سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 23 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۵ : ۱۷ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مجتبی صابری، مربی تنیس روی میز قهرمانی جهان در گفت‌وگو با "دیباچه"

مسابقات تیمی تنیس روی میز قهرمانی جهان در سال جاری میلادی در حالی به میزبانی چنگدو چین به پایان رسید که پرونده تیم‌های ملی تنیس روی میز مردان و بانوان ایران در این دوره از رقابت‌ها بدون کسب سهمیه المپیک در بخش تیمی بسته شد  تا نمایندگان کشورمان با دست خالی به کشور بازگردند. 

مجتبی صابری، مربی تنیس روی میز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی " دیباچه " در واکنش به عدم نتیجه گیری ملی‌پوشان و از دست رفتن سهمیه المپیک در بخش تیمی اظهار کرد : نتیجه خیلی بدی بود. هر چند بچه‌های ما نمایش خوبی داشتند ولی متاسفانه نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. اگر نتایج را دنبال کنید خواهید دید که حتی بازیها را با اختلاف خیلی نزدیک واگذار کردیم و اگر برعکس می‌شد الان جزو 16 تیم برتر دنیا بودیم. ما کنار تیم‌ نبودیم و از شرایط و آمادگی بچه‌ها اطلاعی نداریم ولی فرصت خوبی بود که از دست رفت، قرعه خوبی داشتیم و می‌توانستیم بهتر ظاهر شویم. 

وی در توضیح اینکه دلیل اصلی باخت ملی‌پوشان کشورمان چه بود، گفت: از دید من بچه‌ها به مشکلات روحی باختند. نوشاد عالمیان خیلی خوب ظاهر شد و امیرحسین هدایی بسیار مناسب بازی کرد ولی به نظرم عدم آمادگی روحی باعث شد نتوانند آن نتیجه مورد انتظار را بگیرند. حتی توانایی بردن ژاپن را هم داشتیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. 

این کارشناس پینگ پنگ در ادامه تاکید کرد: از تیم بانوان انتظار زیادی نداشتیم، بخش بانوان شرایط سختی داشت و انتظاری وجود نداشت، اما در بخش آقایان قرعه خوبی داشتیم که می‌توانستیم صعود کنیم ولی بیاییم شرایط قبل از مسابقات را هم در نظر بگیریم اکثر تیم‌ها در دنیا در طول سال اعزام‌های زیادی دارند و در مسابقات مختلفی حاضر می‌شوند ولی ورزشکاران ما در همه رشته‌ها کمتر شرایط حضور در مسابقات را پیدا می‌کنند. طبیعی است ورزشکاری که کمتر در وضعیت بازی قرار بگیرد در لحظات حساس ممکن است نتواند موفق ظاهر شود. ما حتی در المپیک توکیو هم به این ضعف تیم باختیم. 

ملی‌پوشان انگیزه‌ای برای آینده ندارند/ در مسابقات جهانی به مشکلات روحی باختیم

مجتبی صابری در ادامه گفت‌وگو با "دیباچه" با اشاره به شرایط سخت تنیس روی میز ایران برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: ببیند بچه‌های ما بخاطر عدم اعزام در طول سال آنهم به دلیل بودجه محدود انگیزه‌ای برای آینده ندارند، سهمیه ما در بخش تیمی که از دست رفت ولی با توجه به رنک خوب بچه‌ها در بخش انفرادی حتما یک سهمیه را می‌توانیم کسب کنیم. مسابقات جهانی در بخش انفرادی سال آینده برگزار خواهد شد که اگر به دنبال جبران هستیم از حالا باید برنامه‌ریزی کنیم.   

وی افزود: تنیس روی میز ایران طی ادوار گذشته بازی های المپیک حضور ثابت و همیشگی در این بازی ها داشته بنابراین هنوز هم این شانس را داریم که بتوانیم در المپیک پاریس نیز نماینده داشته باشیم.

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

برچسب ها: تنیس روی میز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار