پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار : ۴۵ : ۱۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
کاظم هژیر آزاد  بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو دیباچه مطرح کرد

به گزارش دیباچه ، « کاظم هژیر آزاد » بازیگر سینما و تلویزیون که به گفته خودش  علاقه مند به بازی در نقش های پر چالش و حسی است و این شبها نیزبا سریال "بی همگان" به کارگردانی بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی و تهیه کنندگی مهران مهام، از رسانه ملی با مخاطب در ارتباط است می گوید: مجموعه "بی همگان" ترویج صبر ومقاومت در برابر سختی های مسیر زندگی است؛ همچنین این مجموعه که با نگاهی به مشکلات روزمره به روی آنتن رفته سعی دارد نگاهی متفاوت به چالش هایی که بویژه جوانان این روزها در مسیر زندگی با آن مواجه می شوند داشته باشد.

کاظم هژیر آزاد بازیگر مجموعه "بی همگان" در گفت و گو با دیباچه افزود: "بی همگان" قصه ای عاشقانه است که در کنار روایت ماجراهای روزمره، اتفاقات و معضلات پیش روی جوانان امروزی، درطیف های مختلف اجتماعی وطبقاتی را به تصویر می کشد، به این معنی که در هرگروه اجتماعی،انواع آدم ها با مختصات فکری و عقیدتی زندگی می‌کنند که گاه افکار و عقایدشان به تناسب زیستی، طبقاتی و فرهنگی متناقض و در تضاداست.این تضاد به تبع مشکلات و معضلاتی را بین آنها بوجود می آورد. به طور کل می توانم برای تایید این مدعا وضعیت مراجعه ی دادگاه‌های جرایم عدیده را مثال بزنم که تازه این قصه نمونه ی تلطیف شده ی آن است. عوامل مهم این تلطیف خانواده قاسم است که از طبقه متوسط جامعه هستند.

نقش‌هایی که پیچش و چالش‌های حسی روانی دارند را می‌پسندم!


وی در پاسخ به اینکه این مجموعه را میتوان ادای دینی به مقاومت، استواری و موفقیت در مسیر سختی های زندگی دانست، افزود: بله می توان دانست چرا که در قصه ی « بی همگان » ، صبر و شکیبایی اصولی، امید به زندگی و مقاومت در مقابل شدائد زندگی وجستجوی راهی برای حل آگاهانه وجود دارد. مسیری که خانواده ی قاسم پیش می گیرند راهی است متعادل و عاقلانه.

البته مهم ترین شاخصه قصه آن است که به روح آدم ها راه یابد و درونشان را کشف کند همچنین ماجرای بی همگان سعی دارد پیچش مو ی درونی آنها را به تماشاچی نشان دهد نه ظاهر مو را و دومین شاخصه این مجموعه، تلاش دو کار گردان و تهیه کننده ی موفق و کاربلد و انتخاب بازیگرانی که هم به لحاظ ظاهر و هم از نظر تجربه ی کاری و زندگی شخصی با شخصیت های قصه توافق نسبتا کامل داشت و باور کردنی بود.

هژیرآزاد بیان کرد:همه ی ژانر های هنری درام، اگر درست و با اصول مدیوم تلویزیون نوشته شوند آرزوی هر بازیگری است که بخواهد در آن پروژه بازی کند. به شخصه نقش هایی را که دارای پیچش و چالش های حسی و روانی گسترده ای است را بیشتر می پسندم ولی در هر صورت من در این مدیومها انتخاب شونده هستم ولی منتهای سعی ام را می کنم که کارگردان از کارم راضی باشد.

بازیگر مجموعه "مختارنامه" و "معمای شاه"درباره فعالیت جدید خود گفت: در حال حاضربا یکی از کارگردانان بنام احمد معظمی راجع به پروژه ای صحبت کرده ایم و از کلیت داستان در یک نشست تا حدودی مطلع شده ام و برایم مهم و جالب است که با این کار گردان هم تجربه ای کاری داشته باشم . متاسفانه کار با برادر ایشان، محمود معظمی معلق و یا منتفی شد هرچند به تعداد روزهایی که کارکردم دستمزدم را پرداخت کردند.

هژیرآزاد گفت:مخاطب تلویزیون طیف وسیعی از مردم را در بر می‌گیرد که دارای سلیقه ها و عقاید متفاوتی هستند بنابراین مراعات همه ی این سلیقه ها و راضی نگاه داشتنشان کار بسیار مشکلی است. و این ویژگی کار نویسندگان را ده برابر مشکلتر می کند. آنها مرتب باید برای رضای فلان طیف و فلان واقعه نوشته شان را جرح و تعدیل کنند، در خواسته ها و نظرات خود تجدید نظر کنند و گذشته از اینها در هنگام تدوین اثر،هم به خاطر مصالحی راضی به حذف قسمتی یا قسمت‌هایی از کار شوند که برایشان خوشایند نیست.

گفت و گو از : دینا محمدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲