شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Saturday, 20 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ : ۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ

به گزارش دیباچه ، فیلم سینمایی «برادران لیلا» در اولین حضور بین‌المللی پس از رونمایی در جشنواره فیلم کن، در جشنواره فیلم مونیخ آلمان به روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی که در بخش رقابتی هفتاد و پنجمین جشنواره کن رونمایی شد و در نهایت جایزه بهترین فیلم بخش اصلی این رویداد را از نگاه هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) کسب کرد، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه «Cinemaster» جشنواره فیلم مونیخ آلمان به نمایش گذاشته خواهد شد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ تا اجرای

در خلاصه داستان فیلم «برادران لیلا» آمده است: لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و زیر بار بدهی‌ خُرد می‌شوند.لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد. در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می شود که پدرشان اسماعیل، مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است. او این میراث را به عنوان یک پیشنهاد برای تبدیل شدن به پدرسالار جدید قبیله، بالاترین افتخار در سنت ایرانی، نگه داشته است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده‌ای می‌شود که از پیش نیز شکننده بود. با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می‌کند.

ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی، محمد علیمحمدی، نیره محمدی و مهدی حسینی‌نیا بازیگران این فیلم هستند و کمپانی فرانسوی «Wild Bunch» نیز بخش بین‌المللی این فیلم بر بر عهده دارد.

جشنواره فیلم مونیخ که در سال ۲۰۲۰ به صورت آنلاین و در سال ۲۰۲۱ به کاهش تعداد فیلم‌های و عمدتا به صورت مجازی برگزار شد، برای نخستین بار از آغاز همه‌گیری کرونا با فهرست کامل فیلم‌ها و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی امسال با نمایش فیلم «کورساژ» ساخته ماری کروتزر افتتاح خواهد شد و چند فیلم دیگر از جشنواره کن شامل «آرامش» به کارگردانی آلبرت سرا، «هشت کوه» ساخته مشترک شارلوت واندرمیرش و فلیکس فن گرونینگن برنده جایزه هیات داوران کن و «دلال» ساخته جدید هیروکازو کوریدا برنده جایزه بهترین بازیگر کن نیز در کنار «برادران لیلا» در بخش مسابقه اصلی به نمایش گذاشته خواهند شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ از تاریخ ۲۳ ژوئن تا ۲ جولای (۲ تا ۱۱ تیر) در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

چند چهره ایرانی در بین هیات داوران جایزه «پلی میان مرزها» 

بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پالم‌اسپرینگز» از ۲۱ ژوئن در مرکز فرهنگی پالم اسپرینگ در کالیفرنیا شروع به کار می‌کند و «کیلی بجر» «سوزان مورگان کوپر»، «مت فرو»، «ریچل اومیرا»، «جیمز آلمر» به همراه آرامه اعتمادی، حسن تهرانی و هرمان فرحی به عنوان داوران جایزه «پلی میان مرزها» در این رویداد سینمایی انتخاب شدند.

فیلم‌های جشنواره پالم اسپرینگز از روز بیست و یکم تا بیست و هفتم ژوئن (۱۱ خرداد تا ۶ تیر) برای علاقه‌مندان به صورت حضوری و از یکم تا دهم جولای (۱۰ تا ۱۹تیر) در آمریکا نمایش مجازی خواهد داشت.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ تا اجرای

جایزه مستقل «پلی میان مرزها» توسط وب‌سایت سینمای بدون مرز و هر ساله در ده جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم پالم‌اسپرینگز اعطا می‌شود. این جایزه، که پانزده سال سابقه دارد و به بزرگانی چون آندره وایدا و اصغر فرهادی اهدا شده، به بهترین فیلمی اعطا می‌شود که بتواند تصویری از بهم نزدیک شدن مردم جهان ارائه دهد که با دریافت جایزه نقدی به ارزش ۲۵۰۰ دلار همراه خواهد شد.

چه خبر از اجرای نمایش «عنوان موقت: براش» ؟

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «عنوان موقت: براش» با نویسندگی مشترک کیوان سررشته و زهرا محسنی، براساس ایده‌ای از نرگس هاشم‌پور و رمان "Ab jetzt ist Ruhe" اثر ماریون براش، با کارگردانی نرگس هاشم‌پور به زودی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ تا اجرای

در این نمایش بازیگرانی چون اصغر پیران، فربد فرهنگ، سینا بالاهنگ و ندا جبرئیلی به ایفای نقش می‌پردازند.

از عوامل اجرایی این نمایش می‌توان به مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر، طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراح لباس: ندا نصر، طراح نور: رشدی علی‌جی، طراح صدا: کاوه عابدین، طراح‌ حرکت: مصطفی شبخوان، طراح پوستر: جواد آتشباری، گروه کارگردانی: مهران عشریه، مائده بهرامی، احسان شاکری، پویا فرخنده کلام‌قدیم، دستیار طراح صحنه: نازگل مهرانی، ویدیوآرتیست: علی کاظمی، روابط عمومی و تبلیغات: امیر قالیچی، محتوای تبلیغاتی: سجاد داغستانی و عکاس: پرتو جغتائی اشاره کرد.

  پیش فروش این نمایش به زودی در سایت تیوال آغاز می‌شود.

اجرای "یک شنبه غم انگیز" در تماشاخانه شانو

نمایش "یک شنبه غم انگیز" کاری از گروه سکویا متشکل از بچه های افغانستان و ایران دوشنبه 23 خرداد در تماشاخانه شانو میزبان عکاسان و هنرمندان است.
 گروه سکویا متشکل از بچه های افغانستانی و ایران است که این گروه یکی از اهدافش به دور از نژاد پرستی می باشد و هیچ حد و مرزی ندارد.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ تا اجرای
موضوع نمایش "یک شنبه غم انگیز" نیز حوادث پس از جنگ جهانی دوم را در فرانسه به تصویر می کشد و اتفاقاتی که در انتظار کودکانی که به سن قانونی رسیده اند و حالا باید نوانخانه را ترک کنند....

همچنین "یک شنبه غم انگیز" با همکاری ایران و افغانستان برای ترویج فرهنگ دوستی روی صحنه رفته است.
امیرحسین سوری، یونس نیکو، رسول عابدی، علی محبی، سارا رضایی، صابر جزلانیان و بهار مولایی بازیگران این اثر هستند.
سیدمحمد یحیی پورطراح نور وصدا، حامد دانشورطراح پوستر و عکاس، الهه ابطحی طراح گریم،شیدا مختاری منشی صحنه و دستیار صدا، سارا رضایی دستیار کارگردان، طراح لباس و بهار مولایی دستیار کارگردان، طراح دکور و صحنه و زهرا سیف اله آهی روابط عمومی را بر عهده دارد.
نمایش "یک شنبه غم انگیز" از یکشنبه ۸ تا 24 خرداد هر روز ساعت 19 به مدت 50 دقیقه در تماشا خانه شانو واقع در تهران, خیابان وصال شیرازی ,خیابان طالقانی،کوچه فرهنگ(بهنام) روی صحنه می رود.
هدیه ی گروه سکویا به علاقه مندان تئاتری که توان پرداخت بلیط را ندارند بلیط نیم بها و رایگان می باشد و علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر و تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

اما تامپسون در حال بررسی تاثیر حکم دادگاه امبر هرد و جانی دپ بر جنبش«  می‌تو »  است

بازیگر فیلم «کروئلا» در مصاحبه ای با رادیو بی‌بی‌سی 4 که روز پنجشنبه منتشر شد، نظر خود را در مورد آینده می‌تو MeToo (جنبشی برای کمک به بازماندگان خشونت جنسی و سوء استفاده ‌ها با به اشتراک گذاشتن داستان‌های خود) را بیان کرد، پس از آنکه یک هیئت منصفه هفت نفره دپ 59 ساله و هرد 36 ساله را درمورد افترا به یکدیگر گناهکار دانستند ، اما هفته گذشته با حکم صادره عمدتاً در کنار جانی دپ ایستادند.

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ تا اجرای

تامپسون، 63 ساله، توضیح داد: «یکی از مسائل مهمی که در این مورد وجود دارد، شهرت است و اینکه چگونه به افراد مشهور رفتار و نگاه متفاوتی می‌شود. جنبش MeToo قرار نیست از خط خارج شود، اما برای اینکه از ریل خارج نشود، ما فقط باید به صحبت کردن ادامه دهیم. ما باید به صحبت ادامه دهیم و اجازه ندهیم که بخاطر پرونده دو چهره بسیار بسیار مشهور جنبش منحرف شود .»
او ادامه داد: «پرونده ای که دو طرف ماجرا آنقدر معروف هستند، نماینده جنبش می‌تو نیست. و بسیار اهمیت دارد که به خاطر داشته باشیم ، این حرکت - که در مورد مهربانی انسان است و بسیار ساده است، و واقعاً بسیار پیچیده شده است - نمی تواند و نباید توسط یک پرونده از مسیرش خارج شود.»

این بازیگر بریتانیایی در گذشته حمایت خود را از جنبش می‌تو نشان داده بود. در سال 2019، مجله پیپل تأیید کرد که تامپسون پس از استخدام جان لستر ،رئیس سابق پیکسار لستر در کمپانی اسکای دنس که با اتهامات سوء رفتار جنسی مواجه شده بود، از صداپیشگی یک پروژه اسکای دنس کناره گیری کرد.

فیلمبرداری اثر تازه ام.نایت شیامالان به پایان رسید

می گویند فیلمبرداری در 20 آوریل آغاز شده بودو جزئیات بیشتری از فیلم شیامالان به طور رسمی منتشر نشده است جز آنکه بازیگرانش دیو باتیستا، روپرت گرینت و نیکی آموکا برد است. اما در اینترنت چنین خلاصه داستانی برای فیلم نوشته شده است:

اخبار کوتاه سینما و تئاتر / از حضور نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی در مونیخ تا اجرای
خلاصه داستان درباره دو مرد است که یک آخر هفته را به همراه دختر خوانده‌شان در یک کابین سپری می‌کنند که ناگهان توسط گروهی از افراد مرموز (باتیستا، گرینت، نیکی) مورد حمله قرار می‌گیرند. این گروه می‌گویند که آنها رویاهایی دیده ‌ند که به آنها گوشزد شده یا یکی از مردان یا دخترشان باید کشته شود وگرنه آخرالزمان اتفاق می‌افتد و دنیا به پایان می‌رسد. و باید یکی از مردان یا دختر دست به قتل دیگری بزند. آیا این افراد دیوانه هستند یا حرف‌شان واقعیت دارد و باید برای جلوگیری از آخرالزمان قتل فداکارانه انجام بدهند؟

«به کابین تقه بزنید» قرار است در تاریخ 3 فوریه 2023 به نمایش درآید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار