پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳  |  Thursday, 28 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ : ۱۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱

زهرا فرود: "کمیل سوهانی" تهیه کننده مسابقه "کهکشان" با بیان اینکه  این برنامه با بهره گیری از تکنولوژی "ای آر"و "وی آر"(ویدئو چک) اولین مسابقه ای است که در رسانه ملی و درکشور با این فرمت به روز تهیه شده می گوید: این مسابقه با ترکیب نمایش و رئالیتی سبک نوینی را در عرصه تولید مسابقات تلویزیونی رقم خواهد زد و در ساخت "کهکشان" هیچگونه کپی برداری از برنامه های داخلی وخارجی صورت نگرفته است.

کهکشان با ترکیب رئالیتی و نمایش ، اتفاقی نو در عرصه مسابقات تلویزیونی  /  اولین برنامه تلویزیونی دارای تکنولوژی

"کمیل سوهانی" تهیه کننده فصل دوم برنامه "کهکشان" به خبرنگار دیباچه گفت: این سری از مسابقه "کهکشان "به لحاظ سطح روایت، کارگردانی و دکور تغییرات جدی دارد و بازی ها به سمت جذاب تر شدن سوق یافته اند، روایت‌ها ساده تر شدند و همچنین با همکاری "مجید رستگار" کارگردان این فصل از کهکشان" سعی کردیم فضای کارگردانی را از حالت استاتیک به سمت دینامیک ببریم و نیز تنش و اتفاقات صحنه را در حین پخش برنامه، به مخاطبان نیز منتقل کنیم تا آنها هم بتوانند در لمس هیجانات و حتی بروزکنش و واکنش های شرکت کنندگان نسبت به شرایط مسابقه سهیم باشند.

او افزود: از آنجا که فضا و روایت این سری از "کهکشان" در بستر روایت های متفاوت شکل گرفته، تمهیداتی اتخاذ شد تا در عرصه اجرا نیز تغییراتی انجام شود ؛یعنی این بار به جای اینکه مجری در صحنه مسابقه حضور یابد و شرکت کننده ها را به سمت اتاق بازی هدایت و راهنمایی کند در نظر گرفته شد کسی که اجرای برنامه ها را برعهده دارد،از اتاق فرمان هدایت کننده باشد. بنابراین بر حسب این تغییر تصمیم گرفته شد بعد از اجرای "نیما فلاح" در فصل اول، این بار سکان اجرای "کهکشان" در دستان سپند امیرسلیمانی قرار گیرد.

"سوهانی" اظهار داشت: این مسابقه با ترکیبی از نمایش و رئالیتی به تولید رسید که کار سختی بود، اما به طور کل "کهکشان" پرهزینه ترین مسابقه تلویزیونی نیست زیرا از برآورد مالی و بودجه مسابقه های دیگر مطلع هستیم و این برنامه با اینکه دارای دکوری بزرگ است و برای ساخت آن از تلاش بیش از ۲۰ پیمانکار بهره گرفته شد، باز به لحاظ
اقتصادی با هزینه کمتری نسبت به سایر مسابقات تلویزیونی به تولید رسید.

"فاطمه دلاوری" عضو تیم طراحی و سردبیر مسابقه" کهکشان" گفت: به طور حتم این مسابقه ، تکنولوژیک ترین مسابقه تلویزیونی است و تنها مسابقه تلویزیونی به حساب می آید که ضمن تنوع لوکیش، شاید اولین مسابقه ای در ایران باشد که نمایش و مسابقه با یکدیگر ترکیب شده و ژانر متفاوتی را ایجاد کرده اند و نیز نخستین مسابقه‌ای به حساب می‌آید که مبتنی بر "ای آر" و "وی آر" (ویدئو چک) تولید شده و به طور کل در  این برنامه  از تکنولوژی کینِکت و مبحث اپلیکیشن نیز بهره بردیم که همه اینها "کهکشان "را به مسابقه ای مبدل می کند که با تکنولوژی ، با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی گره می خورد.

کهکشان با ترکیب رئالیتی و نمایش ، اتفاقی نو در عرصه مسابقات تلویزیونی  /  اولین برنامه تلویزیونی دارای تکنولوژی

همچنین "مجید رستگار" کارگردان این مسابقه تلویزیونی به خبرنگار دیباچه گفت : کارگردانی و تولید این کار پروسه سختی بود ،چون به شخصه باید سه فضای مختلف را همزمان مدیریت می کردم ،یک جا باید از نقش آفرینان بازی می گرفتم ، از سوی دیگر به "سپند امیرسلیمانی" که در لوکیشن دیگری مستقربود توجه می نمودم و همچنین توأم با این دو مورد باید به مدیریت مسابقه را نیز بدست می گرفتم . از این رو به جرأت می گویم "کهکشان "از پیچیده ترین کارهایی محسوب می شود که طی ۲۰ سال تجربه کاری، در پروژه های تلویزیونی داشته‌ام.

"بهرادرضا زاده" مدیر تولید و جانشین تهیه کننده مسابقه "کهکشان" بیان کرد: مبنای اولیه طراحی مسابقه "کهکشان" برپایه کتابی با عنوان" ایران در چهار کهکشان ارتباطی" به قلم "دکتر محسنیان راد" پی ریزی شد و ما در این مسابقه ۴کهکشان داریم که هر کدام از آنها دارای ۳ اتاق بازی و یک اتاق میزبان هستند و در هر قسمت مخاطب با۶ اتاق مواجه می‌شود و اسامی این اتاق ها به ترتیب "کارستان، دژ"، "سیاه چاله"، "درخت جادو"، "ادبستان"، "کابوس"، "سردبیر"، "چاپخانه"،" دیدستان"، "خانوم جون" ،"موسیقی"،" تلفنخانه و "سروستان" است.

همچنین از ویژگیهای این مسابقه آن است که به جای قالب بودن اطلاعات عمومی، به میزان و سطح مهارت فیزیکی، سرعت و هوش شرکت کننده ها بها داده می شود.

" رضازاده " افزود : همچنین در این فصل از "کهکشان" علی رغم سری قبل که بیشتر بازی ها و چالش ها بر مبنای ارتباطات شکل گرفته بود، سعی کردیم فضای فانتزی و سرگرمی را نیز به مبحث ارتباطات بیفزاییم تا فضای مسابقه را ضمن مهیج نمودن بیشتر،سخت تر کنیم .

"عباس نیک نفس" مدیر بازی های مسابقه "کهکشان" ادامه داد: در فصل جدید سعی کردیم اتفاقات محیطی را برای شرکت کننده و توامان برای بیننده گسترده تر کنیم مثلاً یک عنکبوت داریم که مقابل شرکت کنندگان با تنیدن تار موانع ایجاد می کند.

*لازم به ذکر است در این مسابقه بازیگرانی چون "فریبا ترکاشوند" در نقش "خانم جون"، "اصغر حیدری" در نقش "رسانا"، "کیمیا گیلانی" در نقش روزنامه نگار کهکشان، "علیرضا دانشگر" در نقش" مزاحم و ضد تاریخ" و "علی کاظمی" در نقش فضانورد به ایفای نقش پرداخته اند*

"اصغر حیدری" بازیگر نقش رسانا به خبرنگار دیباچه گفت: در مسابقه "کهکشان" نقش شخصیتی به نام رسانا که فرزند "خانم جون" است را ایفا می کنم،او یک تعمیرکار ناشی است و هنوز با سیستم سنتی کار می کند و نتوانسته خود را به روز کند .رسانا در این مسابقه رپ می خواند.

"علی کاظمی" بازیگر نقش فضانورد نیز به خبرنگار دیباچه افزود : در مسابقه کهکشان کاراکتر گل اندام را برعهده دارم که بیشتر دغدغه خوردن دارد ولی مهمترین دغدغه اش محیط زیست است. این شخصیت در پایان هر بازی یک پیام اخلاقی از محیط زیست را ارائه می دهد که امیدوارم مثمر ثمر باشد و در کل "کهکشان" اولین کاری بود که من به صورت آیتم در یک مسابقه انجام دادم و در ابتدا فکر میکردم کار سبک و راحتی است اما چه بگویم که پوستم کنده شد.

گفتنی است این مسابقه در فضای متعلق به دوره های قاجاری ،مشروطه و... ضبط شده و انتهای آن با کشف رمز از سوی شرکت کنندگان، مخاطبان با مبحث یا شغلی مرتبط با تاریخ و فرهنگ ایران زمین مواجه می‌شوند که سبقه ای از آن مورد ،به طور مختصر توسط مجری برنامه روایت می شود.

کهکشان با ترکیب رئالیتی و نمایش ، اتفاقی نو در عرصه مسابقات تلویزیونی  /  اولین برنامه تلویزیونی دارای تکنولوژی
همچنین تیتراژ دیدنی و جذاب این مسابقه نیز به صورت تلفیقی از سنت و مدرنیته به سمع ونظر بینندگان خواهد رسید .مسابقه "کهکشان "از روز جمعه ۶ آبان پخش خود را به صورت هفتگی در قالب ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه آغاز می کند و پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ۲۱ با اجرای سپند امیرسلیمانی از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.
" مجید رستگار" کارگردان "کهکشان" که پیش از این دوگانه "وضعیت زرد" تولید و روانه آنتن نموده بود هم اکنون از آغاز پیش تولید سری سوم این مجموعه خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲