پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۴۴ : ۲۰ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه ، علیرضا زرین‌دست مدیر فیلمبرداری آثاری چون «بی پولی»، «کفش هایم کو؟»، «خون شد» و... که در سال‌های گذشته سابقه حضور در هیئت معرفی نماینده ایران به اسکار را داشته است، درخصوص اسکار ۲۰۲۳ و گزینه های امیدوار کننده به نکاتی اشاره کرد که در ادامه می خوانید : 
علیرضا زرین‌دست مدیر فیلمبرداری سینما و تلویزیون درخصوص انتخاب نماینده ایران در اسکار گفت: فیلم های مناسبی برای انتخاب و شرکت در اسکار داریم و امیدوارم که از بین آن ها مناسب ترین فیلم انتخاب و فرستاده شود. زمانی که من در این بخش داور بودم افرادی بر روی فیلمی اصرار و تمایل داشتند، که آن را به اسکار بفرستیم باوجود اینکه اغلب داورانی که حضور داشتند موافق این مسئله نبودند اما آن فیلم را انتخاب و به اسکار فرستادند، امیدوارم که امسال این انتخاب منصفانه و مناسب باشد.

فیلم های مناسبی برای انتخاب و شرکت در اسکار داریم / موقعیت مهدی در اسکار مورد توجه قرار نمیگیرد / با سکانس هایی  از فیلم « قهرمان» ارتباط برقرار نکردم

او درخصوص فیلم برادران لیلا و شانس موفقیتش اظهار داشت: من فیلم «برادران لیلا» را نگاه نکرده ام، فقط تیزرهای آن را دیده ام اما فیلم «قهرمان» آقای فرهادی را نگاه کرده ام و از نظر کارگردانی، فیلمنامه، بازی ها و پایان، بسیار فیلم خوب و درجه یکی است البته من کاری ندارم که آقای فرهادی چه موقعیتی در سیستم اجتماعی دارد، فیلم اش فیلم درخشانی است اما با سکانس هایی که ازین فیلم دیده ام نتوانستم ارتباط برقرار کنم به دلیل اینکه سکانس های کوتاهی بود و نمیتوانم آن را قضاوت کنم، اما از میان فیلم ها، برادران لیلا هم میتواند در کنار گزینه های دیگر باشد و به نظر فیلم خوبی میاید.

زرین دست درخصوص شایعات برای ارسال فیلم «موقعیت مهدی» به اسکار تصریح کرد: به طور کلی تصور نمیکنم اگر برای اسکار انتخاب شود موفقیتی کسب کند و می دانیم که مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

این مدیر فیلمبرداری درخصوص اهمیت موفقیت در اسکار در سینمای ایران گفت: اهمیت در اسکار به مواردی برمی گردد که اصلا در کشور ما وجود ندارد. در آمریکا فیلم هایی به اسکار و بخش مسابقه می روند، دیده می شوند که تهیه کنندگان برای تبلیغات پول های زیادی خرج می کنند، مهمانی های گسترده ای برگزار می‌کنند تا فیلمشان به مرحله ی جایزه بردن برسدو من به شخصه زمانی که در آمریکا بودم شاهد این مسئله بودم به همین علت اگر بخواهیم قضاوت مطلوب کنیم، درواقع ما چنین روابطی را در جهت حمایت از فیلم هایمان نداریم در نتیجه فیلم ها خود باید ارزش های ویژه ای داشته باشند و به تنهایی بجنگد و بتواند خود را به دریافت اسکار برساند.

گفت و گو از : سوگل امیری

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳