جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 26 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۶۷
تاریخ انتشار : ۴۱ : ۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

ذبیح الله پورشیب، کاپیتان تیم‌ملی کاراته درباره حواشی و چالش‌های به وجود آمده در این رشته پر افتخار، به خبرنگار ورزشی "دیباچه"  گفت:  هیچ رشته بی‌حاشیه‌ای نداریم. کاراته یک رشته پرجمعیت است بنابراین اگر گاها یکسری مسائل به وجود می‌آید طبیعی است و نمی‌توان اسم حاشیه را روی این موارد گذاشت. البته ورزش حرفه‌ای جدای از حاشیه هم نیست. اما مهمترین دغدغه ورزشکاران حرفه‌ای باید مبارزه با رقیب آنهم در میدان مسابقه باشد نه اینکه بخواهد یا خودش حاشیه سازی کند و یا با حواشی بجنگد. ورزشکار حرفه‌ای حرفهایش را در زمین مسابقه می‌زند.
دارنده مدال طلای جهان درخصوص شرایط اردوهای تیم‌ملی اینگونه توضیح داد:  خوشبختانه اردوهای تیم‌ملی نیز زیر نظر کادر فنی به مدت دو ماه است که کاملا منظم و با انگیزه پیگیری می‌شود. فدراسیون برنامه‌ریزی مناسبی تا به این لحظه داشته امیدوارم همین روند خوب تا اعزام تیم به مسابقات ادامه یابد.   

هیچ رشته‌ای بی‌حاشیه نیست/ کاش مسئولین به قول خود عمل کنند/ نگاه‌ها باید به کاراته همچنان المپیکی باشد 

« پورشیب »  در ادامه صحبت‌هایش با گلایه از عدم اعزام تیم‌ملی به مسابقات اظهار داشت: چند تورنمنت خوب را بعد از المپیک به دلایل مختلف از دست دادیم که واقعا برای ما اتفاق تلخی بود. اخیرا هم که دو رویداد مهم از جمله بازیهای آسیایی هانگژو و سپس مسابقات قهرمانی آسیا به تعویق افتاد که شوک بزرگی برای همه بود. اما امیدوارم که هر چه سریعتر برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای حضور در سایر مسابقات انجام شود.
وی افزود:  کاراته ایران در سالهای اخیر در مسابقات مختلف حاضر بوده و جایگاه مناسبی در سطح جهانی دارد. همه ما باید تلاش کنیم کاراته را دوباره به آن مسیر برگردانیم و آن جایگاه را حفظ کنیم. هر چقدر بخواهیم حضور کمتری در مسابقات داشته باشیم روز‌به‌روز لطمه بیشتری به این رشته وارد خواهد شد.
قهرمان جهان خاطر نشان کرد: کاراته ایران در هر دو بخش مردان و زنان از سال ۲۰۱۸ یعنی همزمان با بازیهای آسیایی جاکارتا تا المپیک ۲۰۲۱ توکیو روزهای پر ترافیکی را از حیث تعداد شرکت در مسابقات پشت سر گذاشت. علت تمام موفقیت‌های به دست آمده نیز حضور بی‌شمار در همان تورنمنت‌ها متفاوت بود. بنابراین حالا هم اگر به دنبال حفظ جایگاه و حرکت رو به جلو هستیم قطعا باید دوباره نگاه ما به این رشته همان نگاه قبل از المپیک باشد‌.
او در ادامه تاکید کرد: درست که کاراته متاسفانه از لیست رشته‌های حاضر در بازیهای المپیک خط خورده است اما این رشته در سایر رویدادها از جمله همین بازیهای آسیایی همواره سهم بسزایی در سبد مدال‌های کاروان ایران داشته است. از مسئولین ورزش از وزارت ورزش گرفته تا کمیته ملی المپیک این درخواست را داریم که نگاه‌شان به کاراته به عنوان یک رشته المپیکی باشد، هر چه باشد کاراته حالا دیگر یک مدال طلای المپیک را هم در کارنامه خود دارد.
عضو تیم‌ملی کاراته در مورد حضور در اسپانیا و برگزاری سمینار آموزشی در این کشور گفت:  به مدت دو ماه در اسپانیا حضور داشتم، از من دعوت شد و چون آن زمان اردوهای تیم‌ملی هم تعطیل بود احساس کردم فرصت مناسبی است و یک تجربه خوب، بنابراین به مدت دو ماه به اسپانیا رفتم که دوره‌های آموزشی و برگزاری چند سمینار بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد و حالا هم مثل همیشه در خدمت تیم‌ملی هستم.
« پورشیب » در پاسخ به این پرسش که آیا حضور تیم اصلی کاراته در بازیهای همبستگی اسلامی مناسب  قهرمانان جهان و المپیک هست یا خیر؟ گفت:  برای من بشخصه هیچ چیز به اندازه درخشش برای تیم‌ملی در اولویت نیست. برای همین چندان فرقی ندارد که در چه رویدادی حاضر باشم. دو رقابت در پیش رو داریم بازیهای کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا، یک سال است که در هیچ مسابقه‌اس شرکت نکردیم هر یک از این مسابقات را کادر فنی صلاح بداند شرکت خواهم کرد. امیدوارم که بتوانم نتایج خوبی را برای تیم‌ملی کاراته رقم بزنم.
او در پایان درخصوص سرنوشت دریافت پاداش المپیکی خود بیان داشت: یک سال از آن صحبت‌ها گذشته است. من سهمیه المپیک را داشتم اما به دلیل قوانین فدراسیون جهانی نتوانستم در این بازیها شرکت کنم ولی مسئولین وقت ورزش قول دادند در صورت کسب مدال طلا توسط گنج‌زاده نصف پاداش مدال طلا را هم برای من در نظر بگیرند که حالا با گذشت یک سال هنوز منتظر عملی شدن آن قول هستیم. وقتی یک قولی داده می‌شود توسط شخص نیست بلکه توسط یک دستگاه است سال گذشته هم دکتر سلطانی‌فر چنین قولی را دادند البته یک مبلغ اندکی هم پرداخت شد اما با آنچه که قول داده شده بود تفاوت بسیار داشت. برای من موفقیت مهم است و حتما مسیرم را ادامه خواهم داد اما قطعا انتظار دارم که حداقل به قول‌های داده شده عمل شود.  


انتهای پیام// 

 

گفت و گو از : فریبا جلیل خانی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
یک کارشناس فوتسال در گفت ‌و‌ گو با «دیباچه» مطرح کرد؛

ایران تیم بهتری نسبت به رقبای آسیایی دارد/باید به تصمیم شمسایی احترام بگذاریم

۱۱:۲۹  -  ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ادبیات عجیب ژیلا صادقی!

جنجال خانم مجری بعد از درگذشت رضا داوودنژاد چه بود؟

۱۲:۲۹  -  ۱۵ فروردين ۱۴۰۳