جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت و گو با دیباچه مطرح کرد

علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون درخصوص سریال «آتش سرد» به خبرنگار دیباچه گفت: سریال «آتش سرد» سریالی مناسبتی نیست اما پخش آن به ماه محرم رسیده است ،از طرفی موضوع این سریال برگرفته شده از آموزه های دینی ما است که در آن به بیان پایمال نکردن حقوق مردم می پردازیم. حق طلبی و یتیم نوازی از مسائلی است که در این سریال روایت می شود. سریال «آتش سرد» ملودرام اجتماعی و خانوادگی است.
وی افزود: این سریال خط قرمز ها و یا آموزش هایی ندارد که برای مخاطبانی با سنین کم نامناسب باشد و یا آن ها را دچار بحران کند. این سریال در سی قسمت چهل و دو دقیقه ای تولید شده که قرار است از 22 مرداد ماه هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش شود.

«آتش سرد» سریالی برگرفته از آموزه‌های دینی است/سینمای خانگی ضربه مهلکی به صنعت فیلم وارد می‌کند
مهام با اشاره به انتخاب بازیگران سریال «آتش سرد» بیان کرد: انتخاب بازیگران سریال به صورت تعاملی میان من و کارگردان اثر صورت گرفت، برای نمونه برای نقش محسن که پرویز فلاحی پور آن را ایفا می کند، هفت الی هشت بازیگر را انتخاب کردیم که برخی مشغول کار و برخی شرایط کرونا اجازه کار به آن ها نداد , بنابراین بر اساس کاراکترها بازیگران سریال را انتخاب و به شبکه معرفی کردیم.
مهام درخصوص نگارش فیلمنامه «آتش سرد» گفت: محسن سرتیپی و نازنین فرخلو نویسندگان این سریال هستند که حدود یک سال روی آن کار کردند و زمان تولید سریال نادر برهانی مرند و مهدی میرباقری بازنویسی نهایی آن را انجام دادند.
تهیه کننده سریال «بازی نقاب ها» با اشاره به اعتماد به نسل جوان و کار کردن با آن ها خاطر نشان کرد: سریال «آتش سرد» نخستین تجربه تلویزیونی رضا ابوفاضلی است البته او تله فیلم های بسیاری را کارگردانی کرده که این نشان دهنده اعتماد ما به کارگردان های تازه کار است . ما باید به جوان ها اعتماد کنیم زیرا به ما هم اعتماد شده است. البته سازمان صدا و سیما هم باید در این اعتماد ما را همراهی کند , نسل جوان فکر و ایده های جدیدی دارد که این ایده ها کارها را نو می کند.
مهام درخصوص حضور کارگردان ها و تهیه کننده های تلویزیونی در سریال های نمایش خانگی بیان کرد: سینمای خانگی ،سینمای نوپایی است که قدمش را اشتباه برداشته البته این سینما از جهتی برای صنعت فیلم مفید بوده و از جهتی دیگر ضربه مهلکی به این صنعت وارد کرده ؛ این ضربه هم فرهنگی و هم اقتصادی است. سینمای خانگی در ابتدا اینگونه نبود اما با گذشت زمان شاهد ضربه های آن به بدنه سینما شدیم و تاثیرات منفی سریال ها را در فرهنگ خود می بینیم. درست است که سریالی مانند «یاغی» نوجوانان و جوانان را جذب ورزش کشتی کرده اما به همان اندازه فرهنگ های غلط مانند تتو را باب کرده است که این تتو نه به عنوان زیبایی بلکه به عنوان مظهر یاغی گری و لات بازی مورد توجه قرار گرفته که واقعا نمی توانیم با بچه هایمان به تماشای آن بنشینیم.هر چند که سینمای خانگی سن قانونی تعیین می کند اما تاثیرات منفی آن غیرقابل انکار است.
او ادامه داد: در شبکه نمایش خانگی دستمزد های نجومی و باور نکردنی برای بازیگران درنظر گرفته شده و همین موضوع سبب می شود تا  بازیگران با دستمزدهای منطقی در سینما و تلویزیون کار نکنند. امیدوارم هرچه زودتر جلوی این فسادها گرفته و به راه درست هدایت شود زیرا جامعه به این شبکه خانگی نیاز دارد.

 

گفت و گو از : مینا قنبری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار