جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۱ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

حامد ملک محمدی، مربی سابق تیم‌ملی جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی "دیباچه"درخصوص عملکرد تیم‌ملی در پنجمین دوره بازی‌های کشور‌های اسلامی اظهار داشت: از نظر ظاهری که مشخص است دیگر آن چه که عیان است چه حاجت به بیان است؛ ۱۴ نفر رفتند و هر ۱۴ نفر حذف شدند. اتفاقا برخلاف آنچه که مطرح می‌شود هم (که سه سال در هیچ رویدادی شرکت نکردیم) اخیرا هم در تورنمنت بغداد مبارزه کردند و هم در مسابقات روسیه شرکت کردند، بنابراین خیلی هم بدون تمرین و مسابقه در بازی‌ها حاضر نشدند. بازی‌های کشور‌های اسلامی از لحاظ سطح کیفی آنقدر رویداد دشوار و مهمی نیست بنابراین با این روند آماده سازی که تیم سپری کرد همه چیز برای نتیجه بهتر از این کافی بود.
وی افزود : به هرحال من نظرم این است که جودو شرایط خوبی ندارد. مدام هم نمی‌شود گفت بچه‌ها مقصر بودند. البته ملی‌پوشان هم بی تقصیر نیستند، چون مواردی که می‌بینند را نمی‌گویند و یا به وضع موجود اعتراض نمی‌کنند. فدراسیون تلاش می‌کند مدام نتایج ضعیف خود را پشت اعتقاد‌ها و آرمان‌ها پنهان کند. روزی حسین رضا زاده هم در وزنه برداری با تیکه به اعتقاداتش و گفتن یا ابوالفضل در مسابقات شرکت می‌کرد و، چون در کنار این اعتقاد روند آماده سازی خوبی هم داشت با روحیه گرفتن از اعتقادات خود موفق هم می‌شد. ولی ما در جودو اعتقاداتمان را فقط در یک نمایش اجرا می‌کنیم و هیچ برنامه‌ای برای آماده سازی نداریم.

سوءمدیریت در جودو حرف اول را می زند / کسب نتیجه ضعیف از جودو ایران پذیرفتنی نیست

ملی‌پوش سابق جودو در پاسخ به این پرسش که مهمترین ضعف فعلی جودو در چیست؟ بیان کرد:  اولین ضعفی که در جودوی ایران می‌بینیم سوء مدیریت است. از بالا ببینید وقتی که یک مدیر به حق انتخاب نشود و یا انتخاب شود و کارش را درست انجام ندهد این ناکارآمدی به ترتیب در سایر سطوح فدراسیون هم به چشم خواهد خورد. درست است که تعلیق هم بی‌اثر در تضعیف جودو نبوده، ولی کاش میراسماعیلی برنامه‌ریزی بهتری در جهت آماده سازی تیم انجام می‌داد.
ملک محمدی ادامه داد:حاج یوسفی سالهاست در کنار جودو هست و  در مقاطعی هم موثر واقع شده، ولی حالا دیگر نمی‌تواند مانند گذشته باشد ما این همه مربی و ورزشکار جوان و تحصیلکرده داریم چرا از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم؟ ما انتظار نداشتیم جودو در قونیه شاهکار کند، ولی کسب این نتیجه کاملا ضعیف هم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
مربی سابق تیم‌ملی در پایان درخصوص آینده جودو ایران نیز گفت: نمی‌دانم دقیقا چه بگویم تنها چیزی که داریم امید است. اینکه می‌بینید ما توانستیم در بازی‌های کشور‌های اسلامی شرکت کنیم به این خاطر است که این مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی نیست. 


انتهای پیام//  

گفتگو از:  فریبا جلیل خانی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار