از پروژه‌ای که در سالن قشقایی اجرا می‌کنیم نمایش «پرده سوم، صحنه چهارم» را به صحنه خواهیم برد. این نمایش که خوانشی از نمایشنامه «هملت» است سال گذشته در جشنواره سنگاپور اجرا شد و حالا قرار است شکل متفاوت‌تری از آن در تالار قشقایی با بازی هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به صحنه رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار