جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ : ۱۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۱

سمیه سادات موسوی : سالهاست زمزمه ی وقوع زلزله در تهران، در گوش مردم این شهر شنیده می شود و این حس نگرانی همیشه همراه این شهر و مردمانش است که اگر در تهران این حادثه اتفاق بیافتد چه خواهد شد؟! با شنیدن وقوع زلزله در سایر شهرها هم چون زلزله اخیر در هرمزگان، تن مردم پایتخت را چون زلزله می لرزاند که وقوع این حادثه در پایتخت چه سرانجامی خواهد داشت؟! و به راستی آیا مسئولین هم نگرانند و در این باره چاره ای اندیشیده اند؟!

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ ساخت و سازها در تهران، می‌بایست مطابق با طرح تفضیلی باشد و نباید اجازه تخلف دهیم که این بر عهده شهرداری ها است که نظارت مضاعف داشته باشند.

وقوع زلزله در تهران به سبب بلند مرتبه سازی و تراکم زیاد جمعیت، تلفات زیادی در پی دارد / ساخت ساختمان‌های جدید مطابق با آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار دیباچه گفت: در شهر تهران ترکیبی از بافت های فرسوده و بافت های دیگر داریم و به سبب اینکه بافت های فرسوده در تهران زیاد است در صورت وقوع زلزله،به این بافت ها خسارت بیشتری وارد می شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت:به علت بلند مرتبه سازی، تراکم زیاد جمعیت در تهران، در صورت وقوع زلزله هم به واسطه تخریب و همین طور به سبب سخت شدن دسترسی ها، خسارات و احتمال افزایش تلفات انسانی بیشتر است.
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت ساختمان های جدید متناسب با آیین نامه 2800 زلزله است تصریح کرد:سازمان نظام مهندسی ساختمان هایی که جدید و قانونی ساخته می‌شوند، جواز دارند و نظام مهندسی بر آنها نظارت می‌کند، قطعا در آن بحث زلزله لحاظ شده و متناسب با آیین نامه 2800 زلزله است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو گسل مهم تهران افزود:ساختمان هایی که در پهنه این گسل ها قرار دارند قطعا آسیب پذیری بیشتری خواهند داشت.
وی اظهار داشت:مسئولیت حوادثی هم چون زلزله، با سازمان مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی، دفتر تدوین مقررات است و می‌بایست برای اینگونه حوادث برنامه ریزی کنند. 
وی با اشاره به دستگاه های پیش بینی و هشدار افزود: وجود این دستگاه ها بسیار مهم است . نه تنها در وقوع حادثه ای چون زلزله بلکه در سایر حوادت هم چون سیل، طوفان باید این اطمینان را داشته باشیم که درست عمل می‌کنند و به موقع هشدار می‌دهند که مردم بتوانند در فرصتی که دارند از منطقه خطر دور شوند و یکی از وظایف مهم سازمان مدیریت بحران رصد کردن دائم دستگاه های پیش بینی و هشدار است.

وقوع زلزله در تهران به سبب بلند مرتبه سازی و تراکم زیاد جمعیت، تلفات زیادی در پی دارد / ساخت ساختمان‌های جدید مطابق با آیین نامه ۲۸۰۰ زلزله

شاکری در پاسخ به این سوال که آیا می‌شود ساخت و ساز ها را در تهران مدیریت کرد تصریح کرد:ساخت و سازها می‌بایست متناسب با طرح تفصیلی ساخته شود و نباید اجازه دهیم که تخلف شود و این بر عهده شهرداری ها است که نظارت مضاعف داشته باشند که تخلف از قوانین ساخت و ساز رخ ندهد که متاسفانه متخلفین زیاد هستند و حجم انبوهی از این پرونده ها به ماده 100 ارجاع داده می‌شود. به این علت، مجلس در این موضوع ورود کرده و اصلاح ماده 100 قانون شهرداری ها را انجام داده و به زودی در صحن مطرح می شود.

عصو کمیسیون عمران در پایان خاطر نشان کرد:استفاده از ظرفیت قانون ساخت یک میلیون مسکن در سال، می‌تواند به خوبی در اصلاح بافت های فرسوده کمک کننده باشد و تا جایی که بنده اطلاع دارم در این موضوع ورود شده که بتوانند پلاک های بیشتری از بافت های فرسوده اصلاح شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲