پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ : ۱۱ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران نوین (تیم ب) در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد

محمدرضا اسلامی گفت: بچه‌های ما از پیش‌ برنده وارد زمین شدند، چرا که اردن در گروه خود بازی‌های ضعیفی ارائه داده بود و تیم منظم و یکدست نشان نمی‌داد.

«محمدرضا اسلامی» سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران نوین در رابطه با کیفیت مسابقات کاپ آسیا که با قهرمانی استرالیا همراه شد، به خبرنگار دیباچه گفت: طبق روال دوره‌های گذشته برخی کشور‌ها با تیم‌ اصلی و برخی با تیم سایه خود حضور پیدا کردند تا برای بازی‌های بزرگ‌تر آماده شوند. در این دوره نیز استرالیا و نیوزلند تیم‌های دوم خود را برای کسب تجربه فرستاده بودند که استرالیا با تیم دوم خود قهرمان این دوره شد.

وی ادامه داد: اما از لحاظ سطح کیفی، مسابقات با کیفیتی بود حتی تیم‌های دوم نیز بسکتبال با کیفیتی را ارائه می‌کردند.

اسلامی در ارتباط با ناکامی تیم ملی ایران در کسب قهرمانی نیز اظهار داشت: بعد از شروع به کار سرمربی جدید تیم‌ملی، روند تیم یک‌ روند صعودی بود و شرایط تیم ما بازی به بازی بهتر شد. اما در مورد بازی با اردن باید بگویم سورپرایز اتفاق افتاد. دلیل آن را هم این مسئله می‌دانم که بچه‌های ما از پیش‌ برنده وارد زمین شدند، چرا که اردن در گروه خود بازی‌های ضعیفی ارائه داده بود و تیم منظم و یکدست نشان نمی‌داد. همه این عوامل باعث شد شروع خوبی در بازی نداشته باشیم و شروع بد ما اردن را تا لحظات حساس، در بازی نگه‌ داشت و زمانی که توپ‌های ما به سبد ننشست، اردن با روحیه مضاعف نبض بازی را در دست گرفت و پیروز شد.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاقات در بازی با اردن نمی‌افتاد؛ یقین داشتم که تیم ما قهرمان مسابقات می‌شد.

این مربی سرشناس بسکتبال در ارتباط با کیفیت فنی تیم‌هایی مثل استرالیا و لبنان و اردن نسبت‌ به تیم ملی‌مان تاکید کرد: بازی‌ها با سیدبندی مشخص می‌شود. برخی تیم‌ها در اندازه تیم ما نبودند و همچنین برخی تیم‌ها بر خلاف آن‌چه که انتظار می‌رفت و جایگاه رنکینگ آن‌ها نشان می‌داد به‌ مراتب تیم‌های بهتری بودند. باید به یاد داشته‌ باشیم هر کشوری در این مسابقات که نه سهمیه جهانی دارد و نه سهمیه المپیک، با اهداف خاص خود حاضر می‌شود.

اسلامی در مورد مسیر بسکتبال کشورمان نیز اظهار داشت: با برنامه‌ریزی که برای تیم‌ ملی شده‌ است و با توجه به جلساتی که در حضور آقای «داوری» و کادر فنی تیم بزرگسالان و تیم‌ملی نوین با یکدیگر داشتیم، مسیر را صعودی و امیدوارکننده می‌بینم. قطعا باید از نظر مالی و پشتوانه مادی وزارت و کمیته ملی المپیک کمک کنند تا این مسیر که بسکتبال ما مشغول پوست‌ اندازی است، کامل شده و بتوانیم در آینده نتایج این برنامه‌ریزی‌ها را در تیم‌های ملی ببینیم.

انتهای پیام/

گفت و گو از : مجتبی بیگلری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳