جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 19 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱

رامین ناصر نصیر بازیگر با سابقه سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در گفتگو با خبرنگار «دیباچه» گفت: در حال حاضر در نمایش «نصفه شبی» به کارگردانی کامران شهلایی ایفای نقش می‌کنم که در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود. نمایش «نصفه شبی» نمایشی کمدی و ساده است که اشاره‌هایی به نکات اجتماعی دارد و موضوع محوری آن درباره بخشنامه اداری است که برای یک استاد دانشگاه مسائلی را ایجاد می‌کند که روایتگر اتفاقات کمدی می‌شود.
ناصر نصیر با اشاره به فعالیت در عرصه تئاتر گفت: تقریبا هر سال یک تئاتر بازی می‌کنم. آخرین نمایش من در بهمن و اسفند ۹۹ به نام «گرگاس ها» بود که در تئاتر شهر به روی صحنه رفت. تئاتر برای هر بازیگری جذاب و ارتباط نفس به نفس با تماشاگر منحصر به فرد است که در هیچ هنر دیگری اتفاق نمی‌افتد. باید گفت کار‌های تصویری بازیگر را تنبل می‌کند بنابراین بازی در تئاتر برای هر بازیگری مفید است، زیرا باعث به روز شدن قابلیت‌ها و توانایی‌های هنرمند می‌شود، اما شرایط برای فعالیت در تئاتر دشوار بوده و این شرایط روز به روز هم سخت‌تر می‌شود بنابراین نمی‌توان به این هنر به دید شغل نگاه کرد، زیرا زندگی افراد با کار در تئاتر نمی‌چرخد، این روز‌ها هر هنرمندی که تئاتر کار می‌کند، با عشق به روی صحنه می‌آید.

کار‌های تصویری بازیگر را تنبل می‌کند / نمی‌توان به هنر تئاتر به دید شغل نگاه کرد / دولت به جای حمایت از تئاتر، از گروه‌های تئاتری اجاره دریافت می‌کند!
بازیگر سریال «شهرزاد» درخصوص انتخاب فیلمنامه‌ها خاطر نشان کرد: در تئاتر و کار‌های تصویری ژانر اثر،زیاد برای من فرقی ندارد، نکات دیگری در انتخاب نمایشنامه و فیلمنامه برای من مهم است مانند قابلیت‌های نقش و امکاناتی که برای ارائه آثار جدید در اختیار من قرار می‌دهد تا حوزه‌های جدیدی را با ایفای نقش نشان دهم. از طرفی چالش برانگیز بودن نقش‌ها و تاثیر اجتماعی که در ذهن مخاطب می‌گذارد برای من اولویت است و در مراحل بعدی کارگردان و گروه تولید برای من اهمیت پیدا می‌کند.
« ناصر نصیر » درخصوص شرایط حاکم بر تئاتر بیان کرد: شرایط کنونی تئاتر بسیار اسفناک است و همه چیز درجهت نابوی تئاتر پیش می‌رود. پیش از این هم به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر تئاتر بسیاری از گونه‌های نمایشی را از دست داده بودیم و اکنون بسیاری از گروه‌ها به دنبال موضوع و بازیگرانی هستند که در فضای تئاتر با شکست مالی مواجه نشوند، همین سبب می‌شود تا به دنبال نمایش‌های کمدی، ولی از نوع کمدی سبک بروند تا بتوانند تماشاگر را با خود همراه کنند. دیگر گونه‌های نمایش که جدی ترو تفکر برانگیز‌تر است و مخاطب خاص دارد، را از دست داده ایم. تئاتر هنری با سنت فرهنگی میان مردم است بنابراین نیاز به حمایت دارد و این حمایت وظیفه دولت‌ها است، اما این روز‌ها نه تنها حمایتی از تئاتر نمی‌شود بلکه سالن‌های دولتی از گروه‌ها اجاره دریافت می‌کنند. به هر حال تئاتر به حال خودش رها شده و همین سبب سقوط این هنر می‌شود.
ناصر نصیر درخصوص جدیدترین اثر تلویزیونی خود گفت: سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی را دارم که نیمه دوم سال پخش خواهد شد. این سریال در بستر تاریخی و بر اساس اتفاقاتی است که در جنبش مشروطه شیراز رخ می‌دهد، این سریال پروژه بزرگی بود که فیلمبرداری آن حدود سه سال طول کشید و حال مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد.
بازیگر سریال «کلبه عمو پورنگ» با اشاره به ایفای نقش‌های مختلف در ژانر کودک بیان کرد: ژانر کودک و نوجوان را بسیار دوست دارم و در این زمینه فعالیت‌های متعددی داشتم، فضای کار‌های کودک از پاک‌ترین فضا‌هایی است که کار کردم و با توجه به اینکه آلودگی‌های مختلف که سبب تجاری شدن آثار می‌شود، پروژه‌ها را تهدید می‌کند، اما این موارد در کار کودک دیده نمی‌شود. تجربه نشان داده که تماشاگران کودک بی واسطه و با معیار‌های مستقیم با آثار برخورد می‌کنند و هیچ عامل بیرونی در این روند تاثیر ندارد. تماشاگر کودک یک عمر با شما است و در سال‌های بعد هم کار‌های شما را دنبال می‌کند.
او با اشاره به اینکه متاسفانه آثار تولیدی در زمینه کودک و نوجوان بسیار کم و این موضوع اشکال بزرگی است، ادامه داد: آثار کودک در فضای خصوصی مانند سینما و تئاتر بار تجاری بسیار کمی دارد و کمتر محصولات پرفروش شده اند، در تلویزیون هم دلایل مختلفی دارد و کار‌های انجام شده موفقیت زیادی نداشتند. کار کودک و نوجوان بسیار دشوار است و روز به روز هم پیچیده‌تر می‌شود، زیرا ذهن کودکان با سرعت پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات جلو می‌رود و به راحتی نمی‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد، این موضوع نیاز به تکنیک دارد برای نمونه باید کودکان را جدی گرفت و به زبان خودشان صحبت کرد در غیر اینصورت در کار تولیدی موفق نخواهد نشد.

گفت و گو از : مینا قنبری

برچسب ها: رامین ناصر نصیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
مربی تیم والیبال بانوان سایپا در گفت و گو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تجربه بالای بازیکنان باعث قهرمانی تیم شد/ تیم قوی و جنگنده‌ای داشتیم

۱۲:۲۲  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگوی کمتر دیده شده دیباچه با زنده یاد رضا داوودنژاد و همسرش

غزل بدیعی همسر زنده یاد رضا داوودنژاد: به خاطر عشق، همیشه در کنار رضا بودم

۱۲:۲۰  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با کارگردان سریال «از سرنوشت»

« رضا داوودنژاد » در رفاقت، مرام و غافلگیری، دست به نقد بود!

۱۶:۳۲  -  ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی ووشو در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

هدف کسب بهترین نتیجه در آسیاست/ بدون تغییر ترکیب، راهی انتخابی جام جهانی خواهیم شد

۱۲:۰۸  -  ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پربازدیدها
آخرین اخبار