پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 25 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۴۶ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش دیباچه، بر اساس مذاکرات انجام شده قرار بود تیم‌ملی والیبال زنان ایران اواخر خرداد ماه سال جاری ،  دو بازی دوستانه مقابل مکزیک و کانادا برگزار کند، این دیدارهای تدارکاتی قرار بود به میزبانی ونکوور کانادا برگزار شود اما در نهایت سفر ملی‌پوشان ایران به دلیل حواشی به وجود آمده سیاسی لغو شد.
مریم هاشمی، سرمربی سابق تیم‌ملی والیبال زنان ایران در این رابطه به خبرنگار ورزشی ""دیباچه" گفت: همیشه معتقد هستم بازی با هر تیمی به طور قطع می‌تواند به والیبال بانوان کشورمان کمک‌ کند. تیم‌های اروپایی هم سطح فنی بالایی دارند و اتفاقا گزینه مناسبی برای انجام بازی دوستانه محسوب می‌شوند اما در زمان مناسب‌اش، به اعتقاد من ما ابتدا باید خودمان را در بخش آسیا تقویت کنیم و در مراحل بعدی به فکر توسعه در سطح جهانی باشیم. برای پیشرفت مسیر باید پله‌ به پله طی شود. از دید من فدراسیون هم به دلیل شرایط سخت اخذ ویزا و اتفاقاتی که پیشتر برای تیم‌ملی فوتبال مان رخ داد تصمیم درستی گرفت. اما امیدوارم بازی‌های تدارکاتی بهتری جایگزین این دو بازی شود.

ابتدا باید خودمان را در بخش آسیا تقویت کنیم /  عدم حضورمان در کانادا تصمیم درستی بود / هیچ قدمی برای جوانگرایی در تیم ملی برداشته نمی‌شود
هاشمی با اشاره به نخستین حضور تیم‌ملی در مسابقات همبستگی‌های اسلامی اظهار داشت: شرکت در مسابقات مختلف اتفاق خوبی برای والیبال بانوان است. هر چقدر ما تجربه‌های بیشتری کسب کنیم و در مسابقات متفاوتی باشیم بیشتر نقاط ضعف و قوت‌مان را شناسایی خواهیم کرد. اینکه حالا تیم در بازیهای کشورهای اسلامی شرکت خواهد کرد بدون شک خوب است اما در حقیقت هیچگونه شناختی از تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت خواهند کرد، ندارم. زمانی که به عنوان بازیکن کنار تیم‌ملی بودم یک دوره از این مسابقات در ایران و یک دوره‌ هم در قطر برگزار شد، آن زمان مسابقات سطح کیفی بدی نداشت اما حالا سالها گذشته است و اطلاعات دقیقی از تیم‌های حاضر ندارم. اما چون قرار است که تیم‌های ایران در غالب یک کاروان عازم بازیها شوند از حیث انگیزه اتفاقات خوبی را برای ملی‌پوشان رقم خواهد زد.
او با گلایه از عدم جوانگرایی در تیم‌‌ملی والیبال گفت: سالهاست که نیاز به جوانگرایی در تیم‌ملی احساس می‌شود اما هرگز قدمی برای انجام این عمل برداشته نمی‌شود. برخی حالا تیم بانوان را با بخش آقایان مقایسه می‌کنند که شرایط در این دو تیم واقعا متفاوت است. ما در بخش مردان در همه این سالها به خوبی پشتوانه سازی کردیم، درحالی که این جریان را در حوزه بانوان نداشتیم. حالا هم یکباره نمی‌توان تیم را تغییر داد ولی بهتر است دیگر کم‌کم از ترکیب با تجربه‌ها و جوانها کنار هم استفاده کنیم.

ابتدا باید خودمان را در بخش آسیا تقویت کنیم /  عدم حضورمان در کانادا تصمیم درستی بود / هیچ قدمی برای جوانگرایی در تیم ملی برداشته نمی‌شود
کارشناس والیبال زنان با اشاره به حضور مربی ایتالیایی در کنار تیم‌ملی خاطر نشان کرد: استفاده از مربی خارجی خوب است. با شناختی هم که از کمپدلی دارم، می‌توانم بگویم که در صورت فرصت دادن به او می‌توانیم در آینده تیم بهتری نسبت به تیم فعلی داشته باشیم. البته به شرطی که این مربی حداقل سه یا چهار سال در کنار تیم‌ باشد.
هاشمی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا مربی‌های داخلی هم در صورت در اختیار داشتن زمان بیشتر می‌توانند کمکی به تیم‌ملی داشته باشند، گفت: ۱۰۰ درصد هر مربی که بتواند سالهای بیشتری را در کنار تیم باشد و هدایت تیم را به عهده بگیرد می‌تواند موفقیت خوبی را هم رقم بزند. اما ما هرگز این شرایط را نداشتیم که حتی یک مربی به مدت دو سال سرمربی تیم بماند. به هر شکل ما همیشه غریبه پرست هستیم، شاید این شرایط را برای مربی خارجی فراهم کنیم. 
انتهای پیام

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳