جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۴۲ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

دینا محمدی: نغمه مراد آبادی تحصیلکرده رشته موسیقی در مقطع کارشناسی است که از سال ۸۸ با ارکسترا به صورت جدی وارد عرصه موسیقی شد؛ او از سن ۵ سالگی علاقه مند به هنر موسیقی بوده و به صورت حرفه ای از ۱۳ سالگی در عرصه آموزش سه تار وارد شد . او که رشته کامپیوتر خوانده و سپس تحصیل در دانشکده موسیقی را به صورت جدی و آکادمیک شروع نموده، علاوه بر رشته سه تار، ساز تار هم آموزش دیده است. او میگوید از آنجا که در کنسرت فریدون آسرایی، با ساز تار وارد بند موسیقی پاپ شدم، من نیز به نوبه خود تلاش کردم تا این ساز را هرچه بیشتر وارد عرصه موسیقی پاپ نمایم و امیدوارم این عملکرد روز به روز در حوزه موسیقی بیشتر شود.

من خود را یک بلاگر در عرصه موسیقی میدانم / در فضای مجازی سعی کردم زندگی یک نوازنده را به مردم نشان دهم / عرصه موسیقی سنتی آن چنان فعال نیست

نغمه مراد آبادی نوازنده تار در گفت و گو با دیباچه گفت: تار، یکی از بهترین، اصیل ترین و خوش صدا ترین ساز های اصیل ایرانی است که‌ حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد و در موسیقی اصیل ایرانی تار نقش مهم و پررنگی دارد ولی در موسیقی پاپ جایگاه ساز تار، آنقدر پررنگ نبوده چراکه تعصباتی وجود داشته که نوازندگان در ژانر پاپ بخواهند این ساز را وارد کنند که به نظرم جایش خالی بود.

نغمه آبادی بیان کرد: در حدود ۵۰ سال پیش در موسیقی پاپ که خوانندگان و آهنگسازان به نامی حضور داشتند، ما ساز های ایرانی داشتیم اما امروزه روز با وجود تعصبات، وجود ساز های ایرانی در موسیقی پاپ کمرنگ شده و جایگاه ویژه ای ندارد.

کلا موسیقی در کشور مهجور شده و به آن بهایی داده نمی شود و متاسفانه روز به روز با افت بیشتری روبرو شده و همچنین در این مقوله پلی بک های بیشتر روز به روز با صدای فالش تر وارد موسیقی ما شده و خیلی طبيعی است که موسیقی چندان به آن بها داده نمی شود؛ همچنین در این زمینه علی قمصری و پورناظریان که سعی داشتند جوانان را با موسیقی سنتی بیشتر آشنا کنند نیز مورد نقد قرار گرفتند و حتی در این زمینه اجازه ندادند موسیقی رشد و پیشرفت کند.

نوازنده برجسته تار و سه تار اظهار داشت: موسیقی پاپ از استیج های زیادی برخوردار است اما عرصه موسیقی سنتی آن چنان فعال نیست و از کنسرت های زیادی برخوردار نمی باشد ،بنابراین بعد از سالیان سال با اجرای کنسرت همایون شجریان که با استقبال خوبی نیز برخوردار شد، توانستیم موسيقی سنتی که به آن نام موسيقي کلاسیک ایرانی می‌نهم را احیا کنیم، چراکه در این موسیقی ساز های زهی وجود دارد و به صورت ارکسترال اجرا میشود و این اتفاق خوب در عرصه موسیقی محسوب می شود.

من خود را یک بلاگر در عرصه موسیقی میدانم / در فضای مجازی سعی کردم زندگی یک نوازنده را به مردم نشان دهم / عرصه موسیقی سنتی آن چنان فعال نیست

من سال ۹۰ وارد گروه پاپ شدم و سپس با فریدون آسرایی و دکتر صابری کار کردم بیشترین لذتی که بردم، ساز ایرانی را در این ژانر وارد کردم چراکه مخاطب موسیقی پاپ بیشتر از سنتی بوده و مردم با این ساز ها کمتر آشنایی دارند و من سعی کردم مردم با این ساز بیشتر آشنا شوند.

مراد آبادی در ادامه گفت: من در گروه آقای آسرایی ساز میزدم و این خود برای مردم جذابیت داشت و با ورود من به صحنه و با زدن اولین مضراب به ساز ، با صدای جیغ و تشویق و .. همراه بود و بازخوردهایی که از مردم در فضای مجازی داشتم این بود که ساز ایرانی در کنسرت پاپ، برایشان جذاب بود.

همچنین من در این ژانر فعالیت می‌کنم و تعصبی در ساز ندارم و هر پیشنهادی از هر خواننده عزیزی داشته باشم می‌پذیرم و سعی میکنم کار خود را به نحو احسن انجام دهم.

این نوازنده جوان یادآور شد: بودن در کنار مسعود صادقلو را دوست دارم و از این بابت افتخار میکنم که در کنار این خواننده و گروه حرفه ای اش ساز میزنم،گروهی که با دل و جان در این عرصه فعالیت می‌کنند، بنابراین خوش شانس هستم که این گروه به بنده پیشنهاد شد و توانستم در کنار آن ها حدود ۱۲ سانس را در تهران اجرا کنم و از این بابت بسیار خرسندم.

بازخورد خوبی از سوی مردم دریافت کردم و زمانی که روی استیج حضور داشتم و تمام دوربین ها به سمت من گرفته شده بود، چون من یک خانم هستم و عملکرد هایم زیر ذربین هست سعی کردم در روی استیج هنگام نواختن سل و ساز مواردی را رعایت نمایم که همه این ها، پروسه سختی  بود به هر حال خوشحالم که این اتفاق افتاد و من بازخورد ها را به تهیه کننده و جناب صادقلو انتقال دادم .

وی افزود: گروهی را با عنوان "کلاژ" سرپرستی میکنم و به دلیل مشغله های کاری، ۴ نفر از تیم من در گروه سهراب پاکزاد مَشغول به فعالیت شدند، همچنین فعلا نمیتوانم کنار هم تیمی هایم فعالیت داشته باشم‌. 

من خود را یک بلاگر در عرصه موسیقی میدانم / در فضای مجازی سعی کردم زندگی یک نوازنده را به مردم نشان دهم / عرصه موسیقی سنتی آن چنان فعال نیست

مرادآبادی در پایان خاطرنشان کرد : بازیگری را دوست ندارم، ترجیح میدهم در دنیای موسیقی باشم چراکه تمام زندگی ام محسوب می‌شود به گونه ای که بدون آن نمیتوانم زندگی کنم. البته من خود را یک بلاگر در عرصه موسیقی میدانم بنابراین سعی دارم در فضای مجازی به نوبه خود موسیقی را به مردم ارائه دهم و زندگی موسیقایی را به مردم نشان دهم وهمین طور اینکه یک نوازنده از این راه امرار معاش می‌کند چطورزندگی خود را سپری می نماید همچنین بنده در این عرصه هنرجو دارم و تدریس هم میکنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار