جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۵۴ : ۱۶ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱
گفتگو «دیباچه» با «امیر پذیرفته» کارگردان فیلم «اندورا»

«امیر پذیرفته» کارگردان فیلم «اندورا» که در بخش داستانی سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه حضو داشت درخصوص ارزیابی جشنواره و تنوع ژانر گفت: امسال تنوع ژانر از یک شعار عبور کرده بود، من تصور می‌کردم فقط در حد یک شعار باشد، اما خداروشکر وقتی آثاری که امسال حضور داشتند را تماشا کردم به چشم دیدم که تنوع وجود داشت و این مسئله بسیار لذت بخش بود به دلیل اینکه با ژانر‌ها و دکوپاژ‌های مختلف آشنا می‌شویم و می‌آموزیم و از تجربیات دیگران استفاده می‌کنیم و هم حالمان بهتر می‌شود.

او افزود: آثاری که امسال حضور داشتند کار‌های خوبی بودند، تعدادی از آن‌ها را را بسیار دوست داشتم و به هر حال ۵ داور وجود دارند که آن‌ها آثار را انتخاب می‌کنند و برایشان تصمیم می‌گیرند شاید اگر ۵ نفر دیگر داور بودند اتفاق دیگری میفتاد به هرحال کمی بحث سلیقه هم وجود دارد، اما من شخصا چند اثر را بسیار زیاد دوست داشتم که رأی بسیاری هم داشتند.

تنوع ژانر در جشنواره از یک شعار عبور کرده بود!

پذیرفته درپاسخ به این سوال که آیا به مسئلع داوری نقد دارد گفت: از این مسئله گذشته است و دیگر نقدی ندارم. حقیقتا با احتمال زیاد تصور می‌کردم که در بخش فیلمبرداری جایزه برای ما باشد به دلیل اینکه تصویر برداری چنین کاری در این شرایط به خصوص با شیوه و تکنیکی که ما انجام دادیم بسیار سخت است، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد ومن از این بابت بسیار ناراحت شدم و بسیار امیدوار بودم که این جایزه را ببریم که متاسفانه نشد.

کارگردان فیلم کوتاه «اندورا» در ادامه درخصوص عدم همراهی تعدادی از فیلمسازان برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد: اگر در مورد این مسئله صحبتی نکنم بهتر است، چون به هر حال یک مسئله‌ی شخصی است و باید به نظر یکدیگر احترام بگذاریم همانظور که ما به نظر دوستان احترام می‌گذاریم آن‌ها هم باید به نظر ما احترام بگذارند.

او درباره‌ی استقبال از جشنواره خاطر نشان کرد: حقیقتا به غیر از سانس اول که از نظر زمانی مناسب نبود و همچنین روز اول که همیشه به اصطلاح هنوز گرمای زیادی ندارد، از روز دوم به بعد سانس‌ها پر از مخاطب بود و حتی بعضی از افراد بر روی زمین می‌نشستند.

امیر پذیرفته در پایان درخصوص فیلمش و جایزه‌ای که کسب کرده است اظهار داشت: من از روز اول که شروع کردم زمانی که دوستانم از من درباره‌ی کار می‌پرسیدند همیشه می‌گفتم که شخصا راضی هستم، الهی که مخاطب هم راضی باشد همچنین از فیدبک‌هایی که میگرفتم به جرأت می‌توانم بگویم ۹۰% افراد کار را دوست داشتند و با آن ارتباط گرفته بودند و از این بابت بسیار خوشحالم و کسانی هم که کار را دوست نداشتند بر ما ببخشند، امیدوارم که در سال‌های آینده بتوانم کاری بسازم که آن‌ها هم دوست داشته باشند.

گفت و گو از : سوگل امیری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار