جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳  |  Friday, 29 March 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ : ۱۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حجت الاسلام شهاب مرادی در گفت و گو اختصاصی با دیباچه مطرح کرد

زهرا فرود: مرحوم آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا از چهره‌های شاخص، خطیب و استاد اخلاق بود و از آنجا که تمام اساتیدشان از شاگردان سرّ آیت الله قاضی بوده اند میتوان ایشان را نیز با یک واسطه تلمذ یافته مکتب مرحوم آیت الله قاضی قلمدادنمود .ایشان یک خطیب توانا و استاد برجسته سخن بودند که نسبت به علم رجال و عرفان نظری آگاهی گسترده‌ای داشتند .همچنین از این عالم وارسته اهل قلم کتاب هایی همچون" فرجام عشق "، "نکته ها و گفته ها" و "فرهنگ انتظار " به یادگارمانده است .حجت الاسلام "شهاب مرادی" از چهره های محبوب رسانه ملی پیرامون این عالم وارسته با دیباچه گفتگویی داشته که در ادامه می خوانید:

استاد

حجت الاسلام "شهاب مرادی" به خبرنگار دیباچه گفت: ابتدا رحلت این عالم ربانی را به خانواده محترم و بازماندگان گرامی‌ و جمیع علاقمندان ایشان، تسلیت عرض می‌کنم.در این چند دهه ی اخیر مخاطبان با چهره جذاب،مهربان وبیان شیرین و نغز آیت الله فاطمی نیا چه در تلویزیون و چه در منابر آشنا شدند و به او دل بستند. بنابراین هم اکنون فقدان ایشان برای آنان وهمه دوستداران آن فقید سعید سخت و ناگوار است.
مرادی افزود : او از علما و شخصیت های نورانی و معنوی متعددی بهره برده بود، از والد مرحومش که از مردان خدا بود و بزرگانی همچون آیت الله العظمی بهجت، علامه طباطبایی و… رضوان الله علیهم اجمعین.آقای فاطمی نیا، «خودش» بود، خودساخته و وارسته و نسخه ی دوم کسی نبود.

"شهاب مرادی" با اظهار تأسف از درگذشت آیت الله فاطمی نیا، گفت: واقعا کسی جای او را نخواهد گرفت و کسی را شبیه او نمی‌دانم.به راستی جای خالی او ثُلمه ایست که لا یسدها شی.
حجت الاسلام مرادی در بیان مهم ترین ویژگی آقای فاطمی نیا، گفت: لطافت؛ هر کس آقای فاطمی نیا را از نزدیک می‌شناخته؛ تصدیق می‌کند که او بسیار انسانی لطیف با روح و اندیشه ای لطیف بود و شاید سرّ نفوذ کلام و تأثیر سخنش در همین لطافت و نگاه لطیف او به دین بود.

وی در بیان ویژگی های علمی آیت الله فاطمی نیا گفت: علاوه بر فقه و اصول و علوم رایج حوزوی، تسلط او بر ادبیات عرب، خصوصا اشعار ادبای قدیم و جدید و نیز کتاب شناسی از ویژگی های بارز او بود. اما اشراف و علاقه ی او در عرفان نظری و عملی، علی رقم تلاشش برای نپرداختن به این موضوع، پوشیده نبود.او مانند اساتیدش، مهم ترین دارایی خود را در ارادت به اهل بیت علیهم السلام یافته بود و به واقع متوسل و ارادتمند اهل بیت، خصوصا حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بود و این برای همه ی ما یک درس است که توسل و ارادت به اهل بیت، مهم ترین سرمایه ی انسان در دنیا و آخرت است.

آقای "فاطمی نیا" در خلوت ‌و جلوت همیشه دلسوز و علاقمند مردم و دلسوز کشور و انقلاب، و مردی خردمند، عاقل و مهربان، با روحی بلند و پر از عطوفت بود. از خدای مهربان، بهترین درجات رحمت و مغفرتش را برای آن مرد نازنین و دوست‌داشتنی، خواستارم.

گفتنی است مراسم تشییع پیکر مرحوم حضرت آیت الله فاطمی نیا در تهران با حضور انبوه مردم عزادار در حال برگزاری است.پیکر این عالم ربانی و استاد اخلاق بر دوش مؤمنان از دانشگاه تهران آغاز و به سمت چهارراه ولیعصر (عج) تشییع خواهد شد.

تعداد بازدید : 0

با توجه به اعلام بیت مرحوم آیت الله فاطمی نیا، پس از تهران، مراسم تشییع و خاکسپاری در شهر مقدس قم سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهد بود و پیکر آن مرحوم در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) به خاک سپرده می‌شود.

استاد

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زیبا خورنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
3
سلام و عرض تسلیت
فقدان عالمی که مهربان و لطیف بودن سخته و بسیار ناراحت شدم از شنیدن درگذشت این روحانی رئوف و دانا.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
صحبت‌های احساسی مارال بنی آدم، در گفتگو با ویژه برنامه «مدیا»

پروین اعتصامی، قبل از اینکه یک شاعر و ادیب باشد، یک انسان بوده است!

۱۵:۱۸  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با سعید الهی تهیه کننده فیلم‌های سینمایی میرو و قویدل

مطمئنم شهید آوینی اگر زنده بود، به مستند «قویدل» جایزه می‌داد / باید باور کنیم که در اتاق شیشه‌ای زندگی می‌کنیم

۱۳:۱۱  -  ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گلر تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

مربیان خارجی تاثیر مثبتی بر روی تیم ملی داشتند/ وقتی توپ گل نمی‌شود، مقصر مربی نیست

۱۱:۳۸  -  ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با دیباچه:

انجمن موسیقی فعالی در استان تهران نداریم/ موسیقی نسبت به تئاتر و هنرهای تجسمی مظلوم‌تر است

۱۱:۱۷  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
گفتگو ویژه برنامه مدیا با «خسرو احمدی» که دهه شصتی‌ها او را به نام «دولنگ» می‌شناسند

متاسفانه تلویزیون برای کودکان امروزی هیچ برنامه خوبی ندارد!

۱۳:۰۷  -  ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
صحبت‌های انتقادی حسین عابدینی بازیگر سریال « بچه های مدرسه همت » علیه «مهران رجبی»

«مهران رجبی» کنترات برداشته، نباید فقط پولو ببینه و با کله شیرجه بزنه؛ بازیگری را با بیزینس اشتباه گرفته!

۱۶:۵۳  -  ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با دیباچه مطرح کرد؛

هدف اصلی جشنواره ی « رای ملت » تببین گری و جهاد تبیین است/ پای جشنواره "رای ملت" به انتخابات ریاست جمهوری کشیده می‌شود!

۱۳:۰۸  -  ۱۰ اسفند ۱۴۰۲