جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ : ۱۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱

هادی نوری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «تکه ای از تو» که در بخش داستانی سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه حضور داشت درخصوص جشنواره و ارزیابی آن به خبرنگار دیباچه گفت : در جشنواره امسال تنوع ژانر وجود داشت ولی به لحاظ اینکه متاثر از اتفاقات اخیر بود مانند سال های گذشته گرم نبود اما درخصوص خود جشنواره با قضاوت ها و خروجی هایی که برای برندگان درنظرگرفته شد مشکل داشتم، درست است که فیلم «تکه ای از تو» سه جایزه گرفته است اما این فیلم با فاصله بهترین فیلم جشنواره سی و نهم از نگاه منتقدین بود. البته تبریک می گویم به فیلمم که پر از احساس است  و تمام همکارانم که برگ زرین گرفتند، در چندین رشته از جمله کارگردانی نامزد شدیم اما باید در بخش بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم هم دیده می شد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

«تکه‌ای از تو» با اختلاف بهترین فیلم جشنواره سی و نهم بود / همیشه این مسئله در من وجود داشته که بسازم و خلق کنم و امید داشته باشم

هادی نوری در ادامه به  موضوع عدم همراهی تعدادی از فیلمسازان برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه اشاره کرد و گفت : خیلی نمی خواهم وارد این مسئله شوم چون به نظرم این موضوع  یک تصمیم شخصی است که هرکس برای فیلمش در مواجهه با اتفاقات اجتماعی می گیرد اما شخصا از نظر من یک فیلمساز همیشه باید بسازد و آنچه که به لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می داند را در اثرش عرضه کند. این مسئله بسیار برایم مهم است و فکر می کنم تا همیشه این مسئله در من وجود داشته باشد که بسازم و خلق کنم و امید داشته باشم.

کارگردان فیلم «تکه ای از تو» درخصوص این فیلم و سه جایزه ای که کسب کرده است بیان کرد: فیلم من بهترین فیلم جشنواره از نگاه منتقدین بود و متاسفانه به دلیل حضور حداقلی مخاطب حرفه ای سینما مجالی پیدا شد تا فیلم هایی شبیه به سینمای بدنه مورد توجه مخاطب قرار بگیرد اما حقش خیلی بیشتر از آن چیزی بود که کاندید شد و جایزه گرفت. فیلم من به عنوان یک فیلم مستقل دربرابر فیلمی قرار گرفت که با حمایت ارگان های دولتی با بودجه نامحدود ساخته شده و جایزه گرفته و دیده شده و این عین بی عدالتی برای من فیلمساز مستقل است که در رقابت با فیلمساز دولتی قرار گیرم که بدون محدودیت و با آرامش کامل فیلمسازی می کند و این آفت بزرگ سینمای فیلم کوتاه ما است که بودجه های کلان برای افرادی خاص از سمت دولت تامین می شود تا فیلم کوتاه ساخته شود.

«تکه‌ای از تو» با اختلاف بهترین فیلم جشنواره سی و نهم بود / همیشه این مسئله در من وجود داشته که بسازم و خلق کنم و امید داشته باشم

نوری درباره ی استقبال از جشنواره خاطر نشان کرد: به نظرم جشنواره آن گرمای همیشگی را طبیعتا نداشته است به واسطه ی این که آن قشر و مخاطب حرفه ای سینما حضور حداقلی داشت و این صد درصد فضای جشنواره را تحت  تاثیر قرار می دهد.

گفت و گو از : سوگل امیری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار